Μια διεθνής ομάδα υπηρεσιών ερευνά τι μπορεί να προκάλεσε την έκρηξη του υποβρυχίου Titan ενώ μετέφερε πέντε άτομα στα συντρίμμια του Τιτανικού και αξιωματούχοι της ναυτιλίας των ΗΠΑ λένε ότι θα εκδώσουν μια έκθεση με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας των υποβρυχίων παγκοσμίως.
Ερευνητές από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο συνεργάζονται στενά για την έρευνα του ατυχήματος της 18ης Ιουνίου, το οποίο συνέβη σε μια δυσπρόσιτη περιοχή του Βόρειου Ατλαντικού, δήλωσε ο Αντιναύαρχος της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ John Mauger.
Οι επιχειρήσεις στον πυθμένα της θάλασσας συνεχίζονται και ο τόπος του ατυχήματος έχει χαρτογραφηθεί, δήλωσε την Κυριακή ο επικεφαλής ερευνητής της ακτοφυλακής, πλοίαρχος Jason Neubauer. Δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα για την έρευνα, αλλά είπε ότι η τελική έκθεση θα εκδοθεί στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.
«Ο πρωταρχικός μου στόχος είναι να αποτρέψω ένα παρόμοιο περιστατικό κάνοντας τις απαραίτητες συστάσεις για την προώθηση της ασφάλειας του θαλάσσιου τομέα παγκοσμίως», δήλωσε ο Neubauer.
Συλλέγονται αποδεικτικά στοιχεία στο λιμάνι του Σεντ Τζονς της Νέας Γης, σε συντονισμό με τις καναδικές αρχές.
Τα συντρίμμια από το σκάφος εντοπίστηκαν περίπου 3.810 μέτρα κάτω από το νερό και περίπου 488 μέτρα από τον Τιτανικό στον πυθμένα του ωκεανού, δήλωσε η Ακτοφυλακή την περασμένη εβδομάδα.
Ένας από τους ειδικούς τους οποίους συμβουλευόταν το Λιμενικό Σώμα είπε τη Δευτέρα ότι δεν πιστεύει ότι υπάρχουν άλλα στοιχεία για συλλογή.
«Είναι επαγγελματική μου άποψη ότι όλα τα συντρίμμια βρίσκονται σε μια πολύ μικρή περιοχή και ότι όλα τα συντρίμμια έχουν βρεθεί», είπε ο Carl Hartsfield, ένας απόστρατος πλοίαρχος του Πολεμικού Ναυτικού και αξιωματικός υποβρυχίων που τώρα διευθύνει ένα εργαστήριο στο Ωκεανογραφικό Ίδρυμα Woods Hole, που σχεδιάζει και λειτουργεί αυτόνομα υποβρύχια οχήματα.
Οι αρχές του καλοκαιριού είναι η καλύτερη περίοδος για τη διεξαγωγή αυτού του τύπου επιχείρησης λόγω της μικρότερης πιθανότητας καταιγίδων, αλλά είναι ακόμα πιθανό να είναι επίπονη, είπε ο Ντόναλντ Μέρφι, ωκεανογράφος που υπηρέτησε ως επικεφαλής επιστήμονας της Διεθνούς Περιπολίας Πάγου της Ακτοφυλακής.
Η έρευνα πραγματοποιείται σε ένα περίπλοκο ωκεάνιο περιβάλλον όπου το Ρεύμα του Κόλπου συναντά το ρεύμα του Λαμπραντόρ, μια περιοχή όπου τα δύσκολα προβλέψιμα ωκεάνια ρεύματα μπορούν να κάνουν πιο δύσκολο τον έλεγχο ενός υποβρύχιου οχήματος, είπε ο Μέρφι.
Ωστόσο, ο Hartsfield είπε με βάση τα δεδομένα που έχει εξετάσει και την απόδοση των απομακρυσμένων οχημάτων μέχρι στιγμής, δεν αναμένει ότι τα ρεύματα θα είναι πρόβλημα. Επίσης, προς όφελος των ερευνητών, είπε, είναι ότι τα συντρίμμια βρίσκονται σε μια συμπαγή περιοχή και ο βυθός του ωκεανού όπου αναζητούν είναι ομαλός και όχι κοντά σε κανένα από τα συντρίμμια του Τιτανικού.
Ένα βασικό μέρος οποιασδήποτε έρευνας είναι πιθανό να είναι ο ίδιος ο Τιτάνας. Το σκάφος δεν ήταν νηολογημένο ούτε στις ΗΠΑ ούτε σε διεθνείς οργανισμούς που ρυθμίζουν την ασφάλεια. Και δεν ταξινομήθηκε από έναν όμιλο ναυτιλιακής βιομηχανίας που θέτει πρότυπα σε θέματα όπως η κατασκευή κύτους.
Το Σάββατο, το Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών του Καναδά δήλωσε ότι έχει ξεκινήσει έρευνα και έχει μιλήσει με όσους ταξίδεψαν στο Polar Prince, το μητρικό πλοίο του Titan. Η πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Κάθι Φοξ είπε ότι οι αξιωματούχοι θα μοιραστούν τις πληροφορίες που συλλέγει με άλλες υπηρεσίες, όπως το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, το οποίο συμμετέχει στη συνολική έρευνα.
Η Βασιλική Καναδική Έφιππη Αστυνομία δήλωσε το Σάββατο ότι θα διεξαγάγει πλήρη έρευνα μόνο εάν φανεί ότι παραβιάστηκαν οι ποινικοί, ομοσπονδιακοί ή επαρχιακοί νόμοι.
Εάν το επιλέξει, το Λιμενικό Σώμα μπορεί να κάνει συστάσεις στους εισαγγελείς για την επιδίωξη αστικών ή ποινικών κυρώσεων. Ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια του υποβρυχίου τέθηκαν τόσο από πρώην υπάλληλο της εταιρείας όσο και από πρώην επιβάτες. Άλλοι θέτουν το ερώτημα γιατί το Polar Price περίμενε αρκετές ώρες αφού το σκάφος Titan έχασε τις επικοινωνίες για να επικοινωνήσει με τους υπεύθυνους διάσωσης.
Πηγή: Associated Press
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας