Οριστική είναι η διαγραφή των δύο σημαντικότερων παρεμβάσεων στο Λεκανοπέδιο από τις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις της περιόδου 2014-2020. Πρόκειται για την ανάδειξη της Πανεπιστημίου και της ευρύτερης περιοχής, που περιλαμβάνει επίσης την επέκταση της γραμμής του τραμ από το Σύνταγμα ώς την πλατεία Αιγύπτου, στη διασταύρωση της Πανεπιστημίου με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, καθώς και την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης του Φαληρικού Ορμου, με τη δημιουργία παράκτιου άλσους και αντιπλημμυρικού καναλιού.
Τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος είχαν ζητήσει, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ, 45 εκατ. ευρώ για τα έργα του τραμ στην Πανεπιστημίου και 105 εκατ. ευρώ για το Φάληρο. Τα αιτήματα δεν έγιναν δεκτά από τις Βρυξέλλες, όπως είχε αποκαλύψει το «Βήμα» στις 23 Νοεμβρίου. Μία ημέρα μετά ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης είχε διαβεβαιώσει ότι τα δύο προγράμματα θα βελτιωθούν και θα υποβληθούν πάλι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2015. Είχε επίσης βεβαιώσει ότι το υπουργείο θα προχωρούσε σε χωριστή δημοπράτηση των αντιπλημμυρικών στο Φάληρο, με προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ, χωρίς ώς σήμερα να υπάρχει κάποια εξέλιξη.
Στην περίπτωση της Πανεπιστημίου υπάρχουν ενστάσεις για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις, ενώ αναμένεται η γνωμοδότηση του ΣτΕ στην προσφυγή πολιτών που ζητούν ακύρωση του προγράμματος. Ο βασικός λόγος για τη διαγραφή των σχεδίων είναι το... overbooking, καθώς ο προϋπολογισμός του συνόλου των έργων που υπέβαλαν τα δύο υπουργεία υπερβαίνει κατά πολύ το όριο των 4,3 δισ. ευρώ το οποίο προβλέπει το νέο ΕΣΠΑ. Γι’ αυτόν τον λόγο έχουν απενταχθεί και άλλα προγράμματα, τα οποία όμως αφορούν κυρίως την περιφέρεια.
Να σημειωθεί ότι στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013 οι τομείς υποδομών και περιβάλλοντος είχαν προϋπολογισμό 14 δισ. ευρώ.
Ο τελικός κατάλογος με παρεμβάσεις που υπέβαλαν τα δύο υπουργεία περιλαμβάνει κυρίως σιδηροδρομικά έργα, εγκαταστάσεις επεξεργασίας σκουπιδιών και αστικών λυμάτων, επεκτάσεις του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Υπάρχουν επίσης νέα οδικά έργα, όπως ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος και Λαμία-Ξυνιάδα, που θα κατασκευαστούν ως κλασικά δημόσια έργα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας