Ο Ντόναλντ Τραμπ είναι αψύς και σβέλτος και δεν χάνει χρόνο με έρευνες και άλλα παρόμοια. Την Πέμπτη, λίγες ώρες μετά τη φονική σύγκρουση επιβατικού αεροπλάνου με στρατιωτικό ελικόπτερο κοντά στο αεροδρόμιο της Ουάσινγκτον, ο νέος (και ταυτόχρονα παλιός) πρόεδρος των ΗΠΑ είχε βγάλει το δικό του πόρισμα: φταίνε τα προγράμματα διαφορετικότητας, εξαιτίας των οποίων έχουν προσληφθεί στις θέσεις ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας άτομα ακατάλληλα, «με αναπηρίες και σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα».
Και αν η πραγματικότητα διαφωνεί μαζί του, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα. Και όμως, διαφωνεί. Διότι, ενώ δεν γνωρίζουμε σε ποια φυλή, κοινότητα ή φύλο ανήκουν τα άτομα που εργάζονταν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή στον πύργο ελέγχου του εθνικού αεροδρομίου «Ρόναλντ Ρίγκαν» της Ουάσινγκτον ή αν είχαν κάποιο χαρακτηριστικό που να τους καθιστά «διαφορετικούς», γνωρίζουμε ότι βρίσκονταν στη θέση τους τα μισά άτομα από όσα θα χρειάζονταν κανονικά σε ένα πολυσύχναστο αεροδρόμιο σε ώρα αιχμής. Και το γνωρίζουμε από την αρχική έκθεση της Διοίκησης της Ομοσπονδιακής Αεροπορίας (FAA) που δόθηκε σε διάφορα αμερικανικά ΜΜΕ.
Προειδοποιήσεις
Οπως αναφέρει η Washington Post, «δύο άνθρωποι έκαναν τη δουλειά τεσσάρων στον πύργο ελέγχου την ώρα της σύγκρουσης. Τα επίπεδα στελέχωσης στον πύργο ελέγχου -καταλήγει η έκθεση- δεν ήταν “φυσιολογικά” για εκείνη την ώρα της ημέρας ή για το μέγεθος της κίνησης πάνω από την Ουάσινγκτον, όπου πάνω από 100 ελικόπτερα κατά μέσο όρο πετούν γύρω ή κάτω από αεροπλάνα κατά την άφιξη ή την απογείωσή τους».
Η υποστελέχωση σε διάφορα αεροδρόμια και οι κίνδυνοι που αυτή εγείρει για την ασφάλεια είναι ένα θέμα που έχουν επισημάνει τα τελευταία χρόνια εργαζόμενοι της Πολιτικής Αεροπορίας και βουλευτές, συνεχίζει η Washington Post στο ρεπορτάζ της. Τονίζει μάλιστα ότι μόλις μία μέρα πριν από το δυστύχημα είχε αποφευχθεί στο παρά πέντε μια άλλη σύγκρουση επιβατικού αεροπλάνου με ελικόπτερο στο ίδιο αεροδρόμιο.
Αναφέρει επίσης ότι το NATCA, το συνδικάτο των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, είχε προειδοποιήσει τα προηγούμενα χρόνια για τον κίνδυνο που συνιστά ένα ανεπαρκές αριθμητικά και εξαντλημένο προσωπικό. Στελέχη του μάλιστα είχαν καταθέσει σχετικά στο Κογκρέσο τον Νοέμβριο του 2023.
Δυστυχώς, με τον Ντόναλντ Τραμπ να σκοπεύει να συρρικνώσει το Δημόσιο και με τον Ιλον Μασκ σε ρόλο «ψαλιδοχέρη», μάλλον δεν πρέπει να αναμένεται βελτίωση. Αργά το βράδυ της Πέμπτης, ο νέος υπουργός Μεταφορών Σον Ντάφι είπε ότι σύντομα θα ανακοινώσει ένα σχέδιο για την αναδιάρθρωση της FAA, το οποίο ακόμα δεν γνωρίζει κανείς. Οσο για το συγκεκριμένο δυστύχημα με τους 67 νεκρούς, τα μαύρα κουτιά και οι έρευνες θα δώσουν εν καιρώ τις απαντήσεις.
Αν και ο «εμπειρογνώμονας» Τραμπ έδωσε πάλι τη δική του. Με ανάρτησή του χθες στο Truth Social έκανε την εκτίμηση ότι «το ελικόπτερο Blackhawk πετούσε πάρα πολύ ψηλά». Γνωρίζοντας τον Τραμπ, τολμάμε να μαντέψουμε ότι οι πραγματογνωμοσύνες του θα συνεχιστούν, επί του δυστυχήματος κι επί παντός επιστητού, μπερδεύοντας τον κόσμο και πυροδοτώντας το πολιτικό σκηνικό.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας