Το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο κυκλοφόρησε χθες στη Θεσσαλονίκη σε ένα μικρό δρομολόγιο επίδειξης, ενώ την ίδια μέρα έβγαινε στον αέρα η προκήρυξη για την παραχώρηση σε ιδιώτες τουλάχιστον 45 περιαστικών γραμμών για τα έτη 2025-2035 έναντι συνολικού ποσού 646.800.000 ευρώ. Παράλληλα, τις προηγούμενες μέρες οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ έχασαν δύο «μάχες» στη Δικαιοσύνη σε μια προσπάθεια να πιέσουν για χρήματα που υποστηρίζουν ότι έχουν να λαμβάνουν από το Δημόσιο μετά την κρατικοποίηση του οργανισμού.
Ας σημειωθεί ότι η παρουσίαση του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου έγινε για πρώτη φορά χωρίς παρουσία κάποιου υπουργού που συνήθως μετατρέπει τους δημοσιογράφους σε... συνοδεία του! Αυτό ήταν από μόνο του νέο και μάλιστα καλό νέο. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης δήλωσε ότι «η προσπάθεια για ποιοτικές υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό συνεχίζεται. Ετσι, πέρα από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία (12μετρα-75 επιβατών, αυτονομίας 300 χιλιομέτρων), έχουμε προσλάβει 150 οδηγούς και επίκειται η πρόσληψη ακόμα 40».
Πρόσθεσε δε ότι «σταδιακά, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, θα ανανεωθεί το σύνολο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέο διαγωνισμό για την προμήθεια 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων περίπου 250 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη».
Οπως είναι γνωστό, ο ΟΑΣΘ παραλαμβάνει 110 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, 55 σταθερούς φορτιστές διπλής φόρτισης και τρεις φορητούς φορτιστές, ενώ από το Σάββατο 6 Απριλίου έξι από τα 110 λεωφορεία πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές που τέθηκαν στη σύμβαση προμήθειάς τους. Τα δοκιμαστικά ολοκληρώνονται μετά τη διάνυση 5.000 χιλιομέτρων τα οποία θα καλυφθούν, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, τέλη Απριλίου.
Η φόρτιση γίνεται από δύο φορτιστές, οι οποίοι λειτουργούν προσωρινά στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη και, όταν ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά, οι φορτιστές αυτοί θα μεταφερθούν σε διπλανό οικόπεδο, όπου κατασκευάζεται ο κύριος σταθμός φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων όπου θα εγκατασταθούν μόνιμα και οι 55 φορτιστές.
Ασφαλιστικά μέτρα
Εναντίον της λειτουργίας των δύο φορτιστών στον υφιστάμενο χώρο του αμαξοστασίου στο Ωραιόκαστρο είχαν προσφύγει οι πρώην μεγαλομέτοχοι του ΟΑΣΘ που έχουν και τον συνεταιρισμό «Ηρακλής». Πριν από μέρες είχαν προσπαθήσει να διακόψουν τις εργασίες εγκατάστασης και είχαν ζητήσει έκδοση ασφαλιστικών μέτρων, τα οποία όμως απορρίφθηκαν από το Πρωτοδικείο.
Ο ΟΑΣΘ ζήτησε από την πλευρά του και έκδοση προσωρινής διαταγής -την οποία και κέρδισε- οπότε δεν είναι εκτελεστή η απόφαση του περασμένου Οκτωβρίου για έξωση του ΟΑΣΘ από τα ακίνητα του «Ηρακλή», που είχε εκδοθεί τον περασμένο Οκτώβριο.
Στο μεταξύ, με τη δημοσίευση του τεύχους προκήρυξης άνοιξε χθες και ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση για μια δεκαετία και έναντι 650 εκατομμυρίων ευρώ των περίπου 45 (περι)αστικών γραμμών, τις οποίες σήμερα εκτελούν τρία ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής). Θα προηγηθεί διαβούλευση, αν και όλοι περιμένουν με ενδιαφέρον αν και ποιοι από τον διεθνή χώρο θα ενδιαφερθούν για την εκτέλεση του έργου, κάποιοι βάζουν και στοιχήματα ότι η παρουσία διεθνούς εταιρείας θα είναι μηδαμινή!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας