Τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ αναμένεται να αγγίξει η ετήσια συμβολή της κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή οικονομία και η Ανατολική Μεσόγειος προετοιμάζεται να αυξήσει το μερίδιο που της αναλογεί. Το 2015 αναμένεται να φέρει τα πρώτα θετικά μηνύματα για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και ήδη καταγράφεται αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας με την εισαγωγή νέων και μεγαλύτερων πλοίων.
Τα στοιχεία αυτά ανακοινώθηκαν με αφορμή το «Posidonia Sea Tourism Forum», που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 26 και 27 Μαΐου, στο οποίο αναμένεται να δώσουν το «παρών» στελέχη των μεγαλύτερων και πλέον αναγνωρισμένων παγκόσμιων εταιρειών κρουαζιέρας, όπου θα θέσουν επί τάπητος τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην Ανατολική Μεσόγειο, θα προτείνουν λύσεις σε χρόνια προβλήματα και θα επιχειρήσουν να μετατρέψουν τις τάσεις σε ευκαιρίες για τους βασικούς παράγοντες της βιομηχανίας και τα λιμάνια-προορισμούς της περιοχής.
Ανάμεσα στους ομιλητές που θα παραβρεθούν στη διήμερη εκδήλωση στην Αθήνα συμπεριλαμβάνονται στελέχη των γνωστών εταιρειών κρουαζιέρας, όπως οι Azamara Club Cruises, Celestyal Cruises (πρώην Louis Cruises), Crystal Cruises, MSC Cruises, Royal Caribbean Cruises.
Σύμφωνα με τον αντιπρόσωπο της Royal Caribbean Cruises, Ανδρέα Στυλιανόπουλο, η Ανατολική Μεσόγειος θα συνεχίσει να ανακάμπτει ως περιοχή κρουαζιέρας, παρά το γεγονός ότι κάποιοι από τους σημαντικούς προορισμούς της εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός παιχνιδιού, ενώ υποστήριξε ότι η Ελλάδα, ως τουριστικός προορισμός, έχει γίνει πολύ της μόδας παγκοσμίως, παράγοντας πολύ σημαντικός για την ανανέωση της ζήτησης για κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο.
Αύξηση των κρατήσεων
Την ισχυρή ανάπτυξη της κρουαζιέρας για το 2015 ανακοίνωσε και η CLIA (Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας), σύμφωνα με την οποία φέτος αναμένεται να ταξιδέψουν 23 εκατ. επιβάτες, ενώ 61% των ταξιδιωτικών πρακτόρων της στη Β. Αμερική αναφέρουν αύξηση των κρατήσεων για το 2015 συγκριτικά με την ίδια εποχή του περασμένου έτους. Το 2013 τα οικονομικά έσοδα της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν περισσότερα από 117 δισεκατομμύρια, ενώ προσέφερε 900 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τη CLIA, η Καραϊβική συνεχίζει να είναι η βασίλισσα της κρουαζιέρας, κατέχοντας παραπάνω από το ένα τρίτο του μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας για το 2015. Την ίδια στιγμή οι ταξιδιώτες διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Η Μεσόγειος συνεχίζει να αναπτύσσεται ως προορισμός, μαζί με άλλες περιοχές, όπως η Ασία και η Αυστραλία.
Ο κλάδος της κρουαζιέρας όμως απασχολεί και τον ΟΛΠ, την Περιφέρεια Πειραιά, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς του Πειραιά. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας ευρεία σύσκεψη με θέμα «Κρουαζιέρα στον Πειραιά-Πολιτικές ανάπτυξης και τουριστικής προβολής».
Ο αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Γαβρίλης αναφέρθηκε στην ανάγκη αύξησης της επισκεψιμότητας από τους επιβάτες της κρουαζιέρας στον «δίδυμο προορισμό» Αθήνας και Πειραιά, με τη χορήγηση κινήτρων από τον ΟΛΠ, την αγορά κ.ά., προτείνοντας την αύξηση του χρόνου παραμονής των πλοίων στο λιμάνι ώστε οι επισκέπτες να έχουν περισσότερες ώρες στη διάθεσή τους να περιηγηθούν στις δύο πόλεις.
Σε αυτή την κατεύθυνση ο Γ. Γαβρίλης πρότεινε και έγινε αποδεκτό από όλους να διαμορφωθεί ένα δίκτυο με εκπροσώπους όλων των φορέων, για τη δημιουργία μιας ανοιχτής γραμμής επικοινωνίας με σκοπό την υλοποίηση των κοινών στόχων και επιδιώξεων.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας