Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.4° 18.4°
1 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
21.3° 18.6°
3 BF
67%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
18°C
21.0° 17.7°
2 BF
76%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.8° 19.8°
1 BF
71%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
2 BF
62%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
20.2° 19.4°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
58%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
60%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
72%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.3° 19.9°
4 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.6° 20.6°
2 BF
61%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.4°
3 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.3° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
53%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
3 BF
68%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
61%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Η επιτροπή εμπειρογνωμόνων πρόκειται να συγκεντρώσει όλες τις μαρτυρικές καταθέσεις, τις εκτιμήσεις της Τροχαίας και τις τοποθετήσεις των στελεχών της κοινοπραξίας για τα έργα που γίνονται στην περιοχή | ΕUROKINISSI

Εμπειρογνώμονες ερευνούν τις αιτίες της καραμπόλας

Στον ορισμό επιτροπής εμπειρογνωμόνων ώστε να προσδιοριστούν τα ακριβή αίτια της τραγικής καραμπόλας 35 οχημάτων που συνέβη το απόγευμα της Παρασκευής στο 61ο χιλιόμετρο της Αθηνών-Λαμίας στο ύψος του Σχηματαρίου, που κόστισε τη ζωή στην 27χρονη Ιωάννα Γιαννακοπούλου, προχώρησε χθες η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

Η επιτροπή πρόκειται να συγκεντρώσει όλες τις μαρτυρικές καταθέσεις, τις εκτιμήσεις των αξιωματικών της Τροχαίας και τις τοποθετήσεις των στελεχών της κοινοπραξίας για τα έργα που γίνονται στην περιοχή, ώστε το σχετικό πόρισμα που θα εξαχθεί να είναι αποδεκτό από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, που επί του παρόντος αποποιούνται τις ευθύνες τους.

Σύμφωνα με ορισμένους οδηγούς, το δυστύχημα οφειλόταν στην ασφαλτόστρωση που έγινε πρόσφατα και στο «πετρέλαιο» της πίσσας που απελευθερώθηκε λόγω βροχής στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα ο δρόμος να μετατραπεί σε «παγοδρόμιο», ενώ κατά άλλους στο σημείο δεν υπήρχε η κατάλληλη σήμανση.

Από την πλευρά της κοινοπραξίας και του υπουργείου Υποδομών οι ευθύνες μετετίθεντο στην Τροχαία γιατί δεν φρόντισε να επιβάλει το όριο των 50 χλμ. την ώρα που έχει οριστεί για δρόμους όπου γίνονται έργα, ενώ η τελευταία, υποστηρίζοντας ότι είχε λάβει όλα τα κατάλληλα μέτρα, αποδίδει τα αίτια του δυστυχήματος στην ταχύτητα των οχημάτων, την ισχυρή βροχόπτωση και τη μέγιστη ολισθηρότητα που υπήρχε λόγω αυτής στον δρόμο.

Γεγονός είναι ότι ξεκάθαρη εικόνα για το τι συνέβη στις 6 το απόγευμα της Παρασκευής όταν σημειώθηκε η καραμπόλα (σ.σ.: ενεπλάκησαν δύο φορτηγά, ένα λεωφορείο και τα υπόλοιπα οχήματα ήταν επιβατικά) δεν υπήρχε ώς αργά χθες. Το μόνο που είχε γίνει γνωστό ήταν ότι η άτυχη νεαρή Γιαννακοπούλου επέβαινε στο τελευταίο κατά σειρά αυτοκίνητο, το οποίο οδηγούσε ο 29χρονος που δίνει μάχη να κρατηθεί στη ζωή στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Ασκληπιείου Βούλας.

Ο οδηγός, όπως και ακόμη έξι τραυματίες, αρχικά μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Χαλκίδας, από εκεί στον Ερυθρό Σταυρό και έπειτα στο Ασκληπιείο, όπου και υποβλήθηκε σε εγχείρηση στον θώρακα. Χθες η κατάστασή του χαρακτηριζόταν κρίσιμη, ωστόσο όσο αυτή παρέμενε σταθερή υπήρχαν ελπίδες. Στο μεταξύ, στο Νοσοκομείο Χαλκίδας νοσηλεύονταν χθες ένας 39χρονος και μια 30χρονη με κατάγματα, ενώ οι υπόλοιποι τραυματίες πήραν εξιτήριο.

Από τα μέσα Ιουλίου

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και η κοινοπραξία αποδέχονται ότι γίνονταν έργα ανακατασκευής του οδοστρώματος στο 64ο χλμ., τα οποία είχαν ξεκινήσει από τα μέσα Ιουλίου και προβλέπεται να ολοκληρωθούν στις 23 Δεκεμβρίου, σχεδόν δέκα ημέρες δηλαδή μετά το ατύχημα. Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας το Σάββατο στον «Σκάι» για το θέμα, είπε ότι οι εργασίες είχαν εγκριθεί από τον ανεξάρτητο σύμβουλο του έργου αλλά και από την Τροχαία. Ανέφερε επίσης ότι γι’ αυτόν το λόγο είχε οριστεί όριο ταχύτητας στα 50 χλμ.

«Η Τροχαία κάθε φορά είναι υπεύθυνη, αφού της κοινοποιείται το σχέδιο, να αστυνομεύει την εφαρμογή των μέτρων», υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών. Ανάλογη επισήμανση έκανε στην «Εφ.Συν.» στέλεχος της κοινοπραξίας, που απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπήρχε πετρέλαιο στο οδόστρωμα το οποίο να προήλθε από τις πρόσφατες εργασίες ασφαλτόστρωσης.

Ισχυρίστηκε ότι οι εργασίες είχαν ολοκληρωθεί πριν από μερικές ημέρες και ότι δεν είχε προκύψει ανάλογο πρόβλημα με τις βροχές που είχαν προηγηθεί και είχαν μεγαλύτερη ένταση σε σχέση με αυτήν της μοιραίας Παρασκευής. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το Σάββατο η κοινοπραξία αναφερόταν ότι είχε εφαρμοστεί κατά γράμμα η εγκεκριμένη μελέτη για τα έργα και υπήρχαν προειδοποιητικές πινακίδες δύο χιλιόμετρα πριν από το σημείο της καραμπόλας.

Το Σάββατο, τέλος, αφέθηκαν ελεύθεροι μετά και τη σύμφωνη γνώμη του εισαγγελέα και οι πέντε οι οδηγοί που για τυπικούς λόγους είχαν συλληφθεί από το Β’ Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων μετά τον σχηματισμό σε βάρος τους δικογραφίας για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, καθώς δεν θεωρούνταν υπαίτιοι του δυστυχήματος.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Εμπειρογνώμονες ερευνούν τις αιτίες της καραμπόλας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας