Σε στάση αναμονής βρίσκεται το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης εν όψει της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου, αλλά και της εταιρικής κρίσης που έχει ξεσπάσει στην «Ελλάκτωρ», η θυγατρική της οποίας, «Ακτωρ», είναι μέλος της κοινοπραξίας του αναδόχου του έργου.
Οι πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της «Αττικό Μετρό», Νίκου Ταχιάου, επιχειρούν να καθησυχάσουν, ωστόσο για πρώτη φορά παραδέχεται ότι μπορεί να λειτουργεί η βασική γραμμή και να συνεχίζονται οι εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου.
«...Οι εργασίες της "Ακτωρ" έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, παραμένει πάντα η εκκρεμότητα του σταθμού της Βενιζέλου, αλλά ο στόχος για παράδοση του 2023 παραμένει ορατός, τότε θα έχουμε ένα λειτουργικό μετρό στην πόλη... Από τη στιγμή που θα έχουμε απόφαση για τον σταθμό Βενιζέλου δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για την ολοκλήρωση των έργων.
Μέσα σε περίπου έναν χρόνο και κάτι, εφόσον έχει τελειώσει η απόσπαση και η ανασκαφή, είναι ρεαλιστικό να κατασκευαστεί ο σταθμός μέχρι και το επίπεδο των αποβαθρών. Το μετρό θα μπορεί να λειτουργεί και παράλληλα θα συνεχίζονται οι εργασίες για τα τελειώματα στη Βενιζέλου», είπε σε διαδικτυακή ημερίδα.
Την ίδια στιγμή ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων με ανακοίνωσή του κάνει λόγο για οικονομικές και πολιτικές σκοπιμότητες σχετικά με την αλλαγή της δρομολογημένης απόφασης για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου με την κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων. «...είναι πλέον αυταπόδεικτο ότι τα χρονοδιαγράμματα της "Αττικό Μετρό" ήταν και είναι εικονικά και η επιχειρηματολογία της προσχηματική.
Οι αρχαιότητες χρησιμοποιούνται για να συγκαλυφθούν τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα που διακυβεύονται στο έργο. Η ανάδοχος εταιρεία του έργου εδώ και μήνες βρίσκεται στο μέσον μιας εταιρικής κρίσης. Οι παρατάσεις, οι αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα και οι αποζημιώσεις υπήρξαν εξ αρχής ο επιδιωκόμενος στόχος των μεθοδεύσεων...
Οι υπεύθυνοι των αλλαγών στον σχεδιασμό του έργου έχουν εκτροχιάσει εντελώς το χρονοδιάγραμμα του συνόλου του έργου», λέει ο ΣΕΑ και ρωτάει: «Σήμερα οι ίδιοι "ανακαλύπτουν" ότι η τμηματική παράδοση είναι η μόνη ρεαλιστική λύση;
Για ποιο λόγο άλλαξαν τον σχεδιασμό εξ αρχής; Για ποιο λόγο επιμένουν να αποσπαστούν οι αρχαιότητες; Η "Αττικό Μετρό" σχεδιάζει να παραδώσει το έργο που η ίδια ονόμαζε "κολοβό" χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, αφού θα έχει "θυσιάσει" τις μοναδικές αρχαιότητες στον βωμό οικονομικών και πολιτικών σκοπιμοτήτων;».
Παράλληλα ο ΣΕΑ δημοσιοποίησε τις τεχνικές εκθέσεις ειδικών εμπειρογνωμόνων, όπως προσκομίστηκαν στο ΣτΕ, και υπενθυμίζει ότι το ΥΠΠΟΑ και η «Αττικό Μετρό» δεν προσκόμισαν οποιαδήποτε τεχνική έκθεση ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα που να τεκμηριώνει τη θέση τους.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας