Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.4° 18.4°
1 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
21.3° 18.6°
3 BF
67%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
18°C
21.0° 17.7°
2 BF
76%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.8° 19.8°
1 BF
71%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
2 BF
62%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
20.2° 19.4°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
58%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
60%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
72%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.3° 19.9°
4 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.6° 20.6°
2 BF
61%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.4°
3 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.3° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
53%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
3 BF
68%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
61%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI

Περιμένοντας το τρένο...

Εως και 15 μέρες ακόμη θα χρειαστούν για να ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου από Αθήνα προς Κιάτο, η διακοπή των οποίων προκαλεί καθημερινά μεγάλη ταλαιπωρία σε χιλιάδες επιβάτες που κατοικούν στις ενδιάμεσες περιοχές και εξυπηρετούνταν για τις μετακινήσεις τους προς την πρωτεύουσα.

O αρμόδιος υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης είχε ανακοινώσει στις 14 Μαρτίου ότι τα δρομολόγια στην κατεύθυνση αυτή θα ξεκινούσαν από την περασμένη Δευτέρα (27/3). Απεδείχθη όμως ότι τα προβλήματα ήταν τεράστια ειδικά μέσα στις ασυντήρητες και χωρίς φωτισμό και άλλον εξοπλισμό ασφαλείας σήραγγες που βρίσκονται στη γραμμή.

Η διάψευση των επιτελικών σχεδίων της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών οδήγησε όμως τον κ. Γεραπετρίτη στην... εξαφάνιση. Την πληροφόρηση ανέλαβε η Hellenic Train, που «πέτυχε» να ανακοινώσει την υλοποίηση των πρώτων εμπορευματικών δρομολογίων μεταξύ Αθηνών-Θεσσαλονίκης μία ώρα πριν ξεκινήσουν το βράδυ της Τρίτης που πέρασε. Ενα δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε ανά κατεύθυνση και η διάρκεια του ταξιδιού πλησίασε τις 10 ώρες καθώς υλοποιήθηκε με υπερβολικά χαμηλές ταχύτητες, δηλαδή 80 χλμ./ώρα έναντι 120 πριν από το δυστύχημα.

Σύμφωνα με ενημέρωση από τον πρόεδρο των μηχανοδηγών Κώστα Γενιδούνια, επόμενο κρίσιμο σημείο είναι η Δευτέρα 3 Απριλίου καθώς τότε αναμένεται να γίνουν τα πρώτα επιβατικά δρομολόγια στον άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Ωστόσο δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες για τα δρομολόγια, τη διάρκειά τους (πριν από το δυστύχημα γίνονταν σε 4 ώρες και με 160 χλμ./ώρα, ενώ τώρα γίνεται λόγος για 120) και το αν θα χορηγηθούν εκπτώσεις για αντιστάθμιση. Με ενδιαφέρον αναμένεται επίσης ενημέρωση για το αν τελικά θα τηρήσουν την υπόσχεσή τους να είναι επιβάτες ο κ. Γεραπετρίτης και ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Διαβεβαιώσεις

Η πρόβλεψη για εκτέλεση των δρομολογίων Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις 3 Απριλίου (έναντι αρχικής ανακοίνωσης για την 1η Απριλίου) βασίζεται στις γραπτές διαβεβαιώσεις που ζητούσαν οι μηχανοδηγοί μέσω του σωματείου τους (Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης-ΠΕΠΕ) πριν από δέκα μέρες, ζητώντας διασφαλίσεις σε συγκεκριμένα ζητήματα. Τα ζητήματα ασφαλείας που έθετε η ΠΕΠΕ από τις 21/3 και δημοσιεύτηκαν στην «Εφ.Συν.» («Επανεκκίνηση των τρένων με ακόμη λιγότερα δρομολόγια», 22/3/23) «αποδείχθηκαν αληθή και σημαντικά, παρά την προσπάθεια κάποιων να παρουσιάσουν τις θέσεις μας ως «υπερβολικές» έγραψε στα κοινωνικά δίκτυα ο Κ. Γενιδούνιας. Ενημερώνει ότι την Τρίτη το βράδυ με επιστολή του ο ΟΣΕ έδωσε «γραπτές διαβεβαιώσεις για τη διέλευση από τις σήραγγες των Τεμπών και Πλαταμώνα, ενώ για τις επικοινωνίες εντός αυτών θα υπάρχει πιστοποιημένος υπάλληλος του ΟΣΕ εντός των αμαξοστοιχιών που θα χρησιμοποιεί το σύστημα GSM-R για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης (και όχι για λόγους κυκλοφορίας καθώς το σύστημα δεν έχει αδειοδοτηθεί, όπως αναφέρει ο ΟΣΕ για τα εποχούμενα)».

«Οσοι αδιαφορούσαν για τα εξώδικά μας, τις επιστολές και τις παραστάσεις-απεργίες μας εδώ και 4 χρόνια, όσοι γυρνούσαν την πλάτη στην ΠΕΠΕ και μας αποκαλούσαν συκοφάντες και εργατοπατέρες όταν καταγγέλλαμε τα κακώς κείμενα, έχοντας ως μοναδικό αίτημά μας την ασφάλεια στην εργασία και κυκλοφορία των τρένων, θα κριθούν από όλους, αν δεν έχουν ήδη κριθεί στη συνείδηση του κοινού» αναφέρει ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, που υπόσχεται αγώνα με όλες τις δυνάμεις προκειμένου να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Εκτός από το αίτημα για δικαιοσύνη πάντως, αυτό που μένει να αποδειχθεί είναι το πόσο ουσιαστική θα είναι η επανεκκίνηση ή αν ο σιδηρόδρομος θα απαξιωθεί εντελώς βυθιζόμενος σε πολύ αραιά και πολύ αργά δρομολόγια, χωρίς να ανατάσσεται το αίσθημα ασφάλειας και ποιοτικής μετακίνησης με χαμηλό κόστος.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Περιμένοντας το τρένο...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας