Μετωπική σύγκρουση ανάμεσα σε δύο δημόσιους φορείς προκαλεί το τελεσίγραφο της διοίκησης της «Ελληνικόν Α.Ε...», προφανώς μετά το «πράσινο φως» από το ΤΑΙΠΕΔ, με το οποίο καλεί την ΟΣΥ, τον φορέα των αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ της πρωτεύουσας, να... μετακομίσει ώς τα μέσα Οκτωβρίου το μεγαλύτερο αμαξοστάσιό του, για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του πρώην αεροδρομίου.
Πρόκειται για έκταση 63 στρεμμάτων που βρίσκονται κοντά στον τερματικό σταθμό του μετρό στο Ελληνικό και χρησιμοποιείται ως αμαξοστάσιο από το 2001.
Είναι η έδρα του 25% των λεωφορειακών γραμμών του λεκανοπεδίου που εξυπηρετούν τα νότια προάστια και πολλές περιοχές του Πειραιά.
Η επιστολή, που φέρει την υπογραφή της Νανάς Σπυροπούλου, προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου της κρατικής εταιρείας, έφθασε την περασμένη εβδομάδα στη νέα διοίκηση της ΟΣΥ, η οποία από κοινού με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) και με τη σύμφωνη γνώμη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζεται να στείλει την απάντησή της τις επόμενες ημέρες.
Το αίτημα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», θα απορριφθεί με βάση τη μελέτη που έχει εκπονήσει η προηγούμενη διοίκηση της ΟΣΥ, η οποία αποδεικνύει ότι η μεταφορά του αμαξοστασίου είναι οικονομικά ασύμφορη και κυρίως τεχνικά ανέφικτη, αφού στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχουν χώροι που να καλύπτουν τις ανάγκες της μεγαλύτερης τεχνικής βάσης των λεωφορείων.
«Θα το παλέψουμε να μην απομακρυνθεί και να δημιουργηθεί στην υπάρχουσα έκταση ένα σύγχρονο αμαξοστάσιο», μας είπε κορυφαίο στέλεχος του ΟΑΣΑ και επισήμανε ότι δεν είναι δυνατόν να απομακρυνθούν από το παλιό αεροδρόμιο κοινόχρηστες λειτουργίες, όπως το FIR Αθηνών, το Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού και οι άλλες υποδομές πρόνοιας, οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά και το αστυνομικό τμήμα, ποντάροντας στην επαναδιαπραγμάτευση των όρων της παραχώρησης που έχει ξεκινήσει ομάδα καθηγητών του Πολυτεχνείου με εντολή της κυβέρνησης.
Ανάλογο αίτημα υπάρχει για το αμαξοστάσιο του τραμ, που βρίσκεται προς την πλευρά του Αλίμου, αλλά και για τον σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων.
Αυξήσεις εισιτηρίων
Το μεγαλύτερο πρόβλημα των νέων διοικήσεων των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, που ανέλαβαν πριν από ένα δεκαπενθήμερο και βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της ενημέρωσης, είναι η αύξηση των εισιτηρίων από 1,20 στο 1,40 ευρώ.
Εκκρεμεί η υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης, ενώ από την πλευρά του ΟΑΣΑ έχουν ήδη γίνει προετοιμασίες για την απορρόφηση των σημερινών εισιτηρίων και την εκτύπωση νέων που θα έχουν διάρκεια 90 λεπτών και όχι 70, όπως ισχύει σήμερα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μειωμένα εισιτήρια θα παραμείνουν στο 0,60 ευρώ. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν μέσα στον επόμενο μήνα, ενώ από το φθινόπωρο έρχονται νέες αλλαγές στα τιμολόγια.
Ο Χρήστος Σπίρτζης εκτιμά ότι ώς το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία και έπειτα από τρίμηνη δοκιμαστική εφαρμογή θα οδηγήσει σε μείωση τιμών για μικρές αποστάσεις αλλά σε αύξηση για μεγάλες διαδρομές.
Νέες διοικήσεις
Αυτή την εβδομάδα αναμένεται η τοποθέτηση νέων διοικήσεων σε άλλους δύο φορείς που εποπτεύει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Με βάση τη γνωστή επιλογή του Χρήστου Σπίρτζη, προτείνονται διαφορετικά πρόσωπα στη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου.
Στον ΟΣΕ αναλαμβάνουν τα αντίστοιχα αξιώματα ο δικηγόρος Γιώργος Αποστολόπουλος και ο συγκοινωνιολόγος Κώστας Πετράκης, ο οποίος ήταν επικεφαλής του τομέα μεταφορών στον ΣΥΡΙΖΑ.
Στην Αττικό Μετρό τοποθετούνται ο πρώην πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος, με ρίζες από το ΠΑΣΟΚ, που είχε υποδειχθεί για τα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ, και ο Θόδωρος Παπαδόπουλος, πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανολόγων Μηχανικών.
Οι τοποθετήσεις θα συζητηθούν στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, σε συνεδριάσεις που έχουν οριστεί για αύριο και την Πέμπτη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας