Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ζήτησε χθες Σάββατο να διενεργηθούν έλεγχοι ασφαλείας σε 171 αεροσκάφη 737 MAX 9 της Boeing, τα οποία έχουν καθηλωθεί στο έδαφος μετά το αδιανόητο συμβάν που σημειώθηκε την Παρασκευή σε αεροσκάφος της εταιρείας Alaska Airlines.
Δεκαοχτώ από τα 65 συνολικά Boeing 737-9 της Alaska Airlines πήραν το «πράσινο φως» και επιστρέφουν κανονικά στα δρομολόγιά τους, έπειτα από επιθεωρήσεις ασφαλείας.
Την Παρασκευή στις 18:30 (τοπική ώρα), λίγο μετά την απογείωση πτήσης της Alaska Airlines από το αεροδρόμιο του Πόρτλαντ με προορισμό το Οντάριο της Καλιφόρνιας, μία πόρτα αποκολλήθηκε από την άτρακτο του αεροπλάνου, όπως επεσήμανε η αμερικανική υπηρεσίας ασφάλειας μεταφορών NTSB.
Την ώρα του συμβάντος το αεροσκάφος, που μετέφερε 171 επιβάτες και έξι μέλη πληρώματος, βρισκόταν σε υψόμετρο σχεδόν 5.000 ποδών, σημείωσε η NTSB. Αποκολλήθηκε μια πόρτα που δεν χρησιμοποιείτο και είχε κλείσει με κάλυμμα, αφήνοντας να φαίνεται μόνο ένα παράθυρο, πρόσθεσε η ίδια πηγή.
Αυτή η επιπλέον πόρτα συνήθως τοποθετείται από χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν επιπλέον θέσεις και έχουν ανάγκη περισσότερες εξόδους διαφυγής. Ωστόσο οι πόρτες αυτές είναι μονίμως κλειστές ή απενεργοποιημένες στα αεροσκάφη με λιγότερες θέσεις, όπως αυτά της Alaska Airlines.
Αφού έκανε αναστροφή, το αεροσκάφος επέστρεψε στο αεροδρόμιο του Πόρτλαντ, όπου προσγειώθηκε με ασφάλεια
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η πόρτα που αποκολλήθηκε έπεσε πάνω από το Σένταρ Χιλς, προάστιο του Πόρτλαντ, και ζητήθηκε από τους κατοίκους της περιοχής να το αναφέρουν αν τυχόν την βρουν.
Βάσει των οδηγιών της FAA οι αεροπορικές εταιρείες «οφείλουν να πραγματοποιούν έλεγχο στα αεροσκάφη πριν από κάθε νέα πτήση», επεσήμανε η υπηρεσία σε ανακοίνωσή της, εκτιμώντας ότι η διαδικασία επιθεώρησης απαιτεί από 4 έως 8 ώρες ανά αεροσκάφος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Boeing στο AFP, περίπου 218 αεροσκάφη 737 MAX 9 έχουν παραδοθεί μέχρι σήμερα. Λίγο πριν την ανακοίνωση της FAA, η Alaska Airlines είχε ήδη επισημάνει ότι καθηλώνει και τα 65 αεροσκάφη αυτού του τύπου που διαθέτει.
Από το περιστατικό υπήρξαν μερικοί ελαφρά τραυματίες, όμως, όπως τόνισε η NTSΒ, δεν υπήρχαν επιβάτες στις δύο θέσεις που βρίσκονται ακριβώς δίπλα από την πόρτα που αποκολλήθηκε.
Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία United, που διαθέτει τα περισσότερα τέτοιου τύπου αεροσκάφη, σημείωσε ότι καθήλωσε 46 από αυτά εν αναμονή της επιθεώρησης, ενώ 33 έχουν ήδη ελεγχθεί.
Η εταιρεία Aeromexico αποφάσισε να καθηλώσει όλα τα 737 MAX 9 μέχρι να ελεγχθούν και η αεροπορική εταιρεία του Παναμά Copa Airlines ανέστειλε τη χρήση 21 αεροσκαφών. Η Turkish Airlines απέσυρε τα πέντε 737 MAX 9 που διαθέτει για έλεγχο, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου της στο Χ.
Από την πλευρά του ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) υιοθέτησε την εντολή της FAA για τα 737 MAX 9, αλλά επεσήμανε ότι καμία χώρα μέλος της ΕΕ δεν διαθέτει τέτοια αεροσκάφη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας