Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.0° 16.3°
2 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.0°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.0°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
3 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
75%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
82%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
17.8° 16.1°
3 BF
82%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 15.9°
1 BF
66%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
68%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.7° 16.7°
1 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.1° 17.9°
2 BF
82%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
87%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 16.7°
2 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
2 BF
64%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.3° 16.3°
2 BF
77%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
17°C
17.1° 17.1°
2 BF
82%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
92%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Ο σταθμός Παπάφη (μεσαίο επίπεδο)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ο σταθμός Παπάφη (μεσαίο επίπεδο)

Θολώνουν τα νερά για το μετρό Θεσσαλονίκης

Κάνοντας πως δεν κατάλαβαν το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.», κυβερνητικά στελέχη επιμένουν ότι οι συρμοί θα κυκλοφορήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Με θολές απαντήσεις, προσπερνώντας το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.»… με κλειστά μάτια και ξορκίζοντας το 2025 με τη μονότονη αλλά άνευ ουσίας επανάληψη ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα δοθεί σε κυκλοφορία κάπου στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προσπάθησε να κρύψει όσα η ίδια γνωρίζει και είπε στο προχθεσινό υπουργικό συμβούλιο. Την ίδια στιγμή, τεχνοκράτες πρώτης γραμμής ορίζουν ως χρόνο λειτουργίας του μετρό την άνοιξη του 2025.

Ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας «προσπέρασε» χθες το δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» (28.9.2023, «Αυτοδιαψεύδονται με το χρονοδιάγραμμα») και επανέλαβε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ότι το μετρό θα λειτουργήσει μέσα στο 2024, αλλά στη δημοσιογραφική παρατήρηση ότι τώρα μιλά για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, απάντησε μόνο «διασφαλίζουμε το κομμάτι που αφορά το κομμάτι της ασφάλειας των επιβατών». Μόνο που το κείμενο του υπουργείου στο υπουργικό συμβούλιο είναι σαφές στην περιγραφή της προπαρασκευαστικής περιόδου: «Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Α’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη περιόδου εμπορικής λειτουργίας του βασικού έργου (12-18 μήνες)», δηλαδή μέσα του 2025!

Πολλοί καλοπροαίρετοι μας ρωτούσαν χθες γιατί η επιμονή αυτή της κυβέρνησης; Η απάντηση είναι απλή: διότι το 2025 είναι μεν κοντά στο 2023 αλλά είναι πολύ μακριά από όσα έταζε ο κ. Μητσοτάκης το 2019 (δηλαδή κυκλοφορία τον Απρίλιο του 2023), όταν διέψευδε με κάθε τρόπο όσους έλεγαν ότι η κυκλοφορία μετατίθεται για το 2025. Η κυβέρνηση ποντάρει στην αμνησία των πολιτών. Οπως σήμερα κανένας δεν ζητά τα ρέστα για τον χαμένο Απρίλιο του 2023, έτσι το 2025 κανένας δεν θα ζητήσει τα ρέστα για το χαμένο 2024.

Χθες, πρώτη φορά έπειτα από χρόνια, τοποθετήθηκε ένας από τους πολύ καλούς γνώστες του μετρό Θεσσαλονίκης. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό», Θεόδωρος Παπαδόπουλος, μίλησε στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης» και ήταν ανησυχητικά σαφής. Οπως χαρακτηριστικά είπε, από το 2019, όταν ανέλαβε την κυβέρνηση η Ν.Δ., έχει εκτελεστεί μέχρι σήμερα μόλις το 12% του έργου, ενώ το 13% του κατασκευαστικού έργου που απομένει, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της «Ελληνικό Μετρό», χρειάζεται άλλο ένα εξάμηνο για την ολοκλήρωσή του. Οπότε, όποιον συντομότερο χρόνο και να χρειαστεί η προετοιμασία για ασφαλή εμπορική λειτουργία, ο χρόνος λειτουργίας δεν μπορεί παρά να είναι η άνοιξη του 2025!

«Μακάρι να διαψευστώ», είπε ο κ. Παπαδόπουλος, θυμίζοντας ότι αν η κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε επιλέξει το προηγούμενο σχέδιο, το μετρό θα κυκλοφορούσε -χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου- στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία τουλάχιστον 2 χρόνια! Δηλαδή μέχρι να παραδοθεί το έργο θα έχουν χαθεί 4 ολόκληρα χρόνια. Επιπλέον, ενώ η λύση για τον σταθμό της Βενιζέλου θα κόστιζε 20-25 εκατομμύρια με τα αρχαία στη θέση τους, τώρα δεν γνωρίζουμε τίποτα για τον προϋπολογισμό του έργου, τίποτα για τον προϋπολογισμό της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων και έχουμε πληρώσει ήδη 90 εκατομμύρια για αποζημιώσεις στην ανάδοχο κοινοπραξία επειδή κρατήθηκαν κλειστοί οι 12 σταθμοί μέχρι να κατασκευαστεί ο ταθμός Βενιζέλου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Θολώνουν τα νερά για το μετρό Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας