Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.3° 14.5°
1 BF
80%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
17.1° 14.9°
1 BF
84%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
3 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
1 BF
86%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.0° 15.0°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.2° 13.8°
1 BF
99%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.0° 15.5°
1 BF
68%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
76%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
52%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
1 BF
90%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
18.4° 17.2°
0 BF
80%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
2 BF
82%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
69%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
85%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
Τα σημειώματα με οδηγίες που λαμβάνουν οι μηχανοδηγοί κάθε μέρα προκειμένου να περνούν με αργή ταχύτητα (βραδυπορία) από συγκεκριμένα σημεία του δικτύου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Τα σημειώματα με οδηγίες που λαμβάνουν οι μηχανοδηγοί κάθε μέρα προκειμένου να περνούν με αργή ταχύτητα (βραδυπορία) από συγκεκριμένα σημεία του δικτύου
Εκτροχιασμός στην Πάτρα

Δεν αλλάζει... τη γραμμή αδιαφορίας η κυβέρνηση

Με τρόμο «ανταμείφθηκαν» 72 επιβάτες από εκείνους που επιμένουν να χρησιμοποιούν τον ελληνικό σιδηρόδρομο στα λιγοστά σημεία όπου συνεχίζει να λειτουργεί. Το τρένο που τους μετέφερε εκτροχιάστηκε, με μικρή ευτυχώς ταχύτητα, σε κεντρικό σημείο του λιμανιού της Πάτρας, αναδεικνύοντας την κακή κατάσταση της παλιάς μετρικής γραμμής που ενώνει περιοχές βόρεια και νότια της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Την ώρα που η κυβέρνηση συνεχίζει να μιλά για τα μεγάλα έργα που σχεδιάζει και την υποσχόμενη «επαναλειτουργία» του άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης μέσα στον Δεκέμβριο, ο χθεσινός εκτροχιασμός απέδειξε πως έχει ουσιαστικά εγκαταλείψει τον σιδηρόδρομο στα υπόλοιπα σημεία προς όφελος των ανταγωνιστών του.

Η αμαξοστοιχία 12304 είχε ξεκινήσει χθες από το Ρίο στις 13.08 κινούμενη προς Αγιο Ανδρέα και είχε μόλις περάσει από τον κεντρικό σταθμό της Πάτρας. Είχε προχωρήσει σχεδόν 500 μέτρα, κινούμενη παράλληλα με το όριο της λιμενικής ζώνης, όταν οι επιβάτες ένιωσαν ένα τράνταγμα και τα βαγόνια να σταματούν στη συμβολή της παραλιακής λεωφόρου Οθωνος-Αμαλίας με τη Δημητρίου Γούναρη. Εκατοντάδες περαστικοί είδαν τον εκτροχιασμό σε ζωντανή μετάδοση και τους επιβάτες να βγαίνουν σώοι, αλλά πηδώντας από τις πόρτες.

Η κακή κατάσταση του δικτύου στον προαστιακό της Πάτρας προκύπτει εμφανέστατα και από τα δύο έγγραφα «υποδείγματα» που δημοσιεύουμε. Πρόκειται για σημειώματα με οδηγίες που λαμβάνουν οι μηχανοδηγοί κάθε μέρα προκειμένου να περνούν με αργή ταχύτητα (βραδυπορία) από συγκεκριμένα σημεία του δικτύου. Οπως φαίνεται και στα χθεσινά «υποδείγματα», υπάρχει πλήθος σημείων όπου επιβάλλεται βραδυπορία λόγω «κατάστασης γραμμής» ή προβλημάτων στις αλλαγές, τις καμπύλες και σε γέφυρα. Μάλιστα σε ένα συγκεκριμένο σημείο επιβάλλεται ταχύτητα κάτω των 6 χιλιομέτρων την ώρα!

Η έλλειψη συντήρησης προκαλεί συνεχείς καθυστερήσεις, όπως φαίνεται και στην τακτική ενημέρωση της Hellenic Train μέσω των δικτύων πληροφόρησης που χρησιμοποιεί. Μόνο χθες, πριν από τον εκτροχιασμό, υπήρχαν μηνύματα για σημαντικές καθυστερήσεις στις 08.47, στις 09.52, στις 09.56, στις 10.46 και στις 11.50. Ο εκτροχιασμός αναγγέλθηκε στις 13.59 και ακολούθησαν ανακοινώσεις για καταργήσεις δρομολογίων και υποκατάσταση από λεωφορεία.

Παρά ταύτα ο προαστιακός της Πάτρας στους δύο κλάδους του, προς Ρίο και προς Κάτω Αχαΐα, συνεχίζει να εξυπηρετεί εκατοντάδες επιβάτες που κινούνται σε μικρή απόσταση από την πόλη. Ο ΟΣΕ, που είναι αρμόδιος για την κατάσταση των γραμμών, έχει υποσχεθεί πολλές φορές εργολαβία ανάταξης της γραμμής χωρίς όμως αποτέλεσμα. Ισως είναι απασχολημένος με τη διαλυμένη από την κακοκαιρία γραμμή στον Δομοκό, για την επαναλειτουργία της οποίας πιέζουν οι εταιρείες μεταφορών.

Τον περασμένο Μάιο στον προαστιακό της Πάτρας άλλοι επιβάτες «ανταμείφθηκαν» με πανικό, όταν ο συρμός τους ακινητοποιήθηκε κοντά στα Μποζαΐτικα και οι πόρτες του μπλόκαραν και δεν άνοιγαν. Στις 11/6 η Hellenic Train ανακοίνωσε κατάργηση 24 δρομολογίων τα οποία άρχισαν και πάλι τον Ιούλιο.

«Ως πότε θα είναι κανονικότητα η ανεύθυνη πολιτική του “πάμε κι όπου βγει” της κυβέρνησης Ν.Δ.,;» αναρωτιέται σε δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Χ. Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Ο,τι δεν συντηρείται, πεθαίνει. Και καμιά φορά σκοτώνει. Αυτή τη φορά οι επιβάτες και οι εργαζόμενοι ήταν τυχεροί. Την επόμενη;» Η βουλεύτρια Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Σία Αναγνωστοπούλου, ζητά να διερευνηθούν άμεσα τα αίτια του συμβάντος και οι υπεύθυνοι να λογοδοτήσουν, ενώ επισημαίνει ότι «η κυβέρνηση με νωπές τις μνήμες από την τραγωδία των Τεμπών εξακολουθεί να αδιαφορεί και να επιδεικνύει ολιγωρία για το ζωτικό θέμα της ασφάλειας των μετακινήσεων». Η υφυπουργός Μεταφορών και βουλεύτρια Αχαΐας της Ν.Δ., Χριστίνα Αλεξοπούλου, δεν προέβη σε κάποια δήλωση –πάντως χθες ανάρτησε στα κοινωνικά της δίκτυα την «επιτυχία» να ταξινομηθεί λεωφορείο για τη μεταφορά της Εθνικής Ελλάδας στο ποδόσφαιρο.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Δεν αλλάζει... τη γραμμή αδιαφορίας η κυβέρνηση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας