Εγγραφο για τις επιπτώσεις του Προεδρικού Διατάγματος που εγκρίνει το master plan του ΟΛΠ-Cosco έστειλε στα Επιμελητήρια του Πειραιά και στους Εμπορικούς Συλλόγους Πειραιά, Νίκαιας και Κερατσινίου, ο δικηγόρος, μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης της Περιφέρειας Αττικής και πρώην δημοτικός σύμβουλος Πειραιά, Γιάννης Καρδαράς.
Το Π.Δ. (ΦΕΚ 32/Δ/25-01-2023), που εκδόθηκε τον Ιανουάριο του 2023, αποτελεί το πρώτο σχετικό Π.Δ. που έχει εκδοθεί για λιμένα στη χώρα, έως σήμερα, και σε αυτό ορίζονται όροι και προϋποθέσεις για την υλοποίηση του master plan.
Ο Γ. Καρδαράς στο έγγραφό του, μέρος του οποίου έχει και ενημερωτική μορφή, κάνει γνωστό ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά (ΔΣΠ) προσέφυγε στο ΣτΕ, ζητώντας την ακύρωση του Π.Δ., μετά την ομόφωνη απόφαση που έλαβε στη συνεδρίαση του Δ.Σ., ενώ προσφυγές έκαναν δήμοι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, άλλοι φορείς αλλά και πολίτες του Πειραιά.
Οι λόγοι που ο ΔΣΠ ζητά την ακύρωση του Π.Δ. βασίζονται στο ότι δεν προηγήθηκε του σχεδιασμού του master plan η υποβολή και έγκριση ΣΜΠΕ (Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων), ενώ η ΣΜΠΕ, που συνοδεύει το Π.Δ., «δεν διαλαμβάνει πλήρεις αιτιολογίες σε ό,τι αφορά τις επιβαρύνσεις και επιπτώσεις στο ανθρωπογενές περιβάλλον και στην υγεία των πολιτών που έχει υπερέχουσα αξία, συνταγματικά προστατευόμενη».
Αλλωστε, όπως ήδη είναι γνωστό, η ΣΜΠΕ στη διαβούλευση έχει απορριφθεί από την Περιφέρεια Αττικής αλλά και από όλους τους παραλιμένιους δήμους, από Πειραιά μέχρι Σαλαμίνα.
Ο δικηγόρος ζητά την επανεξέταση του έργου της επέκτασης των πρόσθετων προβλητών κρουαζιέρας, καθώς υποστηρίζει ότι από τα επιπλέον δύο κρουαζιερόπλοια άνω των 350 μέτρων στις πρόσθετες προβλήτες θα επιβαρύνεται η ποιότητα του αέρα και του θαλάσσιου περιβάλλοντος και επίσης υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη στο Π.Δ. για παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στα κρουαζιερόπλοια, ενώ θα δημιουργηθεί κυκλοφοριακή συμφόρηση, καθώς ο Πειραιάς έχει ήδη ανεπαρκές οδικό δίκτυο και υπερβολικό φόρτο, παρά την έλευση του μετρό.
Προτείνει επίσης να γίνουν τα υπόλοιπα έργα στο λιμάνι που χρειάζονται, πάντα με περιβαλλοντικούς όρους και σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης. Τέλος, επισημαίνει ότι η επανεξέταση της επέκτασης των προβλητών κρουαζιέρας πρέπει να γίνει προς όφελος των πολιτών, των παραγωγικών επαγγελμάτων και των επιχειρήσεων, λόγω της δημιουργίας μιας νέας πόλης με ανταγωνιστικές χρήσεις με αυτές του αστικού ιστού.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας