Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.7° 17.8°
2 BF
76%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.8° 19.8°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 18.3°
2 BF
69%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
3 BF
56%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
0 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
48%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.1° 21.1°
1 BF
65%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
20.8° 19.4°
4 BF
68%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.2°
1 BF
59%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 19.1°
3 BF
62%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
20.9° 19.8°
4 BF
73%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.8° 21.8°
2 BF
55%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
24.0° 18.9°
2 BF
52%
Ρόδος
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.3° 19.3°
2 BF
81%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
52%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.4° 18.3°
3 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
22°C
22.2° 22.2°
2 BF
60%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.0° 18.0°
2 BF
58%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
john barnett boeing
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ο John Barnett, πρώην διευθυντής Ποιοτικού Ελέγχου της Boeing, που βρέθηκε νεκρός στο φορτηγό του σε χώρο στάθμευσης ξενοδοχείου. | twitter.com

Νεκρός ο πληροφοριοδότης που κατήγγειλε την Boeing

Ο πρώην διευθυντής ποιοτικού ελέγχου, που βρισκόταν σε δικαστική διαμάχη με την εταιρεία γιατί είχε αποκαλύψει ότι χρησιμοποιούνταν χαμηλής ποιότητας ή και ελαττωματικά εξαρτήματα υπό την πίεση για ταχύτερη παραγωγή αεροσκαφών, βρέθηκε πυροβολημένος στο αυτοκίνητό του λίγο πριν από την προγραμματισμένη κατάθεσή του στη Δικαιοσύνη.

Νεκρός βρέθηκε ο πρώην διευθυντής ποιοτικού ελέγχου της Boeing και μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος, που είχε καταγγείλει τον αμερικανικό κολοσσό αεροναυπηγικής για ελλειμματικά πρότυπα στην παραγωγή των αεροσκαφών τoυ.

Ο John Barnett, περί ου ο λόγος, εργάστηκε στην Boeing επί 32 χρόνια έως τη συνταξιοδότησή του για λόγους υγείας το 2017. Βρισκόταν σε δικαστική διαμάχη με την Boeing και λίγες ώρες πριν από τον θάνατό του επρόκειτο να καταθέσει σε σχετική ακρόαση παρουσία των δικηγόρων της εταιρείας και του συνηγόρου του.

Από το 2010 ήταν διευθυντής ποιοτικού ελέγχου στο εργοστάσιο του βόρειου Τσάρλεστον στην Πολιτεία της Ν. Καρολίνας όπου κατασκευαζόταν το 787 Dreamliner, ένα υπερσύγχρονο αεροσκάφος που χρησιμοποιείται κυρίως σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.

Το 2019 ο Barnett αποκάλυψε στο BBC ότι οι εργαζόμενοι της Boeing που δούλευαν στη γραμμή παραγωγής υπό την πίεση της διοίκησης τοποθετούσαν εν γνώσει τους χαμηλής ποιότητας εξαρτήματα σε αεροσκάφη που συναρμολογούσαν. Είχε ακόμη αποκαλύψει ότι υπήρχαν σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα παροχής οξυγόνου. Οπως είπε, λίγο μετά την ανάληψη καθηκόντων στις εγκαταστάσεις της Boeing στη Νότια Καρολίνα αντιλήφθηκε ότι η πίεση της διοίκησης να αυξηθεί η παραγωγή νέων αεροσκαφών οδηγούσε σε βιαστική διαδικασία συναρμολόγησης θέτοντας την ασφάλεια σε κίνδυνο. Κάτι πάντως το οποίο η Boeing αρνήθηκε.

Αργότερα ο Barnett αποκάλυψε ότι οι εργαζόμενοι δεν ακολουθούσαν την ορθή διαδικασία παρακολούθησης των εξαρτημάτων των αεροσκαφών στο εργοστάσιο, κάτι το οποίο επέτρεψε την εξαφάνιση των ελαττωματικών εξαρτημάτων. Σε κάποιες περιπτώσεις προκειμένου να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής αυτά τα εξαρτήματα κατώτερης ποιότητας, που πάρθηκαν ακόμη και από κάδους απορριμμάτων, χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή των αεροσκαφών.

Ισχυρίστηκε επίσης ότι οι δοκιμές σε συστήματα οξυγόνου έκτακτης ανάγκης που επρόκειτο να τοποθετηθούν στο 787 έδειξαν ποσοστό αποτυχίας 25%, πράγμα που σημαίνει ότι μία στις τέσσερις μάσκες παροχής οξυγόνου θα μπορούσε να μην καταφέρει να λειτουργήσει όταν θα χρειαζόταν. Ο Barnett είπε ότι είχε ειδοποιήσει τους διευθυντές της εταιρείας για τις ανησυχίες του, αλλά δεν λήφθηκε κανένα μέτρο.

Η Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς του. Ωστόσο μια επιθεώρηση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) επιβεβαίωσε ορισμένες από τις ανησυχίες του Barnett. Διαπίστωσε ότι η θέση τουλάχιστον 53 «μη προσαρμόσιμων» εξαρτημάτων στο εργοστάσιο ήταν άγνωστη και θεωρούνταν χαμένα. Η Boeing διατάχθηκε να λάβει διορθωτικά μέτρα.

Οσον αφορά τις φιάλες οξυγόνου, η εταιρεία δήλωσε ότι το 2017 είχε «εντοπίσει ορισμένες φιάλες οξυγόνου που έλαβε από τον προμηθευτή οι οποίες δεν αναπτύσσονταν σωστά». Ωστόσο αρνήθηκε ότι κάποια από αυτές είχε τοποθετηθεί σε αεροσκάφη.

Μετά τη συνταξιοδότησή του ο Barnett ξεκίνησε μια μακροχρόνια δικαστική μάχη εναντίον της εταιρείας κατηγορώντας την για «δολοφονία χαρακτήρα». Την κατηγόρησε συγκεκριμένα για δυσφήμιση και εμπόδια στην καριέρα του λόγω των ζητημάτων που είχε αποκαλύψει. Η Boeing απέρριψε τις κατηγορίες. Την προηγούμενη εβδομάδα ο Barnett βρέθηκε στο Τσάρλεστον για καταθέσεις που αφορούσαν την υπόθεση στους δικηγόρους της εταιρείας.

Εδωσε συγκεκριμένα μια επίσημη κατάθεση απαντώντας σε ερωτήματα των δικηγόρων της Boeing και επρόκειτο να ξανακαταθέσει κατ’ αντιπαράσταση με τον συνήγορό του το περασμένο Σάββατο. Δεν πρόλαβε. Οταν δεν εμφανίστηκε στη συνάντηση, έγιναν έρευνες στο ξενοδοχείο του. Στη συνέχεια βρέθηκε νεκρός στο φορτηγό του στον χώρο στάθμευσης του ξενοδοχείου. Ο ιατροδικαστής της Κομητείας του Τσάρλεστον στην Πολιτεία της Νότιας Καρολίνας απέδωσε τον θάνατο σε αυτοτραυματισμό του με όπλο, η αστυνομία συνεχίζει την έρευνα, ενώ η Boeing εξέφρασε τη λύπη της για τον θάνατο του πρώην εργαζομένου της. Ο θάνατός του έρχεται σε μια εποχή που τα πρότυπα παραγωγής τόσο της Boeing όσο και του βασικού προμηθευτή της Spirit Aerosystems βρίσκονται υπό εξονυχιστικό έλεγχο μετά την αποκόλληση πόρτας εξόδου κινδύνου από ένα ολοκαίνουργιο Boeing 737 Max στις αρχές Ιανουαρίου λίγο μετά την απογείωσή του από το Πόρτλαντ.

Οι έρευνες που ακολούθησαν διαπίστωσαν παραλείψεις και λάθη στην παραγωγή του εν λόγω αεροσκάφους, ενώ προκαταρκτική έκθεση του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι τα 4 μπουλόνια της πόρτας δεν είχαν τοποθετηθεί. To εν λόγω αεροσκάφος της Boeing έστειλε σε δύο ξεχωριστά δυστυχήματα το 2018 και το 2019 στον τάφο 346 ανθρώπους εξαιτίας ελαττωματικού λογισμικού.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Νεκρός ο πληροφοριοδότης που κατήγγειλε την Boeing

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας