Η στροφή των οδηγών στο φτηνότερο υγραέριο άνοιξε την όρεξη σε επιτήδειους που βρήκαν ευκαιρία να πολλαπλασιάσουν τα κέρδη τους και μάλιστα σε βάρος των εσόδων του Δημοσίου. Το βασικό κίνητρο είναι η μεγάλη διαφορά της φορολογίας ανάμεσα στο υγραέριο κίνησης και αυτό που προορίζεται για τις βιομηχανίες.
Στην πρώτη περίπτωση ο φόρος είναι 430 ευρώ ανά μετρικό τόνο, ενώ στη δεύτερη μόλις 60. Με αυτό το δεδομένο την περασμένη χρονιά περίπου 65.000 τόνοι βιομηχανικού υγραερίου διακινήθηκαν μέσω πρατηρίων στην κίνηση οχημάτων στερώντας από το Δημόσιο έσοδα που ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογιστούν οι απώλειες ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος!
Τα στοιχεία έδωσε χθες ο γενικός διευθυντής της Coral Gas, Παναγιώτης Χαριτόπουλος, κατά την παρουσίαση της πρωτοβουλίας της εταιρείας για την εισαγωγή μοριακού ιχνηθέτη στο υγραέριο που διακινεί, μέσα από τον οποίο ελέγχεται η ποσότητα αλλά και η ποιότητα του καυσίμου.
Λόγω της χαμηλότερης τιμής πώλησης το υγραέριο χρησιμοποιείται σήμερα από 230-250 χιλιάδες οχήματα. Το 2009 η πώλησή του ήταν μόλις 4.200 τόνοι και την περασμένη χρονιά εκτινάχθηκε στους 215.000 τόνους.
Ο αριθμός των πρατηρίων από 860 το 2017 έφτασαν φέτος τα 1.050, αλλά οι επίσημες πωλήσεις παρουσιάζουν... μείωση και αναμένεται να διαμορφωθούν γύρω στους 210.000 τόνους.
Ο Π. Χαριτόπουλος επισήμανε ότι, πέρα από τη φοροδιαφυγή, το βιομηχανικό υγραέριο δημιουργεί προβλήματα απόδοσης στον κινητήρα γιατί έχει διαφορετικές προδιαγραφές και περισσότερο προπάνιο.
Το μερίδιο της Coral Gas στην αγορά υγραερίου κίνησης είναι 31% και η εταιρεία, που ανήκει στον όμιλο της Motor Oil, εξετάζει την επέκτασή της σε άλλες χώρες των Βαλκανίων.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας