Ελυσαν κάβους τα πλοία από τα μεσάνυχτα, μετά την απόφαση -κατά πλειοψηφία- των ναυτεργατικών σωματείων να λήξουν τις τριήμερες απεργιακές τους κινητοποιήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κοινή σύσκεψη των προέδρων των 13 ναυτεργατικών σωματείων χθες το μεσημέρι, 8 ψήφισαν κατά της συνέχισης της απεργίας και 5 υπέρ. Ετσι, κανονικά πραγματοποιούνται από τα μεσάνυχτα όλα τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Ενα από τα σωματεία που τάχθηκε υπέρ της συνέχισης και κλιμάκωσης της απεργίας ήταν η ΠΕΝΕΝ, η οποία στη σύσκεψη κατέθεσε και σχετική πρόταση, που ωστόσο δεν έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία των άλλων σωματείων. Εξέλιξη την οποία το σωματείο χαρακτήρισε «αρνητική», τονίζοντας ωστόσο ότι η «αντιναυτεργατική - φιλοεφοπλιστική πολιτική είναι μπροστά μας και καλούμαστε να την αντιμετωπίσουμε με αποφασιστικότητα και συνέπεια βάζοντας μπροστά τα ναυτεργατικά συμφέροντα και δικαιώματα». Χαιρέτισε την καθολική συμμετοχή των ναυτεργατών στην 3ήμερη πανελλαδική απεργία η οποία, όπως σημείωσε, αποτελεί σημαντικό σταθμό (μέσα στην πανδημία) και για το υπόλοιπο εργατικό και συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας μας.
Ωστόσο το ερώτημα που τίθεται είναι αν οι ναυτεργάτες κέρδισαν κάτι από αυτή την πράγματι επιτυχημένη κινητοποίηση. Ενα από τα βασικά προβλήματα στην απεργιακή τους ατζέντα ήταν οι μεγάλες καθυστερήσεις σε όλες τις ασφαλιστικές τους παροχές, όπως η κύρια σύνταξη, το επικουρικό, το εφάπαξ κ.α. Γι’ αυτό το θέμα ο υπουργός Ναυτιλίας από κοινού με τον υπουργό Εργασίας ανακοίνωσαν πως συμφωνήθηκε να εκπονηθεί ειδικό σχέδιο δράσης για την επιτάχυνση των εκκρεμών συντάξεων του ΝΑΤ και μεταξύ άλλων συζητήθηκαν η αυτοματοποίηση των διαδικασιών, καθώς και η διασύνδεση e-ΕΦΚΑ και ΝΑΤ, ώστε να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι που σήμερα απαιτούνται, προς όφελος των ασφαλισμένων.
Δεύτερο ζήτημα εξίσου σοβαρό ήταν η καθυστέρηση καταβολής του ειδικού επιδόματος σε όσους ναυτικούς βρίσκονται σε αναστολή σύμβασης εργασίας, καθώς το τελευταίο επίδομα καταβλήθηκε τον Οκτώβριο του 2020. Οπως έκανε γνωστό ο Γ. Πλακιωτάκης, το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου θα πιστωθούν στους ναυτικούς τα οφειλόμενα ποσά για το τελευταίο τρίμηνο 2020, καθώς και το επίδομα ανεργίας για τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο 2021, ύψους 1,3 εκατ. ευρώ και 630.000 ευρώ, αντίστοιχα.
Χθες το βράδυ με δηλώσεις του ο Γ. Πλακιωτάκης εξέφρασε την ικανοποίηση του για τον «παραγωγικό διάλογο με τα ναυτεργατικά σωματεία και τον τερματισμό της απεργίας τους» και διευκρίνισε ότι τα θεσμικά μέτρα που έλαβε το υπουργείο από το καλοκαίρι του 2020 μέχρι και τώρα, είναι μέτρα που αφορούν αποκλειστικά στην ποντοπόρο ναυτιλία. Για τα ακτοπλοϊκά πλοία, όπως ανέφερε,οι συνθέσεις για την τρέχουσα θερινή περίοδο θα εφαρμοσθούν κανονικά από τον Απρίλιο, σύμφωνα με την σχετική νομοθεσία.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας