Τα βασικά προβλήματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, όπως η ναυτιλιακή χρηματοδότηση, η απανθρακοποίηση, η ανανέωση του ευρωπαϊκού στόλου μικρών αποστάσεων και η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, απασχόλησαν τους συνέδρους στη στρογγυλή τράπεζα του συνεδρίου Mare Forum Ship Finance 2021 που έγινε στο Ρότερνταμ, στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης Europort 2021. Οι συμμετέχοντες, κατά κύριο λόγο χρηματοδότες απ’ όλη την Ευρώπη, ανέπτυξαν τις απόψεις τους για τις δυσκολίες που ταλανίζουν τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση λόγω της μείωσης ενδιαφέροντος στήριξης της ναυτιλίας από τις ευρωπαϊκές τράπεζες, παρουσιάζοντας τις κύριες και εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης.
Στο πρόβλημα της ανανέωσης του ευρωπαϊκού στόλου μικρών αποστάσεων επικεντρώθηκε ο Γιώργος Ξηραδάκης, διευθύνων σύμβουλος της XRTC, τονίζοντας πως η Ευρώπη πρέπει να πάρει σημαντικές αποφάσεις προκειμένου να αντικατασταθεί ο γερασμένος στόλος μικρών αποστάσεων, συμπεριλαμβανομένης της ακτοπλοΐας, με νέας τεχνολογίας πλοία που αποδεδειγμένα θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Ειδική αναφορά έκανε στο «μεγαλύτερο» πρόβλημα της Ευρώπης, όπως το χαρακτήρισε, που είναι η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, το οποίο θα οδηγήσει στον μονόδρομο της αυτοματοποίησης των μικρών ή μεγάλων ναυπηγείων, προκειμένου αυτά να ανταποκριθούν στις ανάγκες των νέων πλοίων.
Τέλος, αναφέρθηκε στην έλλειψη χρηματοδότησης για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, γεγονός που μπορεί να εξηγηθεί, όπως είπε, από την απουσία ανάλυσης των ευκαιριών που μπορεί να προσφέρει αυτή η αγορά, τόσο προς τους δανειστές όσο και προς τους επενδυτές.
Από την πλευρά του ο Γιώργος Γουρδομιχάλης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Phoenix Shipping & Trading S.A., μίλησε για τις παραγγελίες νέων πλοίων και όπως τόνισε αυτές βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά λόγω των παρατεταμένων χαμηλών επιπέδων στην αγορά ξηρού φορτίου αλλά και του αναπάντητου ερωτήματος σχετικά με την τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί στα πλοία για την αντιμετώπιση των κανονιστικών απαιτήσεων όσον αφορά τον έλεγχο των εκπομπών. Την ίδια ώρα κατασκευάζονται μεγάλα σε χωρητικότητα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LNG και προϊόντων πετρελαίου, καθώς επιτρέπουν στα ναυπηγεία καλύτερα περιθώρια κέρδους, ενώ οι ναύλοι τους βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα σε σχέση με τους αντίστοιχους των πλοίων ξηρού φορτίου.
Στην απανθρακοποίηση αναφέρθηκε ο Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carries, λέγοντας ότι πρέπει να λυθούν δύο βασικά προβλήματα προκειμένου να επιτευχθεί αυτή. Το ένα είναι ο κλάδος και οι Ρυθμιστικές Αρχές να αρχίσουν να μιλούν την ίδια γλώσσα για πολλά θέματα και το δεύτερο να «βρούμε έναν αξιόπιστο δείκτη ενεργειακής απόδοσης για τα πλοία, όπως η βαθμίδα Euro για τα αυτοκίνητα, που να συνδυάζει την απόδοση σχεδιασμού με την απόδοση του πλοίου σε τυπικούς κύκλους λειτουργίας σε πραγματικές καιρικές συνθήκες».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας