Διαμαρτύρεται με επιστολή του -την οποία και δημοσιεύουμε- ο ζωγράφος Χρήστος Παπανικολάου σχετικά με δημοσίευμα («Δεύτερη φύση του Κ. Τσιάρα, οι απευθείας αναθέσεις», «Εφ.Συν.» 16.3.2022) θεωρώντας προσβλητικό τον όρο «ταπετσαρία» για το καλλιτεχνικό του έργο που επικολλήθηκε σε τοίχους του υπουργείου Δικαιοσύνης.
Η επιστολή:
«Αναγκάζομαι να απαντήσω στο άρθρο σας,
καθώς για πολλοστή φορά, χαρακτηρίζετε την εικαστική μου παρέμβαση στο υπουργείο Δικαιοσύνης ως “ταπετσαρίες”, χαρακτηρισμό απαράδεκτο και προσβλητικό για κάθε καλλιτεχνική δημιουργία. Πολλώ δε μάλλον, όταν η εφημερίδα σας γνωρίζει καλά την πορεία και το έργο μου, το οποίο και έχετε αναδείξει στο παρελθόν.
Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι η εικαστική παρέμβαση στο υπουργείο Δικαιοσύνης, την οποία θεωρώ ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο μου, δημιουργήθηκε και δωρίστηκε στο υπουργείο χάριν της εκτίμησης που τρέφω προς τον υπουργό Δικαιοσύνης, γνωρίζοντας την πρόθεσή του να αναβαθμίσει γκρίζους χώρους χωρίς καμία αισθητική σε φιλικούς προς τους υπαλλήλους και τους πολίτες, μέσω της τέχνης. Σε ό,τι αφορά τα τέσσερα τιμολόγια που συνολικά δεν ξεπερνούν το ποσό των δεκατριών χιλιάδων, θέλω να σας ενημερώσω ότι αφορούν ψηφιοποιήσεις, συνθέσεις και εκτυπώσεις, τις οποίες εγώ προσωπικά ανέλαβα, τοποθετήσεις και μεταφορικά από τη Λάρισα, όπου όπως γνωρίζετε είναι το εργαστήριό μου.
Θα ήθελα να επαναλάβω ότι στο ποσό αυτό δεν υπήρξε η παραμικρή δική μου αμοιβή.
Παρακαλώ να δημοσιεύσετε την επιστολή προς αποκατάσταση της αλήθειας και σε αντίστοιχο χώρο της εφημερίδας σας με το προηγηθέν δημοσίευμα».
Η απάντηση του συντάκτη:
Πουθενά σε κανένα σχετικό με τις ανακαινίσεις του υπουργού Κ. Τσιάρα δημοσίευμα δεν κρίνεται ούτε αναφέρεται το εικαστικό έργο του κ. Παπανικολάου. Ομως οι ίδιες οι συμβάσεις με τέσσερις «φιλικές» λαρισαϊκές εταιρείες περιγράφουν τις σχετικές απευθείας αναθέσεις ως «επικόλληση στους τοίχους των εκτυπώσεων σε καμβά στο πλαίσιο φιλοτέχνησης και τοποθέτησης επιτοίχιας εικαστικής εγκατάστασης στην κύρια είσοδο και στον ισόγειο χώρο του κλιμακοστασίου και των ανελκυστήρων της κεντρικής υπηρεσίας του υπουργείου Δικαιοσύνης».
● η πρώτη εταιρεία ανέλαβε τη φωτογράφηση 17 έργων μεγάλων διαστάσεων και την ψηφιοποίησή τους έναντι 3.100€
● η δεύτερη, τη διαδικασία σύνθεσης και επεξεργασίας ψηφιακών αρχείων Raw έναντι 3.100€
● η τρίτη, την ψηφιακή εκτύπωση σε καμβά ζωγραφικής έναντι 4.650€
● η τέταρτη, την επικόλληση στους τοίχους των εκτυπώσεων σε καμβά προς 1.550€.
Το ερώτημα είναι για ποιο λόγο ενόχλησε τον δημιουργό ο χαρακτηρισμός «ταπετσαρίες» όταν όλα τα παραπάνω κολλήθηκαν σε τοίχους.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας