Μέσα στον Σεπτέμβριο θα τρέξει νέος διαγωνισμός για τη μίσθωση 270 λεωφορείων από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, για την περίοδο 2021-2022 (πιθανότατα με… αποσυρόμενα από άλλους ευρωπαϊκούς στόλους λεωφορείων), ενώ την ίδια ώρα ο ΟΑΣΘ ετοιμάζεται να εξαφανίσει τα πειστήρια του παρελθόντος, πουλώντας για σκραπ περί τα 400 λεωφορεία που έχει αραγμένα στα δύο αμαξοστάσια.
Είχε υπάρξει σχετική αναφορά από τον ΟΑΣΘ την περασμένη εβδομάδα, αλλά αυτή τη φορά το δηλώνει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή Θεσσαλονίκης ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη, για τον ΟΑΣΘ.
Ο υφυπουργός δεν απέφυγε την κλασική αναφορά… «επί πεντέμισι χρόνια δεν μεριμνήσατε για την ανανέωση του στόλου λεωφορείων» (πιθανότατα δεν θυμάται ότι στο ΕΣΠΑ 2014-2020 δεν προβλέφθηκε σχετικός κωδικός), έδειξε βεβαιότητα για τη γρήγορη έγκριση του διαγωνισμού για τον ΟΑΣΘ -τα 180 «χρυσά» μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία 15ετίας που θα μας κοστίσουν από 130.000 ευρώ το καθένα- θεωρώντας ότι ολοκληρώθηκε ο διεθνής διαγωνισμός μίσθωσης λεωφορείων (με την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου και την κατάθεση των δικαιολογητικών κατακύρωσης) και ενημέρωσε ότι έχει ήδη διαβιβαστεί ο φάκελος στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προσυμβατικό έλεγχο, υπολογίζει δε ότι τα πρώτα 7 λεωφορεία θα είναι στη Θεσσαλονίκη τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου.
Η προαναγγελία για νέο διαγωνισμό προφανώς θέλει να καλύψει τυχόν «ατύχημα» στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού δεν έχει νόημα να υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη τα 220 κυκλοφορούντα, τα 150 των ΚΤΕΛ, τα 50 του δήμου, τα 180 του φωτογραφικού διαγωνισμού και άλλα 270 από τον επόμενο διαγωνισμό, μαζί με άλλα 400 που αραχνιάζουν παρκαρισμένα στα δύο αμαξοστάσια, δηλαδή συνολικά 1.270 λεωφορεία!
Το γεγονός ότι τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών (ως εκπρόσωποι του μετόχου) δεν έχουν ανακοινώσει νέα διοίκηση για τον ΟΑΣΘ στη θέση του Διοικητικού Συμβουλίου του οποίου η θητεία έληξε στις 6 Αυγούστου, ουδόλως δείχνει να προβληματίζει τον κ. Κεφαλογιάννη για τη νομιμότητα των υπογραφών που συνοδεύουν τα σχετικά παραπεμπτικά, όμως υπάρχει πιθανότητα να προβληματίσουν σοβαρά το Ελεγκτικό Συνέδριο - κάτι που δεν είναι πρωτοφανές για διαγωνισμούς που έχουν γίνει με την υπογραφή του Γιώργου Σκόδρα.
Από την άλλη πλευρά, ο ΟΑΣΘ βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε σταυροδρόμι και φαίνεται να εξετάζονται όλες οι λύσεις, ακόμη και η ανάθεση της διαχείρισής του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, το συντομότερο δυνατόν, αφού και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον και μεγάλη επιμονή να μπει στο παιχνίδι της «επόμενης ημέρας», με την προσφορά 50 λεωφορείων που πρόσφατα αγόρασε προς 11.000 ευρώ (συν ΦΠΑ) το κομμάτι από τον Δήμο Λιψίας και παραλαμβάνονται σταδιακά μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.
Οπως μαθαίνουμε από τον κ. Κεφαλογιάννη, τον Ιούλιο 2019 κυκλοφορούσαν 213 λεωφορεία έναντι στόλου 615 οχημάτων στα χαρτιά και αναγκών για τουλάχιστον τα διπλάσια. Με ορισμένα οχήματα που επισκευάστηκαν σήμερα ο στόλος του ΟΑΣΘ είναι στα 220 λεωφορεία, αλλά το καλοκαίρι έβγαζαν για δρομολόγια μόνο 170, προφανώς για να μη χαλάσουν τις… ανακληθείσες άδειες.
Αλλα 125+25 (μεταχειρισμένα) αστικά διαθέτουν σε δρομολόγια τα τριγύρω ΚΤΕΛ των Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής, ύστερα από συμφωνία με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το οποίο έχει αναλάβει τη μοιρασιά σε περιφερειακά δρομολόγια.
Υπενθυμίζουμε ότι με νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου μέσα στον Αύγουστο, ο ΟΑΣΘ μπορεί για ένα τετράμηνο να συνάπτει απευθείας συμβάσεις (απροσδιόριστης διάρκειας) χωρίς διαγωνισμό και χωρίς γνωμοδοτική επιτροπή, ύψους έως 418.000 ευρώ (συν ΦΠΑ) για προμήθειες και 5,2 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) για έργα!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας