Επανεξετάζεται σήμερα από την ολομέλεια του αρμόδιου Κλιμακίου στο Ελεκτικό Συνέδριο η νομιμότητα της υπογραφής σύμβασης προϋπολογισμού 7,95 εκατ. ευρώ (9,86 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ) από την Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) Α.Ε. με την εταιρεία «ΕΥΔΡΟΜΟΣ ΑΤΕ», για την προμήθεια και εγκατάσταση δικτύου αγωγών για τους φορτιστές των 140 ηλεκτρικών λεωφορείων της Αθήνας, οι οποίοι θα τοποθετηθούν στα αμαξοστάσια Αγ. Ι. Ρέντη στον Πειραιά, Αγ. Δημητρίου, Ρουφ και Αττικής.
Με την πρώτη απόφασή τους οι δικαστές είχαν αποφανθεί ότι η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης «κωλύεται», εντοπίζοντας «ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ελεγxθείσα διαγωνιστική διαδικασία», αναγκάζοντας την ΟΣΥ να διευκρινίσει στην ένστασή της ότι η ζητούμενη εμπειρία έως δύο δημοσίων συμβάσεων την τελευταία τριετία, ύψους τουλάχιστον 3,5 εκατ. ευρώ για τουλάχιστον μία από αυτές, δεν είναι περιοριστικός όρος ως προς τον... μέγιστο αριθμό συμβάσεων και έτσι «διασφαλίζεται ικανοποιητικό επίπεδο ανταγωνισμού» (προφανώς έχει ενδιαφέρον πόσες εταιρείες έκαναν την τελευταία τριετία έστω μία δημόσια σύμβαση προϋπολογισμού άνω των 3,5 εκατ. ευρώ για εγκατάσταση καλωδίων).
Σε ό,τι αφορά την προμήθεια ηλεκτρομηχανολογικών υλικών για τα αμαξοστάσια των λεωφορείων, το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε ότι για ορισμένα είδη και απαιτούμενα υλικά δεν υφίσταται τεκμηρίωση του προϋπολογισμού (π.χ. για υποσταθμό τύπου Compact -καθώς απαιτείται τάση εισόδου 20kV), ενώ δεν συμπεριλαμβάνονται στοιχεία διενέργειας έρευνας αγοράς κατά το διάστημα που προηγήθηκε της δημοσίευσης του διαγωνισμού, ενώ εντοπίστηκαν και αναιτιολόγητες αποκλίσεις μεταξύ των στοιχείων της έρευνας αγοράς (σε όποιες περιπτώσεις προηγήθηκε) και των τιμών δημοπράτησης.
Η ΟΣΥ Α.Ε. θεωρεί ισχυρά τα επιχειρήματα που παραθέτει στην ένστασή της (σύμφωνα με πληροφορίες έστειλε πρόσθετα στοιχεία έρευνας αγοράς) έτσι ώστε να προχωρήσει η σχετική σύμβαση, προετοιμάζεται όμως ταυτόχρονα για την εγκατάσταση μικρού αριθμού φορτιστών της Yutong (από τουλάχιστον δύο σε κάθε αμαξοστάσιο) προσωρινά σε υπάρχουσες γραμμές ισχύος -χωρίς υποσταθμό και φυσικά με μειωμένη ισχύ- στα 4 αμαξοστάσια προσθέτοντας ως εφεδρεία και την Ανθούσα.
Με αυτή την πατέντα θα προχωρήσουν οι απαιτούμενες δοκιμές των 38 λεωφορείων στο επόμενο δίμηνο έτσι ώστε να προχωρήσουν αργότερα στην παραλαβή των 140 λεωφορείων, τα οποία σήμερα είναι σταθμευμένα σε τελωνειακό χώρο, να εγκατασταθεί ο εξοπλισμός τηλεματικής και επικύρωσης εισιτηρίων, ώστε να δρομολογηθούν μέσα στους επόμενους μήνες, όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του συνόλου των φορτιστών.
Για την ηλεκτροδότηση των φορτιστών ισχύος 180 kW (με δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης δύο ηλεκτρικών λεωφορείων), η ΟΣΥ έχει ήδη σύμβαση με τη ΔΕΗ (με έκπτωση στα τρέχοντα εμπορικά τιμολόγια κατά 20%) και έχει λάβει έγκριση από τον ΔΕΔΔΗΕ για τη σύνδεση των υποδομών φόρτισης σε νέες ή υφιστάμενες παροχές μέσης τάσης (20 kV), στα αμαξοστάσια Ρέντη, Αγίου Δημητρίου, Ρουφ και Πλατείας Αττικής, με κόστος 1,16 εκατ. ευρώ, για να εξασφαλίσει την απαιτούμενη ισχύ των 10-15 MW που εκτιμάται ότι θα χρειαστούν για την ταυτόχρονη φόρτιση των 140 ηλεκτρικών λεωφορείων με συνολικά 70 φορτιστές στα 4 αμαξοστάσια.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να φθάσουν στην Αθήνα και 4 από τους 7 κινητούς φορτιστές που ξεφορτώθηκαν στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, ενώ αντίστροφα, όταν είναι έτοιμες οι υποδομές θα μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη 55 από τους φορτιστές που σήμερα φυλάσσονται στις εγκαταστάσεις του Ρέντη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας