Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.8° 13.4°
1 BF
82%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.7° 14.8°
1 BF
83%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
93%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
81%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.6° 14.6°
2 BF
91%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
2 BF
100%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 13.9°
2 BF
73%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
82%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
54%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 14.5°
1 BF
81%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 16.8°
4 BF
85%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
13.3° 13.3°
0 BF
81%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 16.0°
1 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
86%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
0 BF
95%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
EUROKINISSI

Ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει «εν κρυπτώ» διαδικασία έγκρισης του master plan του ΟΛΠ

Γενικεύονται οι αντιδράσεις για την αυριανή (Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου) συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας, στην οποία αναμένεται να εξεταστεί το νέο master plan του ΟΛΠ-Cosco.

Την αναβολή της συζήτησης ζητούν με δηλώσεις τους ο τομέαρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός, ο Νίκος Μπελαβίλας, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι φορέων.

Κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον τομεάρχη Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό, το οποίο επισκέφτηκε την Τρίτη εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης παραλιμένιων δήμων και παραγωγικών φορέων της περιοχής διαπίστωσε την ανάγκη αναβολής της συνεδρίασης προκειμένου να προηγηθεί επαρκής και εκτεταμένη διαβούλευση για το νέο επενδυτικό σχέδιο.  

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ η πρωτοβουλία αυτή είχε σαν σκοπό την καταγραφή των θέσεων των φορέων και την ανάδειξη των απόψεών τους, υπό το φως της εξέτασης του σχεδίου από την αρμόδια Επιτροπή, θέσεις οι οποίες δεν περιέχονται στο κατατεθειμένο Master Plan, αφού η προβλεπόμενη από τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης διαβούλευση, για τις νέες επενδυτικές προτάσεις, δεν έγινε ποτέ.

Το κλιμάκιο εξέφρασε στους εκπροσώπους των φορέων την έντονη αντίθεση του κόμματος στην διαδικασία που έχει μέχρι σήμερα ακολουθηθεί, η οποία δεν επέτρεψε στην αυτοδιοίκηση, στους παραγωγικούς φορείς, στις συνδικαλιστικές ενώσεις και εν τέλει στην κοινωνία να λάβει γνώση για ένα σχέδιο που θα επηρεάσει για τις επόμενες δεκαετίες καθοριστικά τον τρόπο ανάπτυξης, όχι μόνο του λιμένα και αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

Στην ανακοίνωση υπενθυμίζεται ότι η ΕΣΑΛ με απόφασή της το 2018 είχε απαιτήσει την παράταση της διαδικασίας διαβούλευσης του τότε κατατεθέντος σχεδίου, κρίνοντας ότι η διαδικασία δεν είχε τελεστεί επαρκώς. Επίσης το 2018 η Γενική Γραμματεία Λιμένων είχε πραγματοποιήσει σύσκεψη διαβούλευσης επί του τότε κατατεθέντος σχεδίου Master Plan, ενώ είχε πραγματοποιηθεί σειρά επιμέρους συσκέψεων επί του θέματος με εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης, κινήσεων πολιτών και παραγωγικών φορέων. Τέλος, διαδικασία διαβούλευσης είχε πραγματοποιηθεί εκείνη την περίοδο με πρωτοβουλία του γραφείου Πειραιά της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ).

«Αντίθετα σήμερα, η όλη διαδικασία έγκρισης του σχεδίου προχωράει «εν κρυπτώ» αγνοώντας όχι μόνο την ουσιαστική ανάγκη ενημέρωσης και διαβούλευσης και τις διατάξεις της σύμβασης και του νόμου 4404/2016, αλλά και την απαίτηση εκπροσώπων του κοινοβουλίου για ενημέρωση καθώς το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας δεν απαντήσει στο από 11/9/2019 αίτημα 6 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για κατάθεση του master plan στη Βουλή» επισημαίνεται.

Ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, ολοκληρώνοντας το κλιμάκιο τις επισκέψεις του στην περιοχή, σχολίασε: «Η υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά, δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη αν δεν τύχει της συναίνεσης των παραγωγικών φορέων, των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών. Καλούμε την κυβέρνηση αντί να θέτει εκβιαστικές προθεσμίες να οργανώσει και να απαιτήσει την επαρκή ενημέρωση και διαβούλευση, η οποία αποτελεί όχι μοναδική αλλά οπωσδήποτε αναγκαία προϋπόθεση για την υλοποίηση ενός σχεδίου που θα τύχει ευρύτερης συναίνεσης».

Το κλιμάκιο που αποτελούνταν από τη βουλευτή Β' Πειραιά, Νίνα Κασιμάτη, τη συντονίστρια του Τμήματος Ναυτιλίας, Αναστασία Φραντζεσκάκη, το στέλεχος του τμήματος Ναυτιλίας και πρώην Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Χρήστο Λαμπρίδη, τον συντονιστή της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά, Χρήστο Φωτιάδη καθώς και στελέχη του κόμματος είχε συναντήσεις με τον Δήμαρχο Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη, τον Δήμαρχο Κερατσινίου- Δραπετσώνας, Χρήστο Βρεττάκο, τον Πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλη Κορκίδη και τον πρόεδρο του ΣΕΝΑΒΙ, Βασίλειο Κανακάκη.

Αναβολή ζητά και ο Θ. Δρίτσας

Την αναβολή της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ ζητά και ο βουλευτής Α' Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, λέγοντας ότι το «διαφοροποιημένο» και σύμφωνα με δημοσιεύματα, «άκρως επεκτατικό» νέο Master Plan της ΟΛΠ Α.Ε. (COSCO) για το λιμάνι του Πειραιά, πρέπει υποχρεωτικά να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, με τη συμμετοχή της κοινωνίας του ευρύτερου Πειραιά. Με τις αυτοδιοικητικές αρχές, με τους επαγγελματικούς συλλόγους και τα Επιμελητήρια, με τις ενώσεις εργαζομένων και τις ενώσεις πολιτών, με τις Δημόσιες αρχές.

«Αυτό προβλέπει και επιβάλλει τόσο η γενική νομοθεσία όσο και η Σύμβαση Παραχώρησης που έχει γίνει νόμος του κράτους» τονίζει ο Θ. Δρίτσας και σημειώνει πως το ο Πειραιάς, η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, το Πέραμα και η Σαλαμίνα, έχουν βαρύνουσα γνώμη για το είδος της ανάπτυξης. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς και τη δική τους συμμετοχή, γνώμη και συναπόφαση.

«Το ελάχιστο που οφείλει η κυβέρνηση να επιβάλλει χωρίς καμία καθυστέρηση, είναι η αναβολή της αυριανής συνεδρίασης της ΕΣΑΛ και η έναρξη διαδικασίας γενικευμένης διαβούλευσης, για το νέο Master Plan. Διαφορετικά, κυβέρνηση και ΟΛΠ Α.Ε., παρανομούν, ενώ το… ετσιθελικό κράτος της Δεξιάς, καθόλου δεν βοηθά τη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη» προσθέτει.

Τέλος, αναρωτιέται «πόσο άραγε ακόμα θα καθυστερεί ο κ. υπουργός Ναυτιλίας να κοινοποιήσει διά της Βουλής το επίσημο κείμενο του Master Plan, όπως το έχουμε ζητήσει με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, από τις 11/09/2019;».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει «εν κρυπτώ» διαδικασία έγκρισης του master plan του ΟΛΠ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας