Ξεκινά από την ερχόμενη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου η λειτουργία των πρώτων 4 κουτιών με ασύρματες ψηφιακές κάμερες συνεχούς καταγραφής για τις παραβάσεις εισόδου και κίνησης στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας.
Οι ψηφιακές κάμερες καταγραφής και φωτογράφισης οχημάτων θα αντικαταστήσουν τις παλιές αναλογικές φωτογραφικές μηχανές της Τροχαίας οι οποίες σήμερα έχουν εγκαταλειφθεί ή δεν λειτουργούν, καθώς χρειάζονται συνεχή τροφοδοσία με φιλμ και το κόστος λειτουργίας τους κρίθηκε πολύ υψηλό. Κάθε σταθερή βάση ελέγχου θα έχει ψηφιακή κάμερα με λειτουργία ραντάρ και εσωτερικό φλας, μαζί με τη μονάδα επικοινωνίας με κρυπτογραφημένο σήμα. Το υλικό σε κρυπτογραφημένη μορφή θα παραδίδεται ψηφιακά στην Τροχαία σε τακτική βάση, για να προχωρήσουν η επεξεργασία, η έκδοση και η αποστολή των βεβαιώσεων παραβάσεων σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων.
Το έργο ανέλαβε η εταιρεία EUROSPEC και το συνολικό ποσό της σύμβασης με ΦΠΑ είναι 454.088 ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνεται η κατασκευή κέντρου ελέγχου στην Τροχαία.
Το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου ταχύτητας και παραβίασης λεωφορειολωρίδων θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως τοποθετημένο σε στύλο-καμπίνα (θάλαμο) για να ελέγχει την ταχύτητα όλων των διερχόμενων οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει τη λεωφορειολωρίδα θα καταγράφεται και θα αποτυπώνεται σε φωτογραφία στην οποία θα εμφανίζονται η ταχύτητα κίνησης, το σημείο της παράβασης, η κατεύθυνση, η ημερομηνία, η ώρα, καθώς επίσης και όποιο άλλο στοιχείο κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της παράβασης, όπως ο τύπος του οχήματος, η ταχύτητα και η λωρίδα κυκλοφορίας.

Οι νέες κάμερες τοποθετούνται σε θέσεις υφιστάμενων φωτογραφικών ραντάρ και όταν ολοκληρωθεί η τοποθέτηση όλων θα λειτουργούν στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας (5 κάμερες) και στις λεωφόρους Κηφισίας (1), Μεσογείων (3) και Αλεξάνδρας (3).
Το δίκτυο των λεωφορειολωρίδων εκτείνεται αυτή τη στιγμή σε περισσότερα από 50 χιλιόμετρα σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά, και στο μεγαλύτερο μέρος τους παραμένουν χωρίς επιτήρηση.
Θυμίζουμε ότι τις περισσότερες ώρες της ημέρας η κυκλοφορία στις λεωφορειολωρίδες επιτρέπεται μόνο σε… λεωφορεία, σε ασθενοφόρα και σε οχήματα έκτακτης ανάγκης, π.χ. πυροσβεστικά ή οχήματα που μεταφέρουν ασθενείς και περιπολικά της αστυνομίας (μόνο εάν έχουν αναμμένο τον φάρο). Εξαιρέσεις υπάρχουν μόνο τις βραδινές ώρες και τις αργίες.
Παρά τις κατά καιρούς συμφωνίες συνεργασίας του ΟΑΣΑ με την Αστυνομία, με αντιπαροχή δωρεάν μηνιαίων καρτών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τη συνεχή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, τέτοιοι έλεγχοι μόνο… δειγματοληπτικά είχαν γίνει για μικρό διάστημα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας