Και τελικά μάλλον αυτό ήταν και το μήνυμα της ημέρας για το μοντέλο ανάπτυξης της χώρας, αφού λίγες ώρες μετά, ο πρωθυπουργός βρέθηκε από την Ηγουμενίτσα στα Ιωάννινα και, μετά από σύσκεψη στην περιφέρεια για την πορεία των έργων στην Ηπειρο, παρουσία υπουργικού κλιμακίου και της περιφερειακής αρχής, τόνισε ότι «αν οι ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει στα λιμάνια είναι οδηγός, μπορούμε να περιμένουμε μια εκτόξευση της Ηγουμενίτσας, αλλά και όλης της Ηπείρου, ως αποτέλεσμα αυτής της πολύ σημαντικής επένδυσης».
Ισως ήταν η πιο ουσιαστική δήλωση του πρωθυπουργού γιατί κατά τα άλλα δεν ανακοινώθηκε τίποτα νέο για τα σημαντικά έργα υποδομής που έχει ανάγκη η Ηπειρος, πέραν ότι δρομολογούνται και ότι πρέπει να ολοκληρωθούν εντός της τετραετίας. Τα ίδια πάνω-κάτω έργα που είχαν ξανασυζητηθεί και το 2021 παρουσία πάλι του πρωθυπουργού και υπουργών, ανακοινώνονται συχνά-πυκνά, ειδικά όταν έχει εκλογές και δίνονται συνέχεια υποσχέσεις για υλοποίηση.
Ο άξονας Ιωάννινα- Κακαβιά που θεωρείται επέκταση της Ιόνιας, αλλά έχει χαρακτηριστικά μικρότερου δρόμου, επαναδημοπρατήθηκε και πάλι και αναμένονται οι εξελίξεις κι από εκεί και πέρα υπάρχει μια μεγάλη λίστα έργων που έρχονται κάθε τόσο στο προσκήνιο: η δημιουργία ενός Πάρκου Τεχνολογίας, η ολοκλήρωση των οδικών αξόνων εντός της Ηπείρου, η στήριξη του πρωτογενούς τομέα, ο εκσυγχρονισμός των ΤΟΕΒ κ.λπ.
Το νέο αφήγημα είναι ότι αυτά τα έργα πλέον θα τρέξουν το επόμενο διάστημα, πιθανόν γιατί θεωρείται ότι είναι «νέα» η κυβέρνηση και η περιφερειακή αρχή μετά τις πρόσφατες εκλογές κι ας ήταν στις ίδιες θέσεις και πριν από τις εκλογές.
Αντιδράσεις για το λιμάνι
Σφοδρές ήταν στο μεταξύ οι αντιδράσεις των κομμάτων και για την πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας. Ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στην Ηγουμενίτσα θεώρησε ότι ήταν «μια πολύ σημαντική μέρα, όχι μόνο για την Ηγουμενίτσα, αλλά για ολόκληρη την Ηπειρο, η οποία πράγματι ξεκινάει ένα ταξίδι στη νέα εποχή, σηκώνοντας την άγκυρα εδώ, από το μεγαλύτερο λιμάνι της. Γιατί η μεταβίβαση της διαχείρισής του σε έναν μεγάλο ναυτιλιακό κολοσσό, όπως είναι ο Ομιλος Grimaldi, σημαίνει περισσότερη ανάπτυξη τόσο για την εθνική όσο και για την τοπική οικονομία», όπως είπε.
Ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Σωκράτης Φάμελλος, τόνισε ότι «με σφραγίδα της κυβέρνησης Μητσοτάκη ξεπουλιέται και το λιμάνι Ηγουμενίτσας», σημειώνοντας πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης «έβαλε την προσωπική σφραγίδα του στην ιδιωτικοποίηση του τρίτου σημαντικότερου λιμένα της χώρας και βασικής εθνικής υποδομής με γεωστρατηγική σημασία για το Ιόνιο και την Αδριατική».
Ο Τομέας Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής επισημαίνει ότι «η Νέα Δημοκρατία μόλις τον Αύγουστο νομοθέτησε υπέρ της de factο πώλησης του λιμένα της Ηγουμενίτσας. Η επιλογή αυτή οδηγεί στην αδυναμία εποπτείας του λιμένα από την ελληνική πολιτεία, καθώς παραχωρούνται όλες οι αρμοδιότητες στον προτιμητέο επενδυτή, ενώ και η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων έχει ήδη εντέχνως σχεδόν αδρανοποιηθεί από την κυβέρνηση Μητσοτάκη».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας