Δεκάδες είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν μετά την πυρκαγιά στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA» του Ομίλου Γκριμάλντι, για το πώς συνέβη το νέο ναυτικό δυστύχημα στην Αδριατική, οκτώ χρόνια μετά το πολύνεκρο πανομοιότυπο του «Norman Atlantic».Την ίδια ώρα κορυφώνεται η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους επιβάτες, ανάμεσά τους και τρείς Έλληνες οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων, καθώς λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που έχουν αναπτυχθεί στο εσωτερικό του πλοίου (ακόμα και 500 βαθμούς Κελσίου) δεν μπορούν να πλησιάσουν οι ομάδες διάσωσης.
Δίπλα στο πλοίο, στο οποίο ακόμα υπάρχουν ενεργές μικροεστίες φωτιάς, βρίσκεται ρυμουλκό και αν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες, θα γίνει προσπάθεια να μεταφερθεί σε πιο ασφαλή περιοχή, πιθανότατα στις βόρειες ακτές της Κέρκυρας ή στην περιοχή της Κασσιόπης. Σημειώνεται ότι προβληματισμός και ανησυχία υπάρχει στις αρχές καθώς στις δεξαμενές σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν πάνω από 700 τόνοι καύσιμα, ενώ στην Κέρκυρα έχει ήδη μεταβεί κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ).
Στο μεταξύ η διοίκηση του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΟΦΑΕ) με μια πολύ σκληρή ανακοίνωση της καταγγέλλει την «αδράνεια της κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας, για τους ελλιπείς ελέγχους στα πλοία των εξωτερικών γραμμών που μεταφέρουν εμπορεύματα διαμέσου φορτηγών και επιβάτες».
Το Συνδικάτο τονίζει ότι «για ακόμα μία φορά γίναμε μάρτυρες της ανευθυνότητας του υπουργείου αλλά και εν γένει της κυβέρνησης με το νέο δυστύχημα του RoRo «EUROFERRY OLYMPIA» που έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη αγνοούμενων επιβατών αλλά και τις χαμένες περιουσίες αρκετών οδηγών φορτηγών και λοιπών επιβαινόντων» και θέτει τα εξής ερωτήματα:
- Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης στα γκαράζ του πλοίου και οι ανιχνευτές καπνού.
- Αν το πλοίο ήταν υπέρβαρο και υπεράριθμο σε αυτοκίνητα, φορτηγά και επιβάτες.
- Οι καμπίνες του πλοίου επαρκούσαν για το σύνολο των επιβατών (239 άτομα) ώστε να καλύψουν τις ανάγκες τους για ένα ταξίδι 25 ωρών και άνω;
- Γιατί επετράπη η διανυκτέρευση των οδηγών φορτηγών στις καμπίνες των αυτοκινήτων εφόσον απαγορεύεται κατά τον πλου του πλοίου να βρίσκονται άτομα στο γκαράζ;
- Πώς σε ένα πλοίο RoRo το οποίο μεταφέρει φορτηγά αυτοκίνητα με επικίνδυνα και εύφλεκτα προϊόντα, επετράπη η επιβίβαση επιβατών;
«Κύριοι του υπουργείου Ναυτιλίας, είστε υπόλογοι έναντι του ελληνικού λαού για τα ελλιπή μέτρα προστασίας επιβατών και εμπορευμάτων. Όσο δεν εφαρμόζονται οι νόμοι που αφορούν την χερσαία και θαλάσσια εμπορευματική μεταφορά θα συνεχίσουμε να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές» συμπληρώνει.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας