Στο Θρακικό Πέλαγος, όπου και αγκυροβόλησε ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, ύστερα από ένα πολυήμερο ταξίδι εισήλθε η πλωτή μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) που θα εγκατασταθεί μόνιμα στην περιοχή. Για το γεγονός η πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Gastrade και ιδρύτρια μέτοχός της, Ελμίνα Κοπελούζου, δήλωσε πως «αποτελεί για όλους μια ιδιαίτερα ξεχωριστή ημέρα.
Μια ημέρα-σταθμό που σηματοδοτεί την υλοποίηση της πλωτής μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου και ανοίγει τον δρόμο για την έναρξη της επιχειρησιακής λειτουργίας του LNG Αλεξανδρούπολης. Ενα ορόσημο για την ακριτική αυτή πόλη της Ελλάδας, που αναβαθμίζεται σε ενεργειακό κόμβο για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Μάλιστα δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει «τους κατοίκους και τους φορείς της Αλεξανδρούπολης, που στάθηκαν δίπλα στο έργο όλον αυτό τον καιρό, και ως ελάχιστη ανταπόδοση η εταιρεία αποφάσισε να ονομάσει την πλωτή μονάδα «Αλεξανδρούπολις». Ακόμη αφιέρωσε την ημέρα άφιξης του πλοίου στον πατέρα της, Δημήτρη Κοπελούζο, «ο οποίος βλέπει ένα τόσο σημαντικό έργο, που ο ίδιος οραματίστηκε και έβαλε σε τροχιά 15 χρόνια πριν, να μπαίνει σήμερα στην τελική ευθεία υλοποίησής του».
Η άφιξη του ειδικά διαμορφωμένου καραβιού έρχεται τη στιγμή που το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να αυξήσει κατά 111.000 ευρώ την επιλέξιμη δημόσια δαπάνη για το έργο του FSRU. Συγκεκριμένα, με απόφαση με ημερομηνία 15/12/2023 αυξάνεται η δημόσια δαπάνη από 226.573.420 ευρώ σε 226.684.27 ευρώ. Ετσι, το συνολικό κόστος της δημόσιας συμμετοχής στο έργο διαμορφώνεται στα 272.762.647 ευρώ, ενώ η ιδιωτική συμμετοχή στα 197.801.740 ευρώ. Το συνολικό κόστος φτάνει στα 470.564.388.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2021 η Κομισιόν είχε εγκρίνει κρατική ενίσχυση του Ελληνικού Δημοσίου, ύψους 166,7 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) στην Αλεξανδρούπολη, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσθετη ενίσχυση από το Ελληνικό Δημόσιο προς την Gastrade, ύψους 106 εκατομμυρίων ευρώ, για την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου. Να σημειωθεί πως ο αρχικός προϋπολογισμός δεν ξεπερνούσε τα 380 εκατ. ευρώ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας