Η καθυστέρηση στην έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης είναι πιθανόν να οδηγήσει σε ολιγοήμερη αναβολή στην αύξηση των τιμών στα απλά εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, από 1,20 σε 1,40 ευρώ λόγω μεταβολής του ΦΠΑ από 13% σε 23%.
Η αλλαγή πάντως δεν επηρεάζει την έκδοση των περίπου 300.000 μηναίων καρτών απεριορίστων διαδρομών, που παραμένουν στα 30 ευρώ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ευελπιστεί ότι θα αυξηθούν, αφού γίνονται πιο ελκυστικές.
Με βάση τις επίσημες δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, η χρονική διάρκεια του απλού εισιτηρίου αυξάνεται από 70 σε 90 λεπτά, ενώ -σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.»- εξετάζεται να παραμείνει στα 0,60 ευρώ το «μισό» εισιτήριο που πληρώνουν φοιτητές, μαθητές, πολύτεκνοι και άλλες ειδικές κατηγορίες πολιτών.
Η σχετική εξαγγελία θα γίνει τις επόμενες ημέρες, μαζί με την ανακοίνωση της απόφασης της κυβέρνησης να εντάξει στο νέο ΕΣΠΑ την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 520 οχήματα, από τα οποία τα 320 θα κινούνται με ντίζελ και τα υπόλοιπα με φυσικό αέριο.
Το κονδύλι, που εξασφαλίστηκε από το υπουργείο Οικονομίας, ανέρχεται στα 56,86 εκατ. ευρώ και ο διαγωνισμός προβλέπεται να προκηρυχθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016. Η τελευταία ανανέωση των λεωφορείων χρονολογείται από το 2004.
Από την πλευρά του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), οι υπηρεσίες είναι έτοιμες να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή τις τιμές στα εισιτήρια που εκδίδονται από τα αυτόματα μηχανήματα στους σταθμούς του μετρό.
Ανοιχτό παραμένει το θέμα των τυπωμένων εισιτηρίων που αναγράφουν την τιμή των 1,20 ευρώ.
Εξετάζονται δύο λύσεις: να δοθεί παράταση, για να τα χρησιμοποιούν όσοι επιβάτες τα έχουν προμηθευτεί ήδη με δεσμίδες από τα εκδοτήρια του ΟΑΣΑ, ή να κληθούν να τα ανταλλάξουν με νέα, καταβάλλοντας τη διαφορά.
Ο ΟΑΣΑ από το φθινόπωρο, οπότε ανακοινώθηκε η αλλαγή στον ΦΠΑ, φρόντισε να μειώσει την έκδοση νέων εισιτηρίων με τιμή 1,20 ευρώ, για να περιοριστούν οι ποσότητες που θα οδηγηθούν σε απόσυρση και καταστροφή.
Δεν αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα με τη χρονική διάρκεια ισχύος του εισιτηρίου, αφού θα ενημερωθούν οι ελεγκτές κομίστρου ότι θα καλύπτουν διαδρομή 90 λεπτών, παρόλο που κάποια θα αναγράφουν 70 λεπτά.
Αλλαγή Νο4
Πρόκειται για την τέταρτη αλλαγή στις τιμές των εισιτηρίων από το 2008, όταν ξεκίνησε η οικονομική κρίση, που σε συνδυασμό με την αύξηση της ανεργίας, δεν έφεραν τα αναμενόμενα έσοδα στα ταμεία του ΟΑΣΑ:
■ Η πρώτη εφαρμόστηκε τον Ιανουάριο του 2009 και εγκαινίασε το ενιαίο εισιτήριο του ενός ευρώ, από τα 0,80 ευρώ, φέρνοντας αύξηση 25%.
■ Ακολούθησε τον Φεβρουάριο του 2011 η εφαρμογή της διπλής τιμής, στα 1,40 ευρώ για μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ (αύξηση 40%) και στα 1,20 ευρώ για τα υπόλοιπα μέσα (αύξηση 20%).
■ Τον Σεπτέμβριο του 2014, παρά την επιταγή του Μνημονίου που επέβαλε νέες αυξήσεις και στις δύο τιμές κατά 25%, το αρμόδιο υπουργείο ανακοίνωσε τιμολόγια δύο ταχυτήτων.
Επανέφερε το ενιαίο εισιτήριο, με εξίσωση στα 1,20 ευρώ, που ισοδυναμούσε με μείωση για τους επιβάτες του μετρό κατά 14,2%.
Θέσπισε επίσης ενιαία τιμή για τις μηνιαίες κάρτες στα 30 ευρώ, που έφερε μείωση 33% για τους επιβάτες του μετρό και αύξηση 50% στα ισχύοντα σε λεωφορεία και τρόλεϊ, παρόλο που δεν προσφέρουν ικανοποιητικό μεταφορικό έργο.
Ηταν φανερό ότι έγινε χωρίς κοινωνικά κριτήρια και με στόχευση τις βέβαιες εθνικές εκλογές του 2015. Στην πραγματικότητα οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν, αφού η χρονική διάρκειά τους περιορίστηκε από τα 90 στα 70 λεπτά.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας