Ο εκτροχιασμός και σύγκρουση τρένων στην ανατολική Ινδία που οδήγησε στο θάνατο 275 ανθρώπους και τραυμάτισε εκατοντάδες άλλους προκλήθηκε από ένα σφάλμα στο σύστημα ηλεκτρονικής σηματοδότησης που οδήγησε ένα τρένο να αλλάξει λανθασμένα γραμμή και να προσκρούσει σε εμπορευματική αμαξοστοιχία, δήλωσαν αξιωματούχοι την Κυριακή.
Σήμερα, στο μεταξύ ολοκληρώθηκαν οι έρευνες στα συντρίμμια και ο απολογισμός των νεκρών αναθεωρήθηκε προς τα κάτω, από 288 που ήταν ο προηγούμενος, επειδή διαπιστώθηκε ότι ορισμένα πτώματα είχαν καταμετρηθεί δύο φορές, δήλωσε ο Πραντίπ Τζένα, επικεφαλής γραμματέας του ανατολικού κρατιδίου της Οντίσα.
Συνολικά τραυματίστηκαν σχεδόν 1.200 άνθρωποι, εκ των οποίων περισσότεροι από 900 πήραν εξιτήριο από το νοσοκομείο, ενώ 260 εξακολουθούν να νοσηλεύονται, με έναν ασθενή σε κρίσιμη κατάσταση, ανακοίνωσε η κυβέρνηση της πολιτείας Οντίσα, όπως μεταδίδει το Reuters.
Ο Jaya Verma Sinha, ανώτερος αξιωματούχος των σιδηροδρόμων της Ινδίας, είπε ότι οι προκαταρκτικές έρευνες αποκάλυψαν ότι δόθηκε σήμα στο υψηλής ταχύτητας Coromandel Express για να κινηθεί στην κύρια γραμμή, αλλά το σήμα άλλαξε αργότερα και το τρένο αντ' αυτού εισήλθε σε μια παρακείμενη γραμμή όπου έπεσε σε ένα εμπορευματικό τρένο φορτωμένο με σιδηρομετάλλευμα.
Η σύγκρουση οδήγησε τα βαγόνια του Coromandel Express σε άλλη γραμμή, με αποτέλεσμα το εισερχόμενο Yesvantpur-Howrah Express από την αντίθετη πλευρά επίσης να εκτροχιαστεί, είπε.
Οι επιβατικές αμαξοστοιχίες, που μετέφεραν 2.296 άτομα, δεν είχαν υπερβολική ταχύτητα, είπε. Τα τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα είναι συχνά σταθμευμένα σε μια παρακείμενη γραμμή βρόχου, έτσι ώστε η κύρια γραμμή να είναι καθαρή για ένα διερχόμενο τρένο.
Ο Verma είπε ότι η βασική αιτία της συντριβής σχετίζεται με ένα σφάλμα στο σύστημα ηλεκτρονικής σηματοδότησης. Είπε ότι μια λεπτομερής έρευνα θα αποκαλύψει εάν το σφάλμα ήταν ανθρώπινο ή τεχνικό.
Το ηλεκτρονικό σύστημα αλληλασφάλισης είναι ένας μηχανισμός ασφαλείας που έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει αντικρουόμενες κινήσεις μεταξύ των τρένων. Παρακολουθεί επίσης την κατάσταση των σημάτων που λένε στους οδηγούς πόσο κοντά βρίσκονται σε ένα επόμενο τρένο, πόσο γρήγορα μπορούν να κινηθούν και την παρουσία ακίνητων τρένων στην γραμμή.
«Το σύστημα είναι 99,9% χωρίς σφάλματα. Αλλά 0,1% πιθανότητες υπάρχουν πάντα για ένα λάθος», είπε. Σε ερώτηση αν η συντριβή μπορεί να είναι περίπτωση δολιοφθοράς, είπε «τίποτα δεν αποκλείεται».
Ο Ινδός υπουργός Σιδηροδρόμων δήλωσε σήμερα ότι εντοπίστηκαν τα αίτια και οι υπεύθυνοι για τη σιδηροδρομική τραγωδία που σημειώθηκε την Παρασκευή. «Εντοπίσαμε τα αίτια του δυστυχήματος και τους ανθρώπους που ευθύνονται για αυτό», δήλωσε ο Ασουίνι Βαϊσνάου μιλώντας σήμερα στο πρακτορείο ANI, προσθέτοντας ωστόσο ότι «δεν είναι σωστό» να αποκαλύψει άλλες λεπτομέρειες προτού δημοσιευθεί η τελική έκθεση για το συμβάν.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η αλλαγή που έγινε κατά την ηλεκτρονική σύμπλεξη ευθύνεται για το δυστύχημα», μια αναφορά στο σύστημα σηματοδοτησης με το οποίο γίνεται η διαχείριση των γραμμών του σιδηροδρόμου προκειμένου να αποφεύγονται τέτοιου είδους συγκρούσεις.
«Ο ένοχος και ο τρόπος με τον οποίο σημειώθηκε το δυστύχημα θα εντοπιστούν μετά τη διεξαγωγή κατάλληλης έρευνας», τόνισε.
Το επιβατικό τρένο προσέκρουσε με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία. Τρία βαγόνια έπεσαν στη διπλανή σιδηροδρομική γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν το πίσω μέρος ενός τρένου εξπρές που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μπανγκαλόρ- Καλκούτα.
Μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στη χώρα
Αυτή ήταν n χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρα εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες.
Το 1995, δύο τρένα συγκρούστηκαν κοντά στο Νέο Δελχί, σκοτώνοντας 358 ανθρώπους σε ένα από τα χειρότερα σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ινδία. Το 2016, ένα επιβατικό τρένο βγήκε από τις γραμμές μεταξύ των πόλεων Indore και Patna, σκοτώνοντας 146 ανθρώπους.
Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα ήταν εκείνο της 6ης Ιουνίου 1981, όταν επτά βαγόνια ενός τρένου που διέσχιζε μια γέφυρα έπεσαν στον ποταμό Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 800-1.000 άνθρωποι.
Τα περισσότερα τέτοια ατυχήματα στην Ινδία αποδίδονται σε ανθρώπινο λάθος ή σε ξεπερασμένο εξοπλισμό σηματοδότησης.
Περίπου 22 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται με 14.000 τρένα σε όλη την Ινδία κάθε μέρα, διανύοντας 64.000 χιλιόμετρα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας