Στο ΣτΕ θα συνεχιστεί η κόντρα της κυβέρνησης με την πρώην γ. γ. Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαΐδου, καθώς κατέθεσε προσφυγή κατά της παύσης από τα καθήκοντά της, ύστερα από σχετική απόφαση του υπουργικού συμβουλίου.
Σύμφωνα με την κ. Σαββαΐδου, η απόφαση απομάκρυνσής της, που ελήφθη στις 22 Οκτωβρίου, είναι παράνομη, αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
Στην προσφυγή της, αναγνωρίζει ότι οι αποφάσεις του υπουργικού συμβουλίου ως πολιτικές δεν μπορούν να ελεγχθούν από το ΣτΕ, ωστόσο τονίζει ότι η συγκεκριμένη κυβερνητική πράξη αποτελεί ουσιαστικά μία ατομική διοικητική πράξη, καθώς την αφορά συγκεκριμένα και επιφέρει αρνητική μεταβολή στην υπηρεσιακή της κατάσταση.
Ετσι, χαρακτηρίζεται ως μία «ατομική εκτελεστή διοικητική πράξη» παρότι εκδόθηκε από κυβερνητικό όργανο.
Η απόφαση για την απομάκρυνση της κ. Σαββαΐδου από τη θέση της είχε ληφθεί ύστερα από την ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος που είχε ασκηθεί εναντίον της για απόπειρα απιστίας στην υπηρεσία, σε συνδυασμό με επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του δημοσίου χρήματος. Επιπλέον, αντιμετωπίζει πλημμεληματική δίωξη για παράβαση καθήκοντος, καθότι φέρεται να έχει ευνοήσει τα συμφέροντα τηλεοπτικών σταθμών εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου.
Η εκδίκαση της συγκεκριμένης υπόθεσης αναμένεται για τις 19 Ιανουαρίου από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών.
Από την πλευρά της, η Κατερίνα Σαββαΐδου υποστηρίζει ότι η παραπομπή της δεν είναι νομότυπη και έγκυρη, καθώς ουδέποτε της επιδόθηκε το κλητήριο θέσπισμα.
Ακόμη, στην προσφυγή της αναφέρει ότι παραβιάστηκε το τεκμήριο της αθωότητάς της που κατοχυρώνεται από την ΕΣΔΑ και το Σύνταγμα.
Κατά την κ. Σαββαΐδου, η διάταξη του νόμου 4093/2012, σύμφωνα με την οποία η θητεία του γ.γ. Δημοσίων Εσόδων μπορεί, επίσης, να λήξει με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου, προσκρούει ευθέως στις διατάξεις της ΕΣΔΑ και του Συντάγματος.
Επιπλέον, η 5ετής θητεία του γ.γ. Δημοσίων Εσόδων μπορεί μόνο κατ’ εξαίρεση να λήξει και για συγκεκριμένους λόγους και όχι με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου.
Τέλος, τονίζει ότι η επίμαχη απόφαση είναι μη νόμιμη αφού δεν προηγήθηκε, όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία, απόφαση του αρμόδιου υπουργού Οικονομικών, ενώ παραβιάστηκε και ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας, καθώς πρόκειται για μία ατομική διοικητική πράξη, που δεν έχει ειδική αιτιολογία, ενώ η ίδια προηγουμένως δεν κλήθηκε σε ακρόαση, ώστε να δώσει εξηγήσεις.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας