Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.0° 16.3°
2 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.0°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.0°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
3 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
75%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
82%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
17.8° 16.1°
3 BF
82%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 15.9°
1 BF
66%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
68%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.7° 16.7°
1 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.1° 17.9°
2 BF
82%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
87%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 16.7°
2 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
2 BF
64%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.3° 16.3°
2 BF
77%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
17°C
17.1° 17.1°
2 BF
82%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
92%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γεύμα εργασίας με τιμώμενο πρόσωπο τον πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Xiao Junzheng παρέθεσαν στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά η Ενωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας και το ΕΒΕΠ

Γεύμα εργασίας με κύριο πιάτο τις κινεζικές χρηματοδοτήσεις της ναυτιλίας

Ο σημαντικός ρόλος που διαδραμάτισε η ελληνική ναυτιλία στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας, η οικονομική συμβολή της Cosco στην ανάπτυξη του Πειραιά και γενικότερα της οικονομίας, αλλά και τα σχέδια των Κινέζων για τη μετατροπή του Πειραιά σ’ ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο, ήταν μερικά από τα θέματα που συζητήθηκαν στο γεύμα εργασίας που παρέθεσαν η Ενωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, με τιμώμενο πρόσωπο τον πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Xiao Junzheng και θέμα «Πειραιάς: η ζωτική κινητήρια δύναμη στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού».

Ο πρόεδρος της Ενωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, Γιώργος Ξηραδάκης, αναφερόμενος στον τραπεζικό ναυτιλιακό δανεισμό από την Κίνα, παρατήρησε ότι, αν και έχει μετασχηματιστεί -γίνεται γρήγορα εξωστρεφής και πιο εξελιγμένος-, η έκθεση των κινεζικών τραπεζών στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας είναι μόλις 3 δισ. δολάρια ΗΠΑ. «Η Ελλάδα είναι έτοιμη να δεχτεί την εγκατάσταση νέων τραπεζών στον χώρο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης», τόνισε, ενώ αναφέρθηκε στην υποστήριξη των Ελλήνων πλοιοκτητών προς τα κινεζικά ναυπηγεία. Οπως είπε, από το 2000 οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει περισσότερα από 1.300 πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία, συνολικής αξίας 60 δισ. δολ. ΗΠΑ, ενώ την τελευταία δεκαετία, τα μισά από τα ελληνικά νεότευκτα πλοία ναυπηγήθηκαν στην Κίνα.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, χαρακτήρισε «επιτυχημένη» την επένδυση της Cosco, η οποία, όπως είπε, έδωσε ώθηση στο λιμάνι. «Πρέπει να «χτίσουμε» στα συναισθήματα εκτίμησης που διατηρεί η κινεζική επιχειρηματική κοινότητα προς την ελληνική ναυτιλία, αλλά και στις γιγάντιες επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών που ναυπηγούν εμπορικά πλοία σε κινεζικά ναυπηγεία», επισήμανε και υποστήριξε ότι ο Πειραιάς μπορεί να είναι το «Dry Port» μεταξύ Κίνας και Ελλάδας, μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Για τη μετατροπή του Πειραιά σ’ ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο με τη δημιουργία διεθνούς κόμβου logistics έκανε λόγο ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Xiao Junzheng, ενώ αναφέρθηκε στη δυνατότητα διερεύνησης κατασκευής ενός μεγάλου βιομηχανικού πάρκου με έδρα το λιμάνι του Πειραιά. Τέλος, υπογράμμισε ότι τα αναπτυξιακά σχέδια της Κίνας θα φέρουν νέες ευκαιρίες για την Ελλάδα, στους τομείς των εισαγωγών ελληνικών προϊόντων, της αύξησης στον αριθμό τουριστών στην Ελλάδα, της μεταφοράς των αγαθών της από τα ελληνόκτητα πλοία.

Η παρέμβαση όμως που είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον ήταν εκείνη του εφοπλιστή Πάνου Λασκαρίδη, ο οποίος αναφέρθηκε στην ανισορροπία των επενδύσεων των δύο χωρών, αφού, όπως είπε χαρακτηριστικά, «οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει στην Κίνα πάνω από 60 δισ. δολάρια ΗΠΑ, μέσω της κατασκευής και επισκευής πλοίων, ενώ η Κίνα, μέσω της Cosco, δεν έχει επενδύσει πάνω από 1 δισ. δολάρια ΗΠΑ» και πρόσθεσε πως «δεδομένης της θέσης της Ελλάδας στην Ε.Ε. και στο ΝΑΤΟ, η συνεργασία των δύο χωρών πρέπει να τυγχάνει πολύ προσεκτικού χειρισμού».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Γεύμα εργασίας με κύριο πιάτο τις κινεζικές χρηματοδοτήσεις της ναυτιλίας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας