Επανέρχεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το βορειοανατολικό Αιγαίο από τον Ιούνιο του 2016.
Το πλοίο που απέκτησε πρόσφατα η «Hellenic Seaways», το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Ionian Queen», που θα ονομαστεί «Νήσος Σάμος», θα δρομολογηθεί στις γραμμές Πειραιάς-Μεστά Χίου-Μυτιλήνη-Λήμνος-Θεσσαλονίκη.
Το αίτημα της ακτοπλοϊκής εταιρείας ενέκρινε ομόφωνα το τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), στη συνεδρίαση του οποίου παραβρέθηκε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης, που χαιρέτισε τη συγκεκριμένη κίνηση ως απαρχή της άρσης απομόνωσης του δεύτερου λιμανιού της χώρας από ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Το «Ionian Queen»(«Νήσος Σάμος») έχει δυνατότητα μεταφοράς 2.200 επιβατών, 700 Ι.Χ. ή 125 φορτηγών έως και 16 μέτρων και 60 Ι.Χ. και θα ξεκινήσει δρομολόγια από τις 17 Ιουνίου μέχρι και τις 11 Σεπτεμβρίου 2016, τα οποία δεν θα είναι επιδοτούμενα, αλλά θα πρόκειται για ελεύθερη δρομολόγηση.
Στο πλαίσιο της έγκρισης των νέων δρομολογίων ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αντώνης Αγαπητός, δήλωσε ότι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αποκτά ξανά ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, ενισχύοντας τις προοπτικές για τον τουρισμό, ενώ τόνισε ότι αναμένουν την ανάλογη ανταπόκριση για την εμπορική αποτύπωση αυτής της πρωτοβουλίας και τη διατήρησή της.
«Υπάρχουν μέρη», συνέχισε ο Αντ. Αγαπητός, «που δεν έχουν αναπτυχθεί τουριστικά, ενώ αξίζει και μπορούν να αναπτυχθούν. Πρόκειται για τα νησιά του Βόρειου και του Ανατολικού Αιγαίου, όπως η Σάμος, η Χίος, η Μυτιλήνη, η Λήμνος και ο Αϊ-Στράτης. Από τη Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε, «δεν υπάρχει κανένα δρομολόγιο για τα νησιά του Β. Αιγαίου.
»Εμείς θα τολμήσουμε φέτος να κάνουμε το δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη στη Μυτιλήνη και στα Μεστά Χίου, με το “Ionian Queen” το οποίο θα μετονομαστεί σε “Νήσος Σάμος” και, παράλληλα, θα υπάρχουν τέσσερις συνδέσεις της Καβάλας με τη Μυτιλήνη».
Να σημειωθεί ότι η σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη είχε διακοπεί τον Σεπτέμβριο του 2014, καθώς είχε σταματήσει να εκτελείται το επιδοτούμενο τότε δρομολόγιο.
Το «Ionian Queen», 27 χρόνων (ναυπηγήθηκε το 1988 στην Ιαπωνία), ανήκε στην εταιρεία «Endeavor Lines», βρισκόταν περίπου 3 χρόνια παροπλισμένο στο παλιό λιμάνι της Πάτρας λόγω χρεών στο πλήρωμα και σε άλλες πλευρές, μέχρι που πέρασε στα χέρια της «Hellenic Seaways» πριν από λίγο καιρό.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας