O Ιταλός κυβερνήτης του «Norman Atlantic» Αρτζίλιο Τζακομάτσι είχε πάντα τη φήμη καλού και ευσυνείδητου, ολιγόλογου επαγγελματία. Επιστρέφοντας σπίτι του, στη Λα Σπέτσια της Λιγουρίας, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι «θα ήθελε να μπορούσε να σώσει όλους του τους επιβάτες».
Ο 62χρονος Ιταλός καπετάνιος, ο οποίος πρόκειται να βγει στη σύνταξη σε λίγους μήνες, πρόσθεσε ότι «είναι πολύ κουρασμένος, αλλά δεν θέλει να τον αποκαλούν ήρωα, διότι οι φιλοφρονήσεις δεν του αρέσουν». Η εισαγγελία του Μπάρι, όμως, τον πληροφόρησε επίσημα ότι διεξάγονται έρευνες σε βάρος του, για εξ αμελείας ναυάγιο, πολλαπλή ανθρωποκτονία και τραυματισμό επιβατών. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τον Ιταλό πλοιοκτήτη Κάρλο Βιζεντίνι.
Σύμφωνα, όμως, με τον ιταλικό Τύπο, η όλη έρευνα μπορεί σύντομα να διευρυνθεί, με περαιτέρω απόδοση ευθυνών: όπως έγραψε η εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα», «η εισαγγελία του Μπάρι, τις επόμενες ημέρες, θα ξεκινήσει έρευνα, πιθανώς και σε βάρος άλλων ατόμων, μεταξύ των οποίων και μέλη του πληρώματος και όσοι είχαν ευθύνες στον μηχανισμό λήψης αποφάσεων στο εσωτερικό του πλοίου».
Η μεγαλύτερη εφημερίδα της Ιταλίας, όμως, θεωρεί ότι μπορεί να υπάρξει και περαιτέρω εξέλιξη. «Κινδυνεύουν ιδιαίτερα να εμπλακούν στην έρευνα οι υπεύθυνοι της ελληνικής εταιρείας που είχε τη διαχείριση της γραμμής Πάτρα - Ανκόνα, της ΑΝΕΚ. Είναι εκείνοι οι οποίοι μαζί με τον κυβερνήτη Τζιακομάτσι και τον πλοιοκτήτη Βιζεντίνι αποφάσισαν να επιβιβάσουν στο πλοίο περισσότερα άτομα από όσα προέβλεπε η λίστα επιβατών: το οverbooking που επιβεβαιώθηκε αφορά δεκαοκτώ επιβάτες, ενώ δεν έχει ακόμη εξακριβωθεί εκείνο των φορτηγών», έγραψε η «Λα Ρεπούμπλικα».
Επίσης, σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Ansa, «αυτή τoυ "Norman Atlantic" είναι η δεύτερη πυρκαγιά η οποία ξεσπά μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα σε πλοίο που εκτελεί τη διαδρομή Ιταλία - Ελλάδα για την ΑΝΕΚ». «Στις 30 Νοεμβρίου, 25 ναυτικά μίλια από το Μπρίντιζι, είχε ξεσπάσει πυρκαγιά στις μηχανές του πλοίο Ierapetra L., ενώ έπλεε προς την Ηγουμενίτσα», προσθέτει το Αnsa.
Αναμένεται τώρα να διαπιστωθεί αν οι πληροφορίες αυτές πρόκειται να επιβεβαιωθούν από συγκεκριμένες αποφάσεις της ιταλικής Δικαιοσύνης. Πρέπει να τονιστεί, όμως, παράλληλα, ότι η εταιρεία ΑΝΕΚ κινήθηκε αμέσως τόσο για τη μεταφορά με πούλμαν όσο και για τη φιλοξενία των Ελλήνων διασωθέντων, σε συνεργασία με τους εκπροσώπους της ελληνικής πρεσβείας στη Ρώμη και με τους επίτιμους πρόξενους της Ελλάδας στο Μπάρι και το Μπρίντιζι.
Οι διασωθέντες, σύμφωνα με την ιταλική ακτοφυλακή, είναι 477, 11 έως τώρα οι νεκροί, εκ των οποίων μπόρεσαν να ανασυρθούν μόνον οι εννέα, ενώ συνεχίζει να υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με τους αγνοουμένους. Ο εισαγγελέας του Μπάρι έκανε λόγο, την Τετάρτη, για «98 άτομα για τα οποία δεν υπάρχουν πληροφορίες», ενώ η εφημερίδα «Κοριέρε Ντελα Σέρα», χθες, έγραψε ότι «οι αγνοούμενοι είναι τουλάχιστον 11». Και όλοι γνωρίζουν, δυστυχώς, ότι δεν θα υπάρξει πλέον καμία άλλη επιχείρηση διάσωσης
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας