14 πτώματα βρέθηκαν στο κουφάρι του επιβατικού αεροσκάφους που συνετρίβη στην πλαγιά βουνού στο Νεπάλ με 22 επιβαίνοντες, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της ασιατικής χώρας.
«Έχουν ανασυρθεί 14 πτώματα μέχρι στιγμής, οι έρευνες συνεχίζονται» για να εντοπιστούν οι υπόλοιποι οκτώ επιβαίνοντες στο αεροπλάνο, «ο καιρός είναι άσχημος, μολαταύτα μπορέσαμε να στείλουμε ομάδα στον τόπο της συντριβής», όμως έκτοτε «δεν έχει καταστεί δυνατή καμία άλλη πτήση» ελικοπτέρου των μονάδων έρευνας και διάσωσης, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ντίο Τσάντρα Λαλ Καρν.
Στο αεροσκάφος της Tara Air επέβαιναν 19 επιβάτες, ανάμεσά τους τέσσερις υπήκοοι Ινδίας και δύο υπήκοοι Γερμανίας, και τριμελές πλήρωμα, η εθνικότητα των οποίων δεν έχουν διευκρινιστεί.
«Ομάδα έρευνας και διάσωσης (...) εντόπισε τον τόπο της συντριβής του αεροσκάφους», και «μοιράστηκε φωτογραφία», ενώ «άλλες ομάδες πάνε εκεί για να μάθουμε περισσότερα», ανέφερε ο εκπρόσωπος του στρατού Ναραγιάν Σιλουάλ μέσω Twitter, μεταφορτώνοντας φωτογραφία στην οποία είναι διακριτός ο αριθμός του αεροπλάνου της εταιρείας Tara Air (9Ν-ΑΕΤ), σε κομμάτι της ουράς που βρίσκεται πλάι σε άλλα διάσπαρτα συντρίμμια στην πλαγιά βουνού.
Οι επιχειρήσεις έρευνας ξανάρχισαν σήμερα το πρωί. Είχαν διακοπεί κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Η Τζόμσομ, σημείο αναχώρησης ορειβατών που θέλουν να αναρριχηθούν στα Ιμαλάια, απέχει κάπου 20 λεπτά με αεροσκάφη από την Ποχάρα, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Νεπάλ, 200 χλμ. δυτικά της πρωτεύουσας Κατμαντού.
Σωστικά συνεργεία σάρωναν όλη μέρα χθες, ανεπιτυχώς, αυτή την ορεινή, πολύ δυσπρόσιτη περιοχή του δυτικού Νεπάλ, με τα πόδια και με ελικόπτερα.
Η Tara Air είναι θυγατρική της Yeti Airlines, ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας που εξυπηρετεί πολλές απομακρυσμένες περιοχές του Νεπάλ. Το αεροσκάφος της που κατέπεσε, είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Απρίλιο του 1979, σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο FlightRadar24.
Η πολιτική αεροπορία στο Νεπάλ έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, καθώς μεταφέρει τουρίστες, περιπατητές, αλπινιστές, καθώς και εμπορεύματα, σε απομακρυσμένες περιοχές όπου η πρόσβαση οδικώς είναι δύσκολη.
Όμως η φτωχή χώρα των Ιμαλαΐων έχει κάκιστο ιστορικό ως προς την ασφάλεια των πτήσεων, καθώς η εκπαίδευση των πιλότων και η συντήρηση των αεροπλάνων γίνονται με ανεπαρκή τρόπο.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει απαγορεύσει, για λόγους ασφαλείας, την είσοδο αεροσκαφών όλων των αεροπορικών εταιρειών του Νεπάλ στον εναέριο χώρο της.
Στην ασιατική χώρα βρίσκονται εξάλλου ορισμένα από τα πιο επικίνδυνα αεροδρόμια στον κόσμο, ανάμεσα σε χιονισμένα βουνά.
- Τον Μάρτιο του 2018, αεροσκάφος της US-Bangla Airlines (Μπανγκλαντές) συνετρίβη κοντά στο αεροδρόμιο της Κατμαντού, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 51 από τους 71 επιβαίνοντες.
- Την επόμενη χρονιά, τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν αεροπλάνο χτύπησε δύο ελικόπτερα, λόγω σφάλματος κατά την απογείωση. Το δυστύχημα είχε γίνει στο αεροδρόμιο Λούκλα, πύλη προς το Έβερεστ, που έχει τη φήμη ενός από τα δυσκολότερα στον κόσμο ως προς την απογείωση και την προσγείωση.
- Το φονικότερο αεροπορικό δυστύχημα στο Νεπάλ έγινε το 1992: Aibus A300 της Pakistan International Airlines με 167 επιβαίνοντες συνετρίβη κοντά στο αεροδρόμιο της Κατμαντού. Δεν επέζησε κανείς.
- Δύο μήνες νωρίτερα, αεροσκάφος της Thai Airways συνετρίβη στην ίδια περιοχή, με αποτέλεσμα 113 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.
Τον Μάιο, άρχισε να λειτουργεί το δεύτερο διεθνές αεροδρόμιο του Νεπάλ, στην Μπαϊραχάουα. Μέσω αυτού, θα μπορούν θα μεταβαίνουν πολλοί προσκυνητές στον τόπο γέννησης του Βούδα, στο Λουμπίνι. Το έργο, κόστους 76 εκατ. δολαρίων, αναμένεται να επιτρέψει να αποσυμφορηθεί το διεθνές αεροδρόμιο της Κατμαντού.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας