Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.4° 18.4°
1 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
21.3° 18.6°
3 BF
67%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
18°C
21.0° 17.7°
2 BF
76%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.8° 19.8°
1 BF
71%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
2 BF
62%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
20.2° 19.4°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
58%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
60%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
72%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.6° 20.6°
2 BF
61%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.4°
3 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.3° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
53%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
3 BF
68%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
61%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
trena
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Στο σκοτάδι το νομοσχέδιο για την ανάταξη των σιδηροδρόμων

Εναν χρόνο ετοιμαζόταν το σχέδιο νόμου για τη «μεταρρύθμιση του σιδηροδρόμου», που παρουσίασε χθες ο Χρήστος Σταϊκούρας, χωρίς να γίνουν ακόμα γνωστές κρίσιμες διατάξεις του. ● Κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση από τον νόμο του Κ. Αχ. Καραμανλή που ουδέποτε εφαρμόστηκε και κάνει λόγο για «συνθήκες μεγαλύτερης ασφάλειας», κάτι που αποτελεί παραδοχή της κυβερνητικής αποτυχίας.

Οταν πριν από λίγες μέρες, στις 21 και 22 Νοεμβρίου, στην «Εφ.Συν.» αποκαλύπταμε ακόμη μία φορά τα κενά ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο, τονίζαμε ταυτόχρονα τη σιγήν ιχθύος που τηρούσε επί του θέματος το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Χθες η κυβέρνηση, με εμφανή την πρόθεση διάψευσης της αδιαφορίας της, ανακοίνωσε ότι ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο νομοσχέδιο για την «οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρόμου».

Ακολουθώντας τη συνηθισμένη τακτική της όμως, η κυβέρνηση δεν έδωσε στη δημοσιότητα το ίδιο το νομοσχέδιο και τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει. Διοχέτευσε μόνον κάποια κείμενα που δηλώνουν τις προθέσεις της, θέτουν στόχους και περιγράφουν έναν μελλοντικό σιδηρόδρομο με «συνθήκες μεγαλύτερης ασφάλειας» και «εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων και κανόνων».

Με άλλα λόγια, παραδέχτηκε και επίσημα ότι έως σήμερα ο σιδηρόδρομος λειτουργεί χωρίς αυτά, ενώ μάλιστα ο μοιραίος πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής είχε ψηφίσει και νόμο που μπορεί να μην εφαρμόστηκε, αλλά οδηγούσε σε αντίστροφη ακριβώς κατεύθυνση από ό,τι περιγράφηκε χθες.

Υπενθυμίζεται ότι ο προστατευόμενος υπουργός ψήφισε τον Σεπτέμβριο του 2022 νόμο για την απόσχιση της ΕΡΓΟΣΕ από τη μητρική της, τον ΟΣΕ, ενώ ο νόμος που τώρα κυοφορείται οδηγεί στην ενοποίηση των δύο εταιρειών και μέρους της ΓΑΙΑΟΣΕ σε ενιαίο φορέα, υπό την επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος». Οπως προαναφέραμε, όμως, το κείμενο του νόμου δεν είναι ακόμη γνωστό, αν και ετοιμάζεται επί σχεδόν έναν χρόνο.

Κατά συνέπεια, δεν πρόκειται να σχολιάσουμε αναλυτικά τις προθέσεις που ανακοινώθηκαν χθες, παρά μόνον ορισμένες εξ αυτών, μέχρι κάποτε να αποκτήσουμε συνολική εικόνα. Το σχέδιο, λοιπόν, λέει η κυβέρνηση πως ξεκινά αμέσως και, εκτός από την ψήφιση του νομοσχεδίου τον ερχόμενο Δεκέμβριο, περιλαμβάνει και άμεσες προσλήψεις! Οχι βέβαια εργαζομένων που λείπουν σε κρίσιμες ειδικότητες, αλλά συμβούλων:

● Συμβούλου Μεταρρύθμισης που θα ανασχεδιάσει το μοντέλο οργάνωσης, λειτουργίας, διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού και πληροφορικής υποστήριξης της «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος».

● Τεχνικού συμβούλου, δηλαδή ενός «διεθνώς καταξιωμένου Οικονομικού Φορέα που θα υποστηρίξει, για μια 5ετία, κρίσιμες λειτουργίες της εταιρείας (ρύθμιση κυκλοφορίας, συντήρηση υποδομών, διαχείριση νέων έργων)».

Για τον τεχνικό σύμβουλο η πληροφορία κυκλοφορούσε από την αρχή του 2024 και ήταν από τότε ξεκάθαρο ότι αυτή η εταιρεία θα έχει άμεση εμπλοκή στην καθημερινή λειτουργία του σιδηροδρόμου. Αυτό επιβεβαιώνεται πλέον και πιο επίσημα καθώς στη χθεσινή άτυπη ενημέρωση αναφέρεται ότι θα υποστηρίζει εργασίες που έως τώρα έκαναν ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ, δηλαδή τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, τη συντήρηση των υποδομών και τα νέα έργα.

Για το τι σημαίνει αυτή η «υποστήριξη» και πώς θα αμείβεται ο σύμβουλος, η κυβέρνηση δεν ενημερώνει. Θα επιλέγει εκείνος τους κατασκευαστές των έργων; Θα κάνει εκείνος προσλήψεις; Θα μπορεί ο ίδιος να αναλαμβάνει έργα; Για όλα αυτά και πλήθος άλλων θα χρειαστεί να περιμένουμε ακόμη.

Υπενθυμίζεται ότι στις 21 και 22 Νοεμβρίου, η «Εφ.Συν.» είχε αναδείξει σε συνεχόμενα ρεπορτάζ («70 χιλιόμετρα χωρίς Εγκριση Ασφαλείας», «Μάτια ερμητικά κλειστά στα κενά ασφαλείας»), το γεγονός ότι ο ΟΣΕ στέλνει τρένα σε τμήματα της γραμμής που είχαν καταστραφεί από τις πλημμύρες και έχασαν την Εγκριση Ασφαλείας από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Ο ΟΣΕ τότε απάντησε άτυπα πως έγιναν εργασίες αποκατάστασης σε μήκος 70 χιλιομέτρων του κεντρικού άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης και τα τρένα μπορούν εκεί να κινούνται με ασφάλεια. Ομως, στη χθεσινή παρουσίαση περιλαμβάνεται αναφορά ότι για την «οριστική αποκατάσταση» των ζημιών από τις πλημμύρες θα απαιτηθούν έργα ύψους 463 εκατομμυρίων ευρώ. Μήπως θα έπρεπε, πριν προσληφθούν οι νέοι σύμβουλοι, να μας πει κάποιος πού θα πάνε αυτά τα χρήματα τελικά;

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Στο σκοτάδι το νομοσχέδιο για την ανάταξη των σιδηροδρόμων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας