Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
16°C
16.8° 14.5°
2 BF
81%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.2° 14.2°
1 BF
82%
Πάτρα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
16.6° 15.0°
2 BF
84%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
8.9° 8.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
9°C
8.9° 8.9°
0 BF
93%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.4° 14.4°
2 BF
92%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.6°
3 BF
99%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.9° 13.8°
0 BF
73%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
88%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
80%
Κεφαλονιά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
0 BF
55%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.5° 14.5°
1 BF
73%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
3 BF
79%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
13.8° 12.8°
0 BF
94%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
15°C
15.5° 15.5°
2 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.7° 14.7°
2 BF
85%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
2 BF
95%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/EUROKINISSI

Προβληματική η ασφάλεια και στις αερομεταφορές

Η εικόνα «απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας δεν είναι μοναδική στον σιδηρόδρομο» καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους οι αερολιμενικοί της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και τονίζουν ότι «εδώ και χρόνια αντίστοιχη πορεία ακολουθείται και στις αερομεταφορές». Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών (ΠΣΑΥ) εκπροσωπεί τα στελέχη της ΥΠΑ, τα οποία επί δεκαετίες ασκούσαν εποπτεία για πλείστα ζητήματα ασφαλείας που ανακύπτουν σε όλα τα αεροδρόμια. Ομως, όπως αναφέρει ο σύλλογος, μετά τις ιδιωτικοποιήσεις των μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας το ελληνικό κράτος αποφάσισε ότι «δεν χρειάζεται αυτή η επί τόπου εποπτεία».

«Ο πρώην υπουργός Κ. Καραμανλής κατάργησε όλες τις Αεροπορικές Αρχές σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, τα όργανα του κράτους δηλαδή που θα έλεγχαν την εφαρμογή στα αεροδρόμια των κανόνων ασφαλείας και της εθνικής και ευρωπαϊκής αεροπορικής νομοθεσίας» επισημαίνουν. «Ετσι, η επίβλεψη της ασφάλειας και της νομιμότητας στα αεροδρόμια από πραγματική και επιτόπου μετάπεσε σε οιονεί εκ του μακρόθεν και ανατέθηκε σε ένα γραφείο στην Αθήνα που ονομάστηκε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)».

Ολα αυτά συνέβησαν παρά τις εντονότατες αντιδράσεις σύσσωμης της αντιπολίτευσης και του Συλλόγου Αερολιμενικών «και μάλιστα με τόσο απόλυτο και ατεκμηρίωτο τρόπο, που δημιουργεί απορία τίνος τα συμφέροντα εξυπηρετούνται». Ο ΠΣΑΥ αναφέρει ότι έκτοτε έχουν συμβεί διάφορα στα αεροδρόμια, ενώ έχουν κατατεθεί 18 ερωτήσεις στη Βουλή από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Οσες απαντήσεις δόθηκαν ήταν «στο πνεύμα που ταιριάζει σε μια ανύπαρκτη, απομακρυσμένη εποπτεία στα αεροδρόμια του τύπου «ρωτήσαμε τον Ιδιώτη Διαχειριστή του Αερολιμένα και μας ανέφερε ότι τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αλλά…». Λες και θα παραδεχόταν ποτέ ο Ιδιώτης τις ευθύνες του» σχολιάζουν οι αερολιμενικοί.

«Αυτό που δεν έχει γίνει βέβαια τα τελευταία 4 χρόνια είναι συνάντηση με τον υπουργό κ. Καραμανλή. Δεν δέχτηκε ποτέ να συζητήσουμε, παρ’ όλο που είμαστε το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων. Δεν τον απασχολούσαν καθόλου τα ζητήματα ασφάλειας των αερολιμένων; Ηταν όλα έτοιμα και προσχεδιασμένα και τόσο καλά φτιαγμένα που δεν επιδέχονταν βελτίωση; Ο Ιδιώτης πρέπει να δρα ανεξέλεγκτα, χωρίς υποχρεώσεις. Θυμίζει κάτι αυτή η τακτική;» αναρωτιούνται οι αερολιμενικοί, δηλώνοντας όχι μόνο συντετριμμένοι με το δυστύχημα των Τεμπών, αλλά και «εξοργισμένοι με όσα ακούγονται και γράφονται». «Διαπιστώνουμε ομοιότητες σε όλα τα επίπεδα» τονίζουν.

«Το μοντέλο Καραμανλή μιας πολύ περιορισμένης «αθηνοκεντρικής δομής» της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), αντί για το μοντέλο ενός αποκεντρωμένου πραγματικού συστήματος ελέγχου, είναι αποδεδειγμένα αποτυχημένο» λένε οι αερολιμενικοί. «Στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίες σημειωτέον δεν έχουν τον νησιωτικό χαρακτήρα της Ελλάδας, έχουν θεσπιστεί οι απαραίτητες περιφερειακές εποπτικές μονάδες εντός των αερολιμένων. Ξέρουμε κάτι που δεν ξέρουν;» είναι το επόμενο ερώτημα που θέτουν και ορίζουν ως κατεπείγουσας σημασίας το να γίνει το έργο της ΑΠΑ «ουσιαστικό με την επέκταση της εποπτείας της εντός των αεροδρομίων και όχι εξ αποστάσεως».

«Η χαλαρή, απομακρυσμένη και ανεπαρκώς στελεχωμένη εποπτεία δεν είναι υπεύθυνος τρόπος σκέψης και σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελήσει κράτος-πολίτες-εταιρείες. Αν έχουμε συμβάντα ασφαλείας στα αεροδρόμια, η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη, όχι μόνο για τις αερομεταφορές της χώρας μας, αλλά και για την ήδη εύθραυστη οικονομία μας και δεν αποσβένεται εύκολα. Πόσο μάλλον εάν τα συμβάντα είναι και θανατηφόρα» καταλήγει ο ΠΣΑΥ-ΥΠΑ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Προβληματική η ασφάλεια και στις αερομεταφορές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας