Υστερα από αναμονή αρκετών μηνών, ο ιδιοκτήτης της Tesla, Ελον Μασκ, παρουσίασε το robotaxi της εταιρείας, το Cybercab, στα στούντιο Warner Bros στο Μπέρμπανκ της Καλιφόρνιας, γράφει στις στήλες τεχνολογίας το BBC. Το φουτουριστικό όχημα, που διαθέτει δύο πόρτες που μοιάζουν με φτερά (πεταλούδας) –και χωρίς πεντάλ ή τιμόνι– και, κατά πληροφορίες του ειδικού Τύπου, διαθέτει αυτονομία 320 χιλιομέτρων, παρουσιάστηκε από τον πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου μπροστά σε ένα κοινό που ανυπομονούσε να ακούσει λεπτομέρειες για ένα έργο που θεωρείται «κλειδί» για το επόμενο κεφάλαιο που αναμένεται να γράψει η Tesla.
Στην εκδήλωση, που είχε τίτλο «Εμείς, Ρομπότ», ο πολυδισεκατομμυριούχος επανέλαβε την άποψή του ότι τα πλήρως αυτόνομα οχήματα θα είναι ασφαλέστερα από αυτά που οδηγούνται από ανθρώπους και θα μπορούσαν ακόμη και να κερδίσουν χρήματα για τους ιδιοκτήτες τους, οι οποίοι θα μπορούν να τα νοικιάζουν για βόλτες. Πάντως, όπως τονίζει το βρετανικό δίκτυο, οι επενδυτές δεν έχουν συμμεριστεί μέχρι στιγμής τον ενθουσιασμό του Μασκ γι’ αυτό και η τιμή της μετοχής της Tesla παρουσίασε πτώση το τελευταίο διάστημα, χάνοντας περίπου το 10% της τιμής της.
Την ίδια ώρα οι μετοχές των ανταγωνιστών Uber και Lyft –που έχουν τις δικές τους φιλοδοξίες για αυτόνομη μετακίνηση– διαπραγματεύονται έως και 10% υψηλότερα, με αρκετά από τα δικά τους robotaxi να κυκλοφορούν στους αμερικανικούς δρόμους. Ερωτήματα τίθενται σχετικά με την πρόβλεψη του Μασκ ότι η παραγωγή του Cybercab θα ξεκινήσει λίγο «πριν από το 2027», δεδομένου του ιστορικού του ότι δεν τηρεί τις προθεσμίες που ανακοινώνει. «Τείνω να είμαι αισιόδοξος με τα χρονικά πλαίσια», είπε ειρωνικά κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης και τόνισε ότι το Cybercab θα κόστιζε κάτι λιγότερο από 30.000 $.
Το δημοσίευμα υπογραμμίζει πάντως ότι ο ειδικός Τύπος έχει αμφισβητήσει το κατά πόσον ρεαλιστική είναι η επίτευξη ενός τόσο μεγάλου βαθμού αυτονομίας. «Θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για την Tesla να προσφέρει ένα νέο όχημα με αυτή την τιμή εντός αυτού του χρονικού διαστήματος», υποστήριξε ο Πολ Μίλερ από την εταιρεία ερευνών Forrester. Δικαιολόγησε δε την εκτίμησή του λέγοντας: «Χωρίς εξωτερικές επιδοτήσεις η Tesla θα έχει ζημιά σε κάθε όχημα και δεν φαίνεται πιθανό να κυκλοφορήσει κάτι κοντά σε αυτήν την τιμή αυτή τη δεκαετία».
Από την πλευρά του ο Μασκ ισχυρίστηκε ότι περιμένει να δει τεχνολογία «πλήρως αυτόνομης οδήγησης χωρίς επίβλεψη» διαθέσιμη στο Model 3 και το Model Y της Tesla στο Τέξας και την Καλιφόρνια το επόμενο έτος και ότι θα λάβει τη σχετική άδεια από τις ρυθμιστικές αρχές». Ωστόσο μία τέτοια έγκριση απέχει πολύ από το να είναι εγγυημένη, σχολιάζει το BBC.
«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το εν λόγω όχημα είναι μια μεγάλη μάζα μετάλλου που κινείται σε δρόμους με υψηλές ταχύτητες, επομένως οι ανησυχίες για την ασφάλεια είναι μείζονες», δήλωσε η Σαμίθα Σαμαραναγιάκε, αναπληρώτρια καθηγήτρια Μηχανικής στο φημισμένο Πανεπιστήμιο Cornell.
Οπως πάντως εξηγείται στο άρθρο, οι φιλοδοξίες της Tesla για πλήρως αυτόνομη οδήγηση (επίπεδα 4 και 5) βασίζονται σε κάμερες που είναι φτηνότερες από το ραντάρ και τους αισθητήρες Lidar (ανίχνευση φωτός και εμβέλεια) που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της τεχνολογίας πολλών οχημάτων ανταγωνιστών. Μάλιστα όπως υποστηρίζει, η εταιρεία, διδάσκοντας τα αυτοκίνητά της να οδηγούν, σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει στο έπακρο την τεχνητή νοημοσύνη (AI), εκπαιδευμένη από τα ακατέργαστα δεδομένα που συλλέγει από τα εκατομμύρια οχήματά της. Ο Μασκ αποκάλυψε τέλος τα σχέδια για ακόμη ένα πρωτότυπο όχημα με την ονομασία «Robovan», που μπορεί να μεταφέρει έως και 20 επιβάτες, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν στοιχεία για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας