Αμεση παρέμβαση ώστε να απομακρυνθούν τα κιγκλιδώματα που υπάρχουν στα πεζοδρόμια στην περιφερειακή οδό της Αρτας ζητά ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα.
Ο σύλλογος, ο οποίος αγωνίζεται συστηματικά και σταθερά για την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης πολιτικής οδικής ασφάλειας στη χώρα που θα προστατεύει πλήρως τις ζωές των ανθρώπων και θα μηδενίζει τις απώλειες στα τροχαία, έχοντας ευρέως αναγνωριστεί για τη μεγάλη του προσφορά, κατέθεσε δημόσια το αίτημά του εκ νέου, με αφορμή την ημέρα που έκλεισαν επτά μήνες από θανατηφόρο τροχαίο τον Σεπτέμβριο που είχε γίνει σε αυτόν τον δρόμο με θύμα 19χρονο νέο και είχε συγκλονίσει την τοπική κοινωνία της Αρτας και το πανελλήνιο. Το αυτοκίνητο βγήκε από την πορεία του και ο 19χρονος οδηγός, χτυπημένος και από τα κάγκελα, κατέληξε αργότερα στο νοσοκομείο παρά τις πολύωρες προσπάθειες των γιατρών.
Στις 13 Φεβρουαρίου, πέντε μήνες μετά, ο σύλλογος είχε απευθυνθεί στον Δήμο Αρταίων, στην Περιφέρεια Ηπείρου, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου, στο υπουργείο Μεταφορών, στην ΚΕΔΕ και στο Τμήμα Τροχαίας Αρτας με αίτημα να ξηλωθούν άμεσα τα κάγκελα στην περιφερειακή οδό Αρτας.
«Δύο μήνες μετά κανείς από τους παραπάνω φορείς, στους οποίους απεστάλη η ανακοίνωσή μας, δεν ένιωσε την υποχρέωση να μας απαντήσει», τονίζει σήμερα ο σύλλογος και επανέρχεται σημειώνοντας ότι αυτή η έλλειψη απαντήσεων δεν είναι ασυνήθιστη, «θα λέγαμε πως αποτελεί συνήθη πρακτική στη χώρα μας όσον αφορά τις σχέσεις εξουσίας-πολίτη», όπως αναφέρει, προσθέτοντας ότι «επτά μήνες μετά το τραγικό συμβάν που συγκλόνισε την Αρτα και όχι μόνο, το θέμα δεν έχει τεθεί καν στο δημοτικό συμβούλιο».
Ο σύλλογος, όμως, προσθέτει ένα νέο στοιχείο στη δημόσια συζήτηση που άνοιξε. Ζήτησε από τον καθηγητή του Πολυτεχνείου Θεσσαλίας, Νικόλαο Ηλιού, δρα συγκοινωνιολόγο, πιστοποιημένο ελεγκτή οδικής ασφάλειας και επί χρόνια συντονιστή του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, τη γνώμη για τη νομιμότητα των υφιστάμενων κατασκευών και πλέον υπάρχει η εμπειρογνωμοσύνη του, την οποία παρέδωσε δωρεάν στον σύλλογο, ο οποίος με τη σειρά του τη δημοσιοποιεί ώστε να γίνει κοινό κτήμα γνώσεων των πολιτών όχι μόνο της Aρτας, αλλά και όλης της χώρας.
Η εμπειρογνωμοσύνη, που είναι ολοκληρωμένη και πολύ αναλυτική μελετώντας από όλες τις πλευρές την κατάσταση στο σύνολο της περιφερειακής οδού της Αρτας (έχει αναρτηθεί στη σελίδα του συλλόγου), κλήθηκε να διερευνήσει το θεσμικό πλαίσιο που «αφορά τη διαμόρφωση των αστικών οδών, με έμφαση στις διατάξεις που προβλέπουν τις απαραίτητες οδικές υποδομές, που θα διασφαλίζουν το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας τόσο για τους ευάλωτους χρήστες (ΑμεΑ, ηλικιωμένους, ποδηλάτες κ.λπ.) όσο και για τους επιβαίνοντες στα οχήματα παντός είδους που κινούνται στα εν λόγω οδικά δίκτυα».
Oι προτάσεις
Μεταξύ των συμπερασμάτων αναφέρεται ότι «τα υφιστάμενα κιγκλιδώματα έχουν τοποθετηθεί σε μη σύννομες θέσεις, βρισκόμενα σε επαφή με το περιτύπωμα της κυκλοφορίας και συνιστούν μείζονα επικινδυνότητα για τους επιβαίνοντες στα οχήματα, ιδιαίτερα δε τους δικυκλιστές, γιατί αποτελούν σημαντικό επικίνδυνο σταθερό εμπόδιο στο όριο της κυκλοφορίας».
Προτείνεται, δε: «Είτε να τοποθετηθούν τα κιγκλιδώματα στις επιτρεπόμενες αποστάσεις σύμφωνα με τις προδιαγραφές και να ληφθούν μέτρα ελέγχου των αναπτυσσόμενων ταχυτήτων (π.χ. υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών, αυξομειώσεις κεντρικής νησίδας ώστε να γίνει λιγότερο τεταμένη η χάραξη, έξυπνα συστήματα traffic calming κ.λπ.). Είτε να τοποθετηθούν κατάλληλα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων (στηθαία κ.λπ.) ασφαλείας ώστε να διαμορφωθεί συγχωρητική υποδομή και να εκλείψουν τα σοβαρά ατυχήματα και δυστυχήματα».
Ο Δήμος Αρταίων σε ανακοίνωσή του μετά το δυστύχημα τον Σεπτέμβριο, εκφράζοντας τα συλλυπητήριά του, είχε περιοριστεί να αναφέρει πως «δεδομένου ότι η περιφερειακή οδός διέρχεται της πόλης της Αρτας, όπου το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας είναι 50 Km/h, δεν απαιτείται σύμφωνα με τον νομοθέτη η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και επιτρέπεται η χρήση κιγκλιδωμάτων για την προστασία των πεζών από τη διέλευση των οχημάτων».
Ο Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα ζητά πλέον από το Τμήμα Τροχαίας Αρτας να επιληφθεί του θέματος «πριν φτάσουμε στο σημείο να θρηνήσουμε ένα ακόμα θύμα». Για τις συνθήκες στις οποίες έγινε το θανατηφόρο τροχαίο διενεργήθηκε προανάκριση και αναμένονται τα επόμενα βήματα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας