Διατηρούνται στα 30 ευρώ η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών και τα μειωμένα εισιτήρια των 0,60 ευρώ για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αλλά από τη Δευτέρα έρχονται νέες, απρόσμενες αυξήσεις για τις υπόλοιπες κατηγορίες καρτών.
Η πολυαναμενόμενη υπουργική απόφαση που εκδόθηκε χθες το βράδυ περιλαμβάνει τη γνωστή αύξηση στις τιμές των απλών εισιτηρίων από 1,20 σε 1,40 ευρώ, φέρνει όμως νέες επιβαρύνσεις στις μηνιαίες κάρτες που εξυπηρετούν όσους ταξιδεύουν ώς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», καθώς και σε όλες τις κάρτες τρίμηνης, εξάμηνης και ετήσιας διάρκειας.
Σε αυτές τις κατηγορίες, η τιμή αυξάνεται από 4 έως και 10 ευρώ, ανάλογα με τη διάρκεια της κάρτας.
«Δεν θίγονται»
«Το 97,5% των επιβατών που χρησιμοποιούν κάρτες αγοράζουν αυτές που έχουν μηναία διάρκεια και δεν θίγονται», διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Σκουμπούρης, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), θυμίζοντας ότι οι αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική υπαγορεύτηκαν από τη συμφωνία του Ιουνίου με τους θεσμούς, που -μεταξύ άλλων- προβλέπει μετάταξη των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες από τον χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ 13% στο 23%.
Για τους υπόλοιπους επιβάτες που χρησιμοποιούν κάρτες μεγαλύτερης διάρκειας, θεωρεί ότι η επιβάρυνση αφορά ένα πολύ μικρό ποσοστό, περίπου 0,5%, αφού οι κάρτες μεγάλης διάρκειας αγοράζονται κυρίως από επιχειρήσεις και αποτελούν ένα είδος παροχής προς τους εργαζομένους τους.
Επιπλέον, γι’ αυτήν τη μαζική προμήθεια ο ΟΑΣΑ εφαρμόζει από χρόνια εκπτωτική πολιτική, με μειώσεις στην τελική τιμή που κυμαίνονται από 10-20% και διαμορφώνονται ανάλογα με τον αριθμό καρτών που αγοράζει κάθε επιχείρηση.
«Κοινωνική πολιτική»
«Οι αυξήσεις στα απλά εισιτήρια δεν είναι ουσιαστικά 0,20 ευρώ, αφού η διάρκεια του εισιτηρίου γίνεται 90 λεπτά, από 70 λεπτά που ισχύει σήμερα», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, που θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο θα καλύπτονται με ένα απλό εισιτήριο των 1,40 ευρώ όσοι κάνουν μεγάλες διαδρομές.
Δίνει έμφαση στην κοινωνική πολιτική που εφαρμόζει ήδη ο ΟΑΣΑ, θεσπίζοντας τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων που εντάσσονται στους καταλόγους του ΟΑΕΔ.
Διατηρήθηκε επίσης το μειωμένο εισιτήριο στα 0,60 ευρώ, παράλληλα με την αύξηση της διάρκειάς του από τα 70 στα 90 λεπτά, που καλύπτει ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως μαθητές, φοιτητές, πολύτεκνοι και άτομα άνω των 65 ετών.
«Ελπίζουμε ότι σύντομα θα μπορούμε να ανακοινώσουμε μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας των συγκοινωνιών», επισημαίνει ο Γ. Σκουμπούρης, αναφερόμενος στο ηλεκτρονικό εισιτήριο που αναμένεται να καλύψει ώς το φθινόπωρο τις λεωφορειακές γραμμές και θα δώσει τη δυνατότητα να εφαρμοστεί δικαιότερη τιμολογιακή πολιτική, με μειώσεις για μικρές αποστάσεις και ώρες αιχμής, αλλά και αυξήσεις σε μεγαλύτερες διαδρομές. Ξεκινούν επίσης οι διαδικασίες για την προμήθεια 500 νέων λεωφορείων, με κονδύλια που έχουν εξασφαλιστεί από το νέο ΕΣΠΑ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας