Η θαλάσσια σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας, η οποία έχει διακοπεί εδώ και 20 χρόνια και αποτελεί πάγιο αίτημα των κομμάτων, των φορέων και των κατοίκων της Κύπρου, επανέρχεται στην επικαιρότητα. Χθες ο υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου Βασίλης Δημητριάδης ανακοίνωσε την προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου ο οποίος θα εκτελεί τη θαλάσσια μεταφορά μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας.
Είχε διακοπεί πριν 20 χρόνια
Οπως έκανε γνωστό ο Κύπριος υφυπουργός, ύστερα από πολύμηνες διαβουλεύσεις έχουν εξασφαλίσει την προέγκριση από τη γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ με την εξασφάλιση και την έγκριση του υπουργικού συμβουλίου για διάθεση των απαραίτητων πιστώσεων, έχει ανοίξει πλέον ο δρόμος για τη διεξαγωγή του ανοιχτού ευρωπαϊκού διαγωνισμού, οι προσφορές για τον οποίο θα πρέπει να υποβληθούν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος το αργότερο μέχρι τις 29 Ιανουαρίου 2021, ώρα 12.00 μ.μ.
Δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ για 36 μήνες, με μέγιστο ύψος της κρατικής επιδότησης τα 5 εκατ. ευρώ ετησίως, θα έχουν Ευρωπαίοι υπήκοοι, νομικά πρόσωπα που εδρεύουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση και νομικά πρόσωπα που εδρεύουν εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά ελέγχονται από Ευρωπαίους υπηκόους, και το πλοίο για το οποίο υποβάλλεται η προσφορά θα πρέπει να φέρει σημαία κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Σχετικά με τα κόμιστρα έχει καθοριστεί ένα μέγιστο ποσό ύψους 80 ευρώ το άτομο σε αεροπορική θέση, 120 ευρώ το άτομο σε απλή μονή καμπίνα για διαδρομή μετ’ επιστροφής, ενώ για τα συνοδευόμενα οχήματα και τις μοτοσικλέτες τα μέγιστα ποσά έχουν καθοριστεί στα 150 ευρώ και 100 ευρώ αντίστοιχα για διαδρομή μετ’ επιστροφής. Στα κόμιστρα θα επιβάλλονται επιπρόσθετα τέλη λιμένων, ενώ δεν θα επιβάλλεται ΦΠΑ, ο συντελεστής θα είναι μηδενικός.
Η θαλάσσια σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας θα πραγματοποιείται με επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (Ro-Pax) το οποίο θα μεταφέρει επιβάτες και τα συνοδευόμενα αυτοκίνητα/δίκυκλά τους καθώς και φορτίο μεταξύ των λιμένων Λεμεσού ή Λάρνακας και Πειραιά και ενδεχομένως έναν ενδιάμεσο σταθμό σε ένα ελληνικό νησί της επιλογής του ανάδοχου μεταφορέα, όπως αυτό θα δηλωθεί στην προσφορά. Το δρομολόγιο θα εκτελείται σε εβδομαδιαία βάση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (Μάιο - Σεπτέμβριο), ανά δεκαπενθήμερο κατά τους μήνες Οκτώβριο και Απρίλιο ενώ κατά τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο μία φορά τον μήνα.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο δρομολόγιο πλησιάζει τα 600 ναυτικά μίλια, που σημαίνει 30-35 ώρες ταξίδι, χρόνος που εξαρτάται φυσικά και από τον τύπο του πλοίου που θα εκτελεί τη γραμμή, ενώ σημασία έχει εάν υπάρξει ενδιαφέρον από τον κόσμο, γιατί μόνο τότε η γραμμή θα καταστεί βιώσιμη. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι τώρα έχουν δείξει ενδιαφέρον πέντε ακτοπλοϊκές εταιρείες και από την Κύπρο και από την Ελλάδα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας