Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.0° 16.3°
2 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.0°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.0°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
3 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
75%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
82%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
17.8° 16.1°
3 BF
82%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 15.9°
1 BF
66%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
68%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.7° 16.7°
1 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.1° 17.9°
2 BF
82%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
87%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 16.7°
2 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
2 BF
64%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.3° 16.3°
2 BF
77%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
17°C
17.1° 17.1°
2 BF
82%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
92%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Πανό κάτω απ' τα οποία συντάσσονταν το πάλαι ποτέ στελέχη του Μαξίμου | EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

ΤΑΙΠΕΔ: Εκποιήσεις σαν άλλοτε

«Αστέρας» Βουλιαγμένης, Ελληνικό και Εγνατία οδός περιλαμβάνονται στα επόμενα βήματα του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ώς το τέλος του 2017 πρέπει να εξασφαλίσει έσοδα 6,4 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις που έχει δρομολογήσει.

Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015 οι συνολικές εισροές ορίζονται σε 1,4 δισ., ενώ το 2016, λόγω και των περιφερειακών αεροδρομίων, ο «πήχης» ανεβαίνει στα 3,7 δισ. και τα υπόλοιπα 1,3 δισ. προβλέπονται για το 2017.

Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των οικονομικών στόχων θα παίξει ο χωριστός διαγωνισμός για νέα άδεια λειτουργίας καζίνου στον Αγιο Κοσμά.

Προγραμματίζεται για τον Ιούνιο του 2016, σε συνδυασμό με την αναθεώρηση του σημερινού καθεστώτος για την περιοχή της Αττικής, που αφορά το μέλλον των καζίνων της Πάρνηθας και -ενδεχομένως- του Λουτρακίου.

Οι συζητήσεις για το ξενοδοχειακό συγκρότημα της Βουλιαγμένης με τον όμιλο της Jermyn Street Real Estete, σύμφωνα με ασφαλείς πηγές, έχουν προχωρήσει και δεν αποκλείεται η συμφωνία να ανακοινωθεί μέσα στον Σεπτέμβριο. Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού είναι η απορριπτική απόφαση του ΣτΕ για τις 100 μεζονέτες, συνολικής επιφάνειας 58.000 τετραγωνικών, σε δασική έκταση δίπλα σε αρχαιολογικό χώρο.

Εκκρεμότητες νομοθετικής φύσης

Οι συνομιλίες έχουν καταλήξει σε 12-13 μεζονέτες, όπως ορίζουν οι όροι δόμησης και ήταν η αρχική πρόθεση των επενδυτών. Από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ διευκρινίζεται ότι οι αλλαγές δεν θα επηρεάσουν το τίμημα των 400 εκατ. ευρώ για το 90% των μετοχών του «Αστέρα» που είχε προσφέρει ο αραβικών συμφερόντων επενδυτικός όμιλος. Υπάρχουν όμως και νομοθετικής φύσης εκκρεμότητες, που μεταθέτουν την παράδοση του τουριστικού ακινήτου για τον Δεκέμβριο.

Για το Ελληνικό, ο χρόνος τρέχει από τον Νοέμβριο και το Δημόσιο οφείλει να διευθετήσει όλα τα διαδικαστικά μέσα σε μια διετία για να μην αναγκαστεί να πληρώσει χρηματικές ρήτρες στη Lamda Development.

Ως τον Νοέμβριο του 2016, εκτός από την επικύρωση της σύμβασης από τη Βουλή, πρέπει να έχει εκπονηθεί από τον επενδυτικό όμιλο το πρόγραμμα πολεοδομικής ανάπτυξης των 6.200 στρεμμάτων και να εκδοθεί από το ΣτΕ το προβλεπόμενο προεδρικό διάταγμα.

Το ΤΑΙΠΕΔ οφείλει να διευθετήσει με... μνημόνια ώς το τέλος του χρόνου τη μετεγκατάσταση υπηρεσιών του Δημοσίου που λειτουργούν μέσα στο ακίνητο, όπως το FIR Αθηνών, το αμαξοστάσιο των λεωφορείων και του τραμ, το δημόσιο ΚΤΕΟ, το Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών και σημαντικές κοινωνικές υποδομές.

Προβλέπεται η συγκρότηση επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που θα αναλάβει την επίλυση των θεμάτων που θα ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των πολεοδομικών σχεδίων. Από την πλευρά των υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού πρέπει να προχωρήσει η οριοθέτηση των παράκτιων αρχαιολογικών χώρων, που θα τεθούν σε καθεστώς απόλυτης προστασίας.

Νέοι σταθμοί διοδίων

Μεγάλες αντιδράσεις υπάρχουν και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για το θέμα των νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό, που συνδέεται με την ιδιωτικοποίηση του έτοιμου αυτοκινητόδρομου των 670 χλμ. ο οποίος συνδέει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα και την ανατολική με τη δυτική πύλη της Ελλάδας, καθώς και με τις βαλκανικές χώρες.

Οι σταθμοί έπρεπε να λειτουργούν από το 2005, ώστε να αποπληρωθεί δάνειο που είχε δοθεί από ιδιωτική τράπεζα με εγγύηση τα έσοδα από τα διόδια.

Σήμερα λειτουργούν επτά σταθμοί: στα Τύρια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι Μετσόβου, στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη Λαγκαδά, στη Μούσθενη Καβάλας και στον Ιασμο Κομοτηνής.

Με απόφαση του υπουργού Υποδομών, τον Νοέμβριο του 2014 προστέθηκαν άλλοι έξι σταθμοί στον βασικό οδικό άξονα και πέντε στους κάθετους άξονες Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Αρδάνιο-Ορμένιο.

Οι νέοι σταθμοί προβλέπεται να λειτουργήσουν στην Παμβώτιδα (77ο χλμ.), στο Βενετικό (148ο χλμ.), στη Θεσσαλονίκη (322ο χλμ.), στην Ασπροβάλτα (395ο χλμ.), στον Αγιο Ανδρέα Καβάλας και στη Μέστη (580ό χλμ.).

Η ιδιωτικοποίηση θα εξασφαλίσει υποδομές για τους οδηγούς (βενζινάδικα, εστιατόρια, κ.λπ.) που λείπουν σήμερα, αλλά θα φέρει αυξήσεις στα διόδια κατά τα πρότυπα των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
ΤΑΙΠΕΔ: Εκποιήσεις σαν άλλοτε

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας