Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αναδεικνύεται σε «βαρόμετρο» για τις συνολικές διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τους δανειστές, με τους Γερμανούς της Fraport να επιθυμούν διακαώς την υπογραφή της συμφωνίας.
Το ενδιαφέρον τους ήταν κάτι παραπάνω από φανερό στην τελική φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, όταν στην «κούρσα» με τους Γάλλους της Vinci έδωσαν 60% υψηλότερο τίμημα για να σιγουρέψουν την πρωτιά τους. Πηγή προσκείμενη στον Γ. Σταθάκη είχε πει στην «Εφ.Συν.» ότι θα υπήρχε συνάντηση με τους εκπροσώπους του αναδόχου στα μέσα της τρέχουσας εβδομάδας, αλλά με βάση το πρόγραμμα δεν υπάρχει κάποιο ραντεβού, τουλάχιστον ως αύριο.
Εκθεση από το ΤΑΙΠΕΔ
Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, όπως και τα θέματα του Ελληνικού και του «Αστέρα» Βουλιαγμένης, επρόκειτο να συζητηθούν στη χθεσινή συνεδρίαση του κυβερνητικού συμβουλίου οικονομικής πολιτικής, η οποία στην ουσία δεν έγινε λόγω της συζήτησης στη Βουλή. Προσήλθε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος ανέλαβε να συντάξει έκθεση για την ωρίμανση των τριών προγραμμάτων. Πιθανότατα θα προταθούν εναλλακτικές λύσεις που θα συζητηθούν με τους αναδόχους για την επίτευξη της τελικής συμφωνίας, που είναι μια τακτική την οποία έχει ακολουθήσει το Ταμείο και σε άλλους διαγωνισμούς.
Στον κομβικό διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο Γ. Σταθάκης διαπραγματεύεται τρία σημαντικά για την κυβέρνηση κεφάλαια:
•Τη μείωση της διάρκειας παραχώρησης, που σήμερα είναι 40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης στα 50.
•Τη συμμετοχή του Δημοσίου στη διοίκηση των αεροδρομίων. Στο τραπέζι βρίσκεται το επιτυχημένο μοντέλο του «Ελ. Βενιζέλος», όπου το Δημόσιο διαθέτει το 55% των μετοχών και το management ο ιδιώτης με το μεγαλύτερο πακέτο. Στόχος είναι να διασφαλιστεί τουλάχιστον το «βέτο» της κυβέρνησης στις σημαντικές αποφάσεις, όπως είναι τα αεροδρομικά τέλη.
•Το «ψαλίδισμα» των αεροδρομικών τελών, τα οποία με βάση τον διαγωνισμό μπορούν να αυξηθούν από τα 12 στα 20 ευρώ ανά επιβάτη, κάτι που θα πλήξει πολλαπλά τον τουρισμό.
Ως αντιστάθμισμα, η κυβέρνηση φαίνεται να συζητά τη μείωση του κατ’ αποκοπήν τιμήματος των 1,2 δισ. ευρώ που έχει προσφέρει η Fraport και, με βάση τα ισχύοντα για το ΤΑΙΠΕΔ, τα έσοδα αποδίδονται αποκλειστικά για την εξόφληση του δημόσιου χρέους. Στόχος είναι να καταβληθεί το νέο ποσό που θα συμφωνηθεί σε δόσεις ώστε να προχωρήσει η αλλαγή του καθεστώτος λειτουργίας του Ταμείου και να αξιοποιηθεί μέρος των εσόδων για επενδυτικά προγράμματα στη χώρα, όπως η νέα γραμμή μετρό.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας