Μαινόταν ώς αργά χθες το βράδυ η μεγάλη πυρκαγιά που ξεκίνησε το Σάββατο στα Δερβενοχώρια, κοντά στο χωριό Στεφάνη, καθώς η μεγάλη περίμετρός της, το δύσβατο έδαφος και οι στροβιλισμοί του ανέμου δυσχέραιναν τις πυροσβεστικές δυνάμεις να την ελέγξουν.
Η πυρκαγιά, που έφερε στην επιφάνεια το έντονο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης -με την αναγκαστική προσγείωση του ενός από συνολικά εννιά εν λειτουργία Καναντέρ- είχε σχηματίσει διπλό μέτωπο, το ένα με βορειοδυτική κατεύθυνση προς τη Μαγούλα και το άλλο με νοτιοανατολική προς τον Ασπρόπυργο. Στο ανατολικό μέτωπο, που οδηγούσε προς την Πάρνηθα, η πυρκαγιά βρισκόταν σε ύφεση.
Επιτόπου μάχονταν 140 πυροσβέστες με 65 οχήματα, 113 άτομα πεζοπόρο τμήμα της Πυροσβεστικής, 30 στρατιώτες και 16 οχήματα των δήμων, ενώ από αέρος ρίψεις νερού έκαναν πέντε πυροσβεστικά αεροσκάφη και τέσσερα ελικόπτερα. Παράλληλα, στην κατάσβεσή της συνέδραμε με έξι υδροφόρες των 20 τόνων και μηχανήματα η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
Τα σημεία όπου έκαιγε η φωτιά ήταν πευκόφυτα, όμως το ευτύχημα ήταν ότι δεν κινδύνευε κανένας οικισμός. Η ένταση της φωτιάς ήταν τέτοια ώστε να υπάρχει ακόμη και στο λεκανοπέδιο της Αττικής έντονη μυρωδιά καμένου, ενώ λόγω της κατεύθυνσης των ανέμων έπεφταν και στάχτες από τον ουρανό.
Το πλέον δύσκολο μέτωπο ήταν το νοτιοδυτικό, καθώς η πυρκαγιά κινούνταν μέσα σε χαράδρες και σε αρκετά δύσβατη περιοχή, με συνέπεια να μην μπορούν να πλησιάσουν οι επίγειες δυνάμεις και η φωτιά να αντιμετωπίζεται μόνο με τα εναέρια μέσα.
Μέσα που, όπως είναι γνωστό, βρίσκονται στα όρια των αντοχών τους, αφού η ηλικία των συνολικά 13 αεροσκαφών CL-215 που υπάρχουν (τα τέσσερα από αυτά ήταν ακινητοποιημένα και «μάχιμα» ήταν μόνο τα εννιά) κυμαίνεται μεταξύ 26 έως και 42 ετών.
Τέσσερα κατασκευάστηκαν το 1974, δύο το 1977, δύο το 1989 (ανάμεσά τους αυτό που έκανε αναγκαστική προσγείωση προχθές), ενώ το νεότερο αεροσκάφος CL-215 έχει κατασκευαστεί το 1990 και συμπληρώνει φέτος 26 χρόνια επιχειρήσεων. Την κατάσταση κυρίως... σώζουν τα τέσσερα Καναντέρ CL-415, τα οποία είναι νεότερης τεχνολογίας.
Η κυβέρνηση, πάντως, όπως αποκάλυψε χθες σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 FM» ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Τόσκας, αναζητά τον τρόπο της σταδιακής αντικατάστασης του απαρχαιωμένου στόλου, είτε με τη μέθοδο του δανεισμού είτε με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) ή ακόμη και με την ενοικίαση αεροπλάνων σε συνεργασία με άλλες χώρες.
Συγκεκριμένα, επισήμανε ότι αφού δεν μπορεί να γίνει αγορά νέων αεροπλάνων λόγω της οικονομικής συγκυρίας, αναζητούνται άλλες λύσεις. «Είναι κάτι το οποίο το ψάχνουμε από τώρα για του χρόνου το καλοκαίρι, γιατί, κακά τα ψέματα, αυτό το πολύ παλιό υλικό δεν θα μας βγάλει πολλά χρόνια», ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι η αντικατάσταση των αεροσκαφών θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει εδώ και καιρό.
Υπογράμμισε, τέλος, ότι σε σχέση με πέρσι τα πυροσβεστικά μέσα είναι ενισχυμένα, καθώς έχουν προστεθεί δύο ελικόπτερα Σινούκ και άλλα δύο Σούπερ Πούμα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας