Το πακέτο Γιούνκερ προετοιμάζει τον... σιδηροδρομικό γάμο μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας με στόχο τον εκσυγχρονισμό της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς, που θα διευκολύνει τη διακίνηση εμπορευμάτων αλλά και φυσικού αερίου, παρακάμπτοντας τον Βόσπορο στη σύνδεση της Μαύρης Θάλασσας με τη Μεσόγειο.
Η πρώτη συνάντηση της μικτής ομάδας ειδικών των δύο χωρών έγινε στην Αλεξανδρούπολη και η επόμενη ορίστηκε για τις αρχές Δεκεμβρίου στο Μπουργκάς.
Ως τότε προβλέπεται να έχει παραδοθεί η τεχνική και οικονομική μελέτη, ενώ η αποτίμηση της βιωσιμότητας του έργου εκπονείται από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο του Μπουργκάς.
Στη συνέχεια η ολοκληρωμένη διακρατική πρόταση αναμένεται να κατατεθεί από τους αρμόδιους υπουργούς της Ελλάδας και της Βουλγαρίας.
Σήμερα, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι στην ουσία αποκλεισμένο από την Εγνατία οδό! Λείπουν περίπου 3 χλμ. σύγχρονου δρόμου για να συνδεθεί με τον αυτοκινητόδρομο.
Χρειάζεται επίσης έργα αναβάθμισης των λιμενικών εγκαταστάσεων, ενώ μπορεί να ενισχύσει τον ρόλο του με την κατασκευή αποθηκευτικών χώρων για LPG.
Υποβαθμισμένη είναι και η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, που μπορεί να αναβαθμιστεί και να λειτουργήσει με προδιαγραφές προαστιακού.
«Ο νέος σχεδιασμός καθιστά το έργο ακόμα πιο ελκυστικό, δίνει πολύπλευρη οικονομική ώθηση με προοπτική στις περιοχές αυτές και συμβάλλει στην επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων των δύο χωρών», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας, που θεωρεί ότι η διακρατική συνεργασία θα πολλαπλασιάσει τις δυνατότητες ιδιωτικής χρηματοδότησης, όπως προβλέπεται για τα έργα που εντάσσονται στο πακέτο Γιούνκερ.
Το αναπτυξιακό έργο της σιδηροδρομικής διαδρομής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο - Σβίλεγκραντ - Μπουργκάς έχει προϋπολογισμό 276 εκατ. ευρώ για το τμήμα που βρίσκεται στα όρια της Ελλάδας.
Από αυτά τα 55 εκατ. ευρώ αφορούν την αναβάθμιση του λιμανιού, τα 171 εκατ. τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής και τα υπόλοιπα 50 εκατ. αφορούν τα οδικά έργα.
Επεκτάσεις
Στο πακέτο Γιούνκερ προβλέπεται να ενταχθούν άλλα δύο σιδηροδρομικά έργα:
■ Η επέκταση του δικτύου του προαστιακού από το Κορωπί ώς το Λαύριο, σε συνδυασμό με την Αττική οδό.
Αποτέλεσμα θα είναι η αναβάθμιση του λιμανιού στο Λαύριο, το οποίο προβλέπεται να γίνει κόμβος για τις θαλάσσιες εμπορικές και επιβατικές μεταφορές, αλλά και κρουαζιέρας.
Οι μελέτες βρίσκονται στην τελική φάση και μεταξύ άλλων θα προσδιορίσουν το κόστος της επένδυσης. Η επέκταση του προαστιακού κατά 32 χλμ. υπολογίζεται ότι θα απαιτήσει περίπου 140 εκατ. ευρώ.
Προβλέπεται να ακολουθεί στο μεγαλύτερο τμήμα του τη διαδρομή που έκανε το τρενάκι του Λαυρίου, το οποίο καταργήθηκε σταδιακά από το 1957 ώς το 1962.
■ Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Κατάκολου με την Αρχαία Ολυμπία και την Καλαμάτα, σε συνδυασμό με το νέο οδικό έργο στο τμήμα Τσακώνα - Καλό Νερό, που έχει μεγάλη σημασία για τον τουρισμό της δυτικής Πελοποννήσου.
Το συνολικό κόστος των έργων ανέρχεται σε 850 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 600 εκατ. αφορούν το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα 140 εκατ. τις λιμενικές υποδομές και τα 110 εκατ. τα οδικά έργα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας