Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
20°C
20.9° 18.4°
1 BF
71%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.6° 19.3°
2 BF
61%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
19°C
22.0° 19.4°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
1 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.2° 20.2°
2 BF
74%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
59%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.2° 21.2°
1 BF
67%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
21.4° 18.8°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.9° 18.2°
2 BF
61%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
61%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.7° 19.7°
2 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.3° 19.9°
4 BF
73%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.2° 21.2°
2 BF
57%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 18.9°
1 BF
59%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.8° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.5° 20.5°
2 BF
46%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
64%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
64%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
«Τουλάχιστον τρεις συνάδελφοί μου είναι νεκροί, διότι κοιμόντουσαν μέσα στα αυτοκίνητά τους» δήλωσε μεταξύ άλλων χθες η επαγγελματίας οδηγός Ευφροσύνη Μπεζάκη (κέντρο) | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ

«Μόνο η μυρωδιά της μπογιάς θύμιζε καινούργιο πλοίο»

Μέσα στο καράβι μάς εγκατέλειψαν όλοι. Αυτό που θέλω να καταγγείλω είναι ότι εγώ προσωπικά ήμουν μέσα στην καμπίνα μου και κοιμόμουν και δεν μας ειδοποίησε κανείς. Μπήκε ο καπνός στον θάλαμο και θα καιγόμουν ζωντανή», δήλωσε χθες η επαγγελματίας οδηγός Ευφροσύνη Μπεζάκη, συμπληρώνοντας πως «τουλάχιστον τρεις συνάδελφοί μου είναι νεκροί, διότι κοιμόντουσαν μέσα στα αυτοκίνητά τους. Τους επέτρεπαν να κοιμηθούν στα αυτοκίνητά τους, αλλά υπ’ ευθύνη τους, γιατί μετά σφράγιζαν οι πόρτες στα αμπάρια. Εγκλωβίστηκαν και δεν μπορούσαν να φύγουν», συμπληρώνει η ίδια, η οποία έφτασε το βράδυ της Δευτέρας με το C-130 στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας.

Την ώρα που το μπαλάκι των ευθυνών πηγαινοέρχεται μεταξύ πλοιοκτήτριας και μισθώτριας εταιρείας, ιταλικών και ελληνικών αρχών, οι μαρτυρίες των διασωθέντων, αλλά κυρίως οι δηλώσεις των επαγγελματιών οδηγών που πηγαινοέρχονται στην Ιταλία αναδεικνύουν τις τραγικές ελλείψεις σε πληρώματα, μέσα ασφαλείας και καταγραφή της λίστας επιβατών.

«Είχα την τύχη-ατυχία να μπω στο Νorman Atlantic στις 19 Δεκεμβρίου. Το καράβι έφυγε με 2 ώρες καθυστέρηση. Είδαμε πρίζες ρεύματος πεταμένες στο βρεγμένο πάτωμα, μπήκαμε σε καμπίνες άθλιες. Μέτρα ασφαλείας μηδέν, μια απλή επίδειξη έγινε κάποια στιγμή στα γρήγορα από μια σερβιτόρα. Το μόνο που σου έδινε την εντύπωση καινούργιου πλοίου ήταν η μυρωδιά της μπογιάς», εξηγεί οδηγός νταλίκας (τα στοιχεία του στη διάθεση της «Εφ.Συν.»).

«Ηταν μεγάλη τύχη που το ατύχημα έγινε χειμώνα, μονάχα να βλέπατε πόσοι είναι οι υπεράριθμοι το καλοκαίρι στα ρορό και όχι μόνο», συμπληρώνει ο ίδιος. Προσθέτει πως με βάση τις προδιαγραφές θα πρέπει να είναι μέσα στα πλοία περίπου 450 άτομα και συνήθως υπάρχουν πάνω από 800. «Καταγραφές των επιβατών δεν γίνονται κατά τη διάρκεια της διαδρομής», μας λέει φορτηγατζής που κάνει τη διαδρομή προς Ιταλία τα τελευταία 10 χρόνια, προσθέτοντας πως η διαδρομή Μπάρι-Ηγουμενίτσα-Πάτρα είναι η χειρότερη, ενώ στη διαδρομή προς Ανκόνα δεν επιτρέπεται σχεδόν ποτέ να κοιμούνται οι οδηγοί στο γκαράζ.

«Αθλιες μικρές καμπίνες»

«Μας βάζουν με άλλους άγνωστους ανθρώπους σε αυτές τις άθλιες μικρές καμπίνες. Τόσο για λόγους υγιεινής όσο και για λόγους ασφάλειας πραγμάτων (μετρητά, κάρτες πληρωμής διοδίων και πετρελαίων) που έχουμε στο φορτηγό μας, επιλέγουμε να κοιμόμαστε μέσα στα οχήματα, παρότι αυτό απαγορεύεται ρητά. Οι εταιρείες ξέρουν πώς είναι οι συνθήκες και κάνουν τα στραβά μάτια, ενώ πολλές φορές ερχόμαστε σε απευθείας συνεννόηση με αξιωματούχους του πλοίου», μας εξηγεί πολύπειρος οδηγός.

Η δουλειά των ηλεκτρολόγων κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς χωρίς αυτούς τα περισσότερα μέρη του πλοίου μένουν χωρίς συστηματικό έλεγχο και οι ηλεκτρολογικές βλάβες είναι πολύ συχνές. Βραχυκυκλώματα δημιουργούνται ενίοτε και από τα ψυκτικά μηχανήματα στα φορτηγά-ψυγεία, λένε οι οδηγοί. «Στο πρώτο ταξίδι μου με το Norman Atlantic ζήτησα ρεύμα για το φορτηγό-ψυγείο μου. Υπήρχε μόνο ένας ηλεκτρολόγος να δώσει ρεύμα σε 120 νταλίκες. Επειδή άργησε πάνω από μία ώρα, ψάχναμε μόνοι μας πρίζες. Οταν εμφανίστηκε, διαπιστώσαμε ότι ούτε αυτός ήξερε τη συγκεκριμένη καλωδίωση και ρωτούσε γύρω γύρω το υπόλοιπο πλήρωμα», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» άλλος οδηγός οχήματος, συντετριμμένος, καθώς γνωστός του συνάδελφος παραμένει αγνοούμενος.

Ο Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών, είχε τον αδερφό του στο πλοίο. Ο τελευταίος είναι καλά στην υγεία του, αλλά ακόμα δεν έχουν συνομιλήσει. «Στα πλοία που έχει δρομολογήσει η πλοιοκτήτρια VISEMAR di Navigazione SRΙ έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια η ποιότητα εξυπηρέτησης, έχει περιοριστεί δραματικά ο κοινόχρηστος χώρος των επιβατών και ο χώρος των κουκετών», εξηγεί ο Κενανίδης, προσθέτοντας πως «τα επίπεδα ασφάλειας και υγιεινής σε αυτά τα πλοία είναι απαράδεκτα. Μας συμπεριφέρονται λες και είμαστε ζώα. Τα έχουμε καταγγείλει επανειλημμένα όλα αυτά στο παρελθόν και φαινόμασταν γραφικοί. Η ελληνική Πολιτεία μάς λέει ότι αυτά τα δρομολόγια δεν είναι δική μας ευθύνη, απευθυνθήκαμε με σωρεία επιστολών στην Κομισιόν, που παραδέχτηκε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Καταγγείλαμε συγκεκριμένα περιστατικά στις ίδιες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και στον σύνδεσμό τους, χωρίς κανένα αποτέλεσμα».

Η μείωση των πληρωμάτων ειδικά σε φορτηγά πλοία έχει αγγίξει μέσα σε ένα χρόνο το 40%. Οι ελλείψεις δημιουργούν σοβαρά προβλήματα ασφάλειας, ειδικά στον χώρο του γκαράζ των αυτοκινήτων, τα οποία κάποιες φορές αναγκάζονται ακόμα και να τα παρκάρουν μόνοι τους οι οδηγοί φορτηγών. «Πρόσφατα σκοτώθηκαν δύο συνάδελφοί μας από τη Βουλγαρία μέσα σε αυτά τα καράβια που κάνουν τα δρομολόγια προς Ιταλία», υπογραμμίζει ο Απόστολος Κενανίδης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Μόνο η μυρωδιά της μπογιάς θύμιζε καινούργιο πλοίο»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας