Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.0° 16.3°
2 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.0°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.0°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
3 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
75%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
82%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
17.8° 16.1°
3 BF
82%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 15.9°
1 BF
66%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
68%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.7° 16.7°
1 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.1° 17.9°
2 BF
82%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
87%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 16.7°
2 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
2 BF
64%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.3° 16.3°
2 BF
77%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
17°C
17.1° 17.1°
2 BF
82%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
92%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025

Θρήνος και σύγχυση στην Ινδία: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια της τραγωδίας UPD

Βυθισμένη στο πένθος όλη η χώρα μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 288 ανθρώπους, με τις εικόνες από το σημείο της τραγωδίας να θυμίζουν εμπόλεμη ζώνη.

Οι αρχές διαβεβαιώνουν ότι «κανένας υπεύθυνος» δεν θα μείνει ατιμώρητος, την ώρα που οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης ολοκληρώθηκαν και ξεκινά γύρος ανακρίσεων.

«Κανένας υπεύθυνος» για το ατύχημα δεν θα γλιτώσει, δεσμεύθηκε ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος επισκέφθηκε χθες το σημείο της τραγωδίας και τραυματίες στο νοσοκομείο. «Προσεύχομαι να ξεπεράσουμε αυτή τη θλιβερή στιγμή το συντομότερο δυνατό», τόνισε.

Ανθρώπινο λάθος ή προβλήματα στο δίκτυο;

Παρά το γεγονός ότι η σύγχυση για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το δυστύχημα, ήδη οι πρώτες διαρροές σε μέσα ενημέρωσης επιρρίπτουν τις ευθύνες σε «ανθρώπινο λάθος». Χθες Σάββατο, πάντως, τα μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα αξιωματούχους των σιδηροδρόμων, είχαν κάνει λόγο για λάθος στη σηματοδότηση.

Σήμερα το μεσημέρι ο Ινδός υπουργός Σιδηροδρόμων υποστήριξε ότι εντοπίστηκαν τα αίτια και οι υπεύθυνοι για τη σιδηροδρομική τραγωδία, προσθέτοντας ωστόσο ότι «δεν είναι σωστό» να αποκαλύψει άλλες λεπτομέρειες προτού δημοσιευθεί η τελική έκθεση για το συμβάν.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η αλλαγή που έγινε κατά την ηλεκτρονική σύμπλεξη ευθύνεται για το δυστύχημα», μια αναφορά στο περίπλοκο σύστημα σηματοδότησης με το οποίο γίνεται η διαχείριση των γραμμών του σιδηροδρόμου προκειμένου να αποφεύγονται τέτοιου είδους συγκρούσεις.

Το Coromandel Express, που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Καλκούτα- Μαντράς, έλαβε άδεια να εισέλθει στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή, αλλά λόγω ανθρώπινου λάθους μπήκε σε άλλη στην οποία ήδη βρισκόταν εμπορική αμαξοστοιχία, εξηγεί η αστυνομία.

Το επιβατικό τρένο προσέκρουσε με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία. Τρία βαγόνια έπεσαν στη διπλανή σιδηροδρομική γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν το πίσω μέρος ενός τρένου εξπρές που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μπανγκαλόρ- Καλκούτα. Αυτή η σύγκρουση προκάλεσε τις περισσότερες ζημιές, προσθέτουν οι Times.

Η τραγωδία σημειώθηκε κοντά στο Μπαλασόρ, περίπου 200 χιλιόμετρα από το Μπουμπανεσβάρ, πρωτεύουσα του κρατιδίου Οντίσα, στην ανατολική Ινδία.

Ο απολογισμός των θυμάτων αναμένεται να αυξηθεί

Επισήμως έχουν σκοτωθεί 288 άνθρωποι, ενώ οι τραυματίες φθάνουν τους 900, ωστόσο ο κατάλογος των νεκρών αναμένεται να μεγαλώσει κι άλλο, καθώς εκφράζονται φόβοι ότι οι θάνατοι μπορεί να πλησιάσουν και τους 400.

Οι επιχειρήσεις διάσωσης σταμάτησαν χθες το βράδυ, περίπου 24 ώρες μετά το δυστύχημα. «Όλα τα πτώματα και οι τραυματισμένοι επιβάτες έχουν απομακρυνθεί από τον χώρο του δυστυχήματος», δήλωσε αξιωματούχος του Μπαλασόρ.

Τα νοσοκομεία που βρίσκονται στην περιοχή δέχονται τους τραυματίες, ενώ περίπου 200 ασθενοφόρα, ακόμη και λεωφορεία, κινητοποιήθηκαν για τη διακομιδή τους.

Μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στη χώρα

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα της Παρασκευής είναι το πιο φονικό που έχει σημειωθεί στην Ινδία από το 1995, όταν δύο τρένα εξπρές συγκρούστηκαν κοντά στο Φιροζαμπάντ, προκαλώντας τον θάνατο περισσότερων από 300 ανθρώπων.

Στο παρελθόν η Ινδία έχει βιώσει πολλές σιδηροδρομικές τραγωδίες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η ασφάλεια του δικτύου έχει βελτιωθεί σημαντικά, χάρη στις επενδύσεις και την τεχνολογική εξέλιξη.

Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα ήταν εκείνο της 6ης Ιουνίου 1981, όταν επτά βαγόνια ενός τρένου που διέσχιζε μια γέφυρα έπεσαν στον ποταμό Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 800-1.000 άνθρωποι.

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Θρήνος και σύγχυση στην Ινδία: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια της τραγωδίας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας