Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.4° 18.4°
1 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
21.3° 18.6°
3 BF
67%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
18°C
21.0° 17.7°
2 BF
76%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.8° 19.8°
1 BF
71%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
2 BF
62%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
20.2° 19.4°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
58%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
60%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
72%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.6° 20.6°
2 BF
61%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.4°
3 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.3° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
53%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
3 BF
68%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
61%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
limani-thessaloniki
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI/ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/ΦΩΤ. ΑΡΧΕΙΟΥ

Υποσχέσεις για τον περιβόητο 6ο προβλήτα

Αν ισχύσουν οι ανακοινώσεις της ΟΛΘ Α.Ε., ξεκινούν το δεύτερο τρίμηνο του έτους οι εργασίες για την κατασκευή του... στοιχειωμένου 6ου προβλήτα, ενός έργου προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, που αναγγέλθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και προχωρά με ρυθμούς μετρό. ● Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, έπρεπε να παραδοθεί φέτος, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο έχει την υποχρέωση να συνδέσει το λιμάνι με την ΠΑΘΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο.

«Aνοιξη» για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης; Ετσι φαίνεται, αν ισχύσουν οι ανακοινώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε., Ιωάννη Τσάρα, σύμφωνα με τις οποίες στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, δηλαδή από Απρίλιο έως Ιούνιο, ξεκινούν οι εργασίες για τον περιβόητο 6ο προβλήτα - ένα έργο που η πόλη ακούει αλλά δεν βλέπει για περισσότερα από 30 χρόνια!

Ο 6ος προβλήτας «παίζει» στην κατηγορία έργων... Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρωτοακούσαμε γι’ αυτόν στις αρχές της δεκαετίας του 1990, αλλά έκτοτε παρέμεινε ένας αστικός μύθος. Ωστόσο, η επέκτασή του ήταν βασικό προαπαιτούμενο στη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού και αυτή τη φορά είναι πιο κοντά στην υλοποίηση από κάθε άλλη!

Η υλοποίηση της εμβληματικής αυτής επένδυσης θα αναβιβάσει τον ΟΛΘ σε λιμένα κύριων γραμμών, καθώς θα μπορεί να δέχεται μεγάλα πλοία που μεταφέρουν περισσότερα από 20 χιλιάδες κοντέινερ. Εφόσον το έργο προχωρήσει από τον ιδιώτη επενδυτή (εταιρεία συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη), μένει βέβαια το ελληνικό Δημόσιο να τηρήσει τη δική του πλευρά της συμφωνίας, τη διασύνδεση δηλαδή του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο και την ΠΑΘΕ, που αποτελούν υποχρέωση της Πολιτείας βάσει της σύμβασης παραχώρησης.

Για να είμαστε ειλικρινείς, ο 6ος προβλήτας κανονικά θα έπρεπε να παραδοθεί επτά χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης (2018), δηλαδή το 2025, αλλά εν έτει 2025 συζητάμε να αρχίσουν φέτος οι εργασίες επέκτασης και εμβάθυνσης. Το δε Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ακόμη βάλει «ούτε ένα καρφί στον τοίχο» για τα έργα σύνδεσης, ήτοι την οδογέφυρα και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα εξυπηρετούν το λιμάνι.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η σύμβαση παραχώρησης προέβλεπε έργα 180 εκατομμυρίων ευρώ από τον ιδιώτη, εκ των οποίων τα 130 εκατομμύρια ευρώ αφορούν τον 6ο προβλήτα. Θα πρέπει να θυμίσουμε εδώ πως ανάδοχος του έργου είναι το σχήμα ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ (συμφερόντων Μυτιληναίου) κατόπιν επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού. Ανεξάρτητοι μηχανικοί στο έργο είναι η κοινοπραξία ΣΑΛΦΩ – AECOM - ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 30 μήνες κι αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις θα μπορέσει να ολοκληρωθεί εντός του 2026.

Περιγραφή του έργου

Σύμφωνα με την πρόσκληση, τo έργο για την επέκταση της λιμενικής υποδομής του 6ου προβλήτα περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:

● Κατασκευή ενός νέου πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -16,50 μέτρα από τη ΜΣΘ (Μέση Στάθμη Θαλάσσης).

● Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο.

● Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος -16,50 μέτρα από τη ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Υποσχέσεις για τον περιβόητο 6ο προβλήτα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας