Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.0° 16.3°
2 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.0°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.0°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
3 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
75%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
82%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
17.8° 16.1°
3 BF
82%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 15.9°
1 BF
66%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
68%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.7° 16.7°
1 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.1° 17.9°
2 BF
82%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
87%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 16.7°
2 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
2 BF
64%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.3° 16.3°
2 BF
77%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
17°C
17.1° 17.1°
2 BF
82%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
92%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
xristos goulas gsee
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ο γενικός διευθυντής του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, Χρήστος Γούλας | EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Χρειάζεται προστασία των σπουδαστών στη μαθητεία

Tην απουσία συγκεκριμένων προβλέψεων διασφάλισης των ποιοτικών χαρακτηριστικών των προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης εντόπισε ο γενικός διευθυντής του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής όπου συζητείται το νομοσχέδιο για την «Ενίσχυση του εθνικού συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης».

«Είναι εξαιρετικά σημαντική η εισαγωγή των νέων 130 Οδηγών Κατάρτισης των Ειδικοτήτων των ΣΑΝΕΚ, έργο στο οποίο συμβάλαμε ως ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, ωστόσο δεν υπάρχει η πρόβλεψη για τη συνεχή επισκόπηση και περιοδική τους επικαιροποίηση» είπε ο Χρήστος Γούλας διερωτώμενος αν θα συνεχιστεί το ίδιο μοντέλο της ευκαιριακής ανανέωσης των προγραμμάτων και των εκπαιδευτικών υλικών ανάλογα με τις συγκυριακές δυνατότητες διασφάλισης χρηματοδότησης.

«Τι προβλέψεις υπάρχουν για την αναβάθμιση και επικαιροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων και των εκπαιδευτικών εγχειριδίων των ΕΠΑΛ; Κατά τρόπο ανάλογο δεν υπάρχουν αναφορές στην κάλυψη των αναγκών διαρκούς επιμόρφωσης των τεχνολόγων εκπαιδευτικών όχι μόνο στο επίπεδο της διδακτικής μεθοδολογίας, αλλά και στο επίπεδο ακόμη της παρακολούθησης των τεχνολογικών εξελίξεων στο ίδιο τους το αντικείμενο» σημείωσε ο κ. Γούλας.

Επίσης παρατήρησε ότι η μαθητεία συνεχίζει να είναι περιορισμένη στο πεδίο εφαρμογής σε πολύ μικρό αριθμό προσφερόμενων ειδικοτήτων και να μην αποτελεί μια γνήσια εναλλακτική εκπαιδευτική προσέγγιση, ενώ σε ό,τι αφορά την πρακτική άσκηση, πρόσθεσε ότι συνεχίζει να διαιωνίζεται μια κατάσταση η οποία χαρακτηρίζεται από διοικητική πολυτυπία και περιορισμένη διάθεση για προστασία των δικαιωμάτων των πρακτικώς ασκούμενων.

«Θεωρούμε λοιπόν επείγουσα ανάγκη τη διαμόρφωση ενός σαφούς και συνεκτικού θεσμικού πλαισίου για την εκπαίδευση και την κατάρτιση στους χώρους εργασίας το οποίο να προβλέπει τις ελάχιστες αποζημιώσεις των μαθητών και σπουδαστών, πλήρη ασφαλιστική κάλυψη χωρίς εξαιρέσεις και υποχρεωτικά αναγγελλόμενες συμβάσεις. Οχι μόνο για τη μαθητεία αλλά και για την πρακτική άσκηση, όπου δυνατότητα σύμβασης προβλέπεται μόνο όταν υπάρχει χρηματοδότηση από συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα και εννοείται χωρίς καμία επιβάρυνση για την επιχείρηση» επισήμανε ο διευθυντής του ΙΝΕ.

Υποστήριξε δε ότι η μάθηση στους χώρους εργασίας οφείλει να αποτελεί διακριτό πεδίο διαπραγμάτευσης στο πλαίσιο της διαμόρφωσης των κλαδικών συμβάσεων εργασίας, δίνοντας τη δυνατότητα καθολικής υποχρεωτικής ισχύος ακόμη καλύτερων όρων από τους ελάχιστα προβλεπόμενους σε εθνικό επίπεδο.

Συνολικά εκτίμησε ότι γίνονται σημαντικές προσπάθειες διασύνδεσης της αγοράς εργασίας με την επαγγελματική κατάρτιση, αλλά δεν είναι επαρκείς. «Χρειάζονται ενίσχυση, προσανατολισμός και ποιοτική αναβάθμιση.

Παρά τις δεδηλωμένες προθέσεις, είμαστε ακόμη μακριά από αυτό το ζητούμενο. Δεν προβλέπεται επαρκώς η σύζευξη μεταξύ των αποφοίτων και των θέσεων εργασίας. Με τον όρο «σύζευξη» επιχειρούμε να υπερβούμε τα φθαρμένα αφηγήματα περί αναντιστοιχίας δεξιοτήτων μεταξύ εργατικού δυναμικού και αναγκών των επιχειρήσεων ή τις διαρκείς επικλήσεις «προσαρμογής» του εθνικού συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στις μάλλον χαμηλές, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα, παραγωγικές προσδοκίες των ελληνικών επιχειρήσεων.

«Σύζευξη» για εμάς σημαίνει συγκροτημένη, συστηματική και διαρκής αμφίπλευρη παρέμβαση τόσο στο επίπεδο των μονάδων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, όσο και σε αυτό του παραγωγικού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων» τόνισε ο κ. Γούλας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Χρειάζεται προστασία των σπουδαστών στη μαθητεία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας