Σήμερα θα γνωμοδοτήσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που συνεδριάζει εκτάκτως, για την επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής Πάτρα-Σάμη Κεφαλονιάς-Πισαετός Ιθάκης. Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, ζητά από το ΣΑΣ να γνωμοδοτήσει σχετικά με το αίτημα της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Levante Ferries» για τη δρομολόγηση του πλοίου της «Διονύσιος Σολωμός» στη συγκεκριμένη γραμμή.
Να σημειωθεί ότι η επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής έχει εξελιχθεί σε μείζον θέμα για τις υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και προσωπικά για τον ίδιο τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας, ο οποίος πριν από μερικές μέρες αναγκάστηκε να προχωρήσει σε μια σπάνια κίνηση, καθώς μέσα από το site του υπουργείου δημοσίευσε επιστολή του, στην οποία κατέγραφε αναλυτικά τι ακριβώς έχει συμβεί με το θέμα αυτό από τον Ιανουάριο, οπότε ανέλαβε υπουργός. Αφηνε μάλιστα αιχμές για παρεμβάσεις κάποιων περί «καταστρεπτικών συνεπειών», εάν επαναλειτουργήσει η γραμμή.
«Απαράδεκτες πιέσεις»
Μετά την επιστολή του Θ. Δρίτσα, η Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Κεφαλονιάς εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία χαρακτήριζε απαράδεκτες τις πιέσεις που γίνονται προς τον υπουργό από διάφορους παράγοντες «προφανώς αντικρουόμενων συμφερόντων, για να μην αποδεχθεί και υπογράψει την αίτηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας “Levante Ferries” για τη γραμμή».
Σημείωνε ότι η απότομη διακοπή της σύνδεσης αυτής τα τελευταία δύο χρόνια δημιούργησε τεράστια προβλήματα στα νησιά και ζητούσε την άμεση δρομολόγηση πλοίου στην παραπάνω γραμμή, που ήταν για πάρα πολλά χρόνια η κύρια γραμμή σύνδεσης των νησιών με το μητροπολιτικό κέντρο της Πάτρας. Διευκρίνιζε επίσης ότι δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τις άλλες πλοιοκτήτριες εταιρείες που επί δύο χρόνια εκμεταλλεύονται άλλες γραμμές.
Παράλληλα, τοπικοί σύλλογοι, δημοτικές κινήσεις, ενώσεις πολιτών και των δύο νησιών με ανακοινώσεις τους καταγράφουν την επιθυμία τους για επαναλειτουργία της γραμμής και εφιστούν την προσοχή στους φορείς, ώστε «να αποτρέψουν κάθε τυχόν πρόσκομμα στη δρομολόγηση πλοίου». Σημειώνουν χαρακτηριστικά πως «τα “παιχνίδια” με το σοβαρότατο θέμα της επικοινωνίας του νησιού πρέπει επιτέλους να σταματήσουν».
Το χρονικό
Ο δρόμος για την επαναλειτουργία της γραμμής άνοιξε τον περασμένο Απρίλιο, όταν ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, στην προσπάθειά του να ικανοποιήσει το αίτημα της συντριπτικής πλειονότητας των κατοίκων και των φορέων των δύο νησιών, υπέγραψε την προκήρυξη της γραμμής με αποκλειστική ανάθεση, δηλαδή όποιος ενδιαφερόταν θα είχε και την αποκλειστική εκμετάλλευσή της.
Δεν εμφανίστηκε όμως κανένας ενδιαφερόμενος, παρά τις προτάσεις που είχαν γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και στις τρεις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή. Στις 22 Ιουλίου κατέθεσε αίτημα για να αναλάβει τη γραμμή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η κοινοπραξία «Ionian Group Ferries» και την ίδια μέρα στα χέρια του υπουργού έφτασε επιστολή αντιρρήσεων από την άλλη ναυτιλιακή εταιρεία που δραστηριοποιείται στην περιοχή, την «ΙΟΝΙΑΝ Π».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας