Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
20°C
20.9° 18.4°
1 BF
71%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.6° 19.3°
2 BF
61%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
19°C
22.0° 19.4°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
1 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.2° 20.2°
2 BF
74%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
59%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.2° 21.2°
1 BF
67%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
21.4° 18.8°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.9° 18.2°
2 BF
61%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
61%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.7° 19.7°
2 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.3° 19.9°
4 BF
73%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.2° 21.2°
2 BF
57%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 18.9°
1 BF
59%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.8° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.5° 20.5°
2 BF
46%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
64%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
64%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Στον φαύλο κύκλο των συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους αναφέρθηκε ο Χρ. Σπίρτζης | PHASMA/ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Ο φαύλος κύκλος των διοδίων

Εχουν δίκιο οι πολίτες που διαδηλώνουν κατά των διοδίων», παραδέχθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος δεν δίστασε να μιλήσει για τον φαύλο κύκλο των συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους. Αποκάλυψε ότι με την τελευταία συμφωνία του 2013 οι εργολάβοι έχουν το δικαίωμα να αυξάνουν μονομερώς τις τιμές των διοδίων όταν η κυκλοφορία πέφτει κάτω από τα προβλεπόμενα.

«Αυτό θα φέρει νέα μείωση της κυκλοφορίας και θα κάνει προβληματικά τα έργα», παραδέχθηκε ο Χρήστος Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι οι συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους δεν έχουν ούτε μία γραμμή που να κατοχυρώνει τα συμφέροντα του Δημοσίου. «Θα σεβαστούμε τις υπάρχουσες συμφωνίες μέχρι να συμφωνήσουμε στην αναθεώρησή τους», παρατήρησε ο αναπληρωτής υπουργός.

Δεσμεύτηκε ότι σε ένα μήνα το υπουργείο θα διαθέτει ολοκληρωμένες προτάσεις, ώστε να ξεκινήσουν οι συζητήσεις με τους εργολάβους, διευκρινίζοντας ότι θα περιλαμβάνουν και τους πέντε αυτοκινητόδρομους (Αθηνών-Πατρών, Αντίρριο-Γιάννενα, Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας, Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας, Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Ε-65 στη δυτική Θεσσαλία), καθώς επίσης την Αττική οδό και τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

Προανήγγειλε τη θέσπιση κοινωνικού διοδίου για ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (άνεργοι κ.λπ.) αλλά και για μόνιμους κατοίκους που βρίσκονται κοντά στο εθνικό δίκτυο και δεν εξυπηρετούνται από ασφαλές παράπλευρο οδικό δίκτυο. «Δεν είναι μεγάλη η επιβάρυνση», ανέφερε και, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων, προέβλεψε ότι και οι εργολάβοι θα συμφωνήσουν στην αναθεώρηση των συμβάσεων αφού με το σημερινό πλαίσιο είναι δεδομένο ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα.

Αμφισβήτησε επίσης το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των αυτοκινητόδρομων, που με βάση τις αναθεωρημένες συμβάσεις προβλέπεται για τα τέλη του έτους. «Ούτε σε τέσσερα χρόνια δεν θα είναι έτοιμη η Κορίνθου-Πατρών», είπε και εξήγησε ότι σε όλους τους αυτοκινητόδρομους υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες με αρχαιολογικές ανασκαφές και απαλλοτριώσεις που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί στα μέσα του 2009!

Κοινωνικό εισιτήριο

Στην πρώτη του συνάντηση με τους δημοσιογράφους, που εξελίχθηκε σε εφ’ όλης της ύλης συζήτηση, ο Χρήστος Σπίρτζης προανήγγειλε:

Κοινωνικό εισιτήριο για όλα τα μέσα μεταφοράς για ανέργους. Το μέτρο αναμένεται να εφαρμοστεί πριν από το καλοκαίρι και θα χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά προγράμματα.

Αμφισβήτησε επίσης τα θετικά αποτελέσματα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Προσλήψεις των 250 εργαζομένων στο μετρό που απολύθηκαν το 2009, όπως προβλέπει και η σχετική ρύθμιση της προηγούμενη Βουλής. Υποσχέθηκε κάλυψη των κενών σε φορείς του υπουργείου, κυρίως σε οδηγούς λεωφορείων, ενώ αποκάλυψε ότι «διογκώθηκε» ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων από την προηγούμενη κυβέρνηση. Τόνισε ότι στις 700.000 περιλαμβάνονται δήμαρχοι, περιφερειάρχες και όσοι μισθοδοτούνται με οποιονδήποτε τρόπο από το Δημόσιο.

Περιέγραψε το αλαλούμ που δημιούργησε η κατάργηση των Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) στην Κεφαλονιά. Ενα χρόνο μετά τους σεισμούς οι φάκελοι των δικαιούχων πηγαινοέρχονται στην Πάτρα, ενώ με ευθύνη του εργολάβου δεν έχουν ξεκινήσει τα έργα στο λιμάνι.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο φαύλος κύκλος των διοδίων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας