Ο προαστιακός της Πάτρας ανατρέπει τα δεδομένα στις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας. Ξεκίνησε το 2010 από μια ιδέα σχεδόν μηδενικού κόστους και σήμερα εξυπηρετεί πάνω από 1,6 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, ενώ είναι το μόνο κερδοφόρο τμήμα του προαστιακού! Από χθες απέκτησε μια νέα στάση στο Ακταίο, κοντά στο Ρίο, και στα άμεσα σχέδια περιλαμβάνεται η επέκταση της γραμμής προς την πλευρά της Κάτω Αχαγιάς.
Να σημειωθεί ότι η σύγχρονη γραμμή Αεροδρόμιο-Κιάτο, που κόστισε πάνω από 200 εκατ. ευρώ, διακινεί περίπου 4 εκατ. επιβάτες τον χρόνο.
Η Πάτρα έμεινε χωρίς σιδηροδρομικό δίκτυο λίγο πριν από το 2004. Από τότε περιμένει την κατασκευή του προαστιακού που έχει... εκτροχιαστεί μετά το Κιάτο και έως σήμερα δεν διαθέτει αξιόπιστο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Το περιφερειακό νοσοκομείο, το πανεπιστήμιο με πάνω από 50.000 φοιτητές, αλλά και οι αναπτυσσόμενοι οικισμοί στα ανατολικά της πόλης έμειναν χωρίς συγκοινωνία και η μόνη πρόσβαση ήταν η εθνική οδός με καταβολή διοδίων. Η λύση που προτάθηκε από τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προέβλεπε την αξιοποίηση του παλιού δικτύου από τον Αγιο Ανδρέα ώς τον Αγιο Βασίλειο.
Η γραμμή, μήκους 25 χλμ., εμπλουτίστηκε με την κατασκευή οκτώ σταθμών που κόστισαν λιγότερα από 300.000 ευρώ και πλέον αρκούν 15 λεπτά για να πάει κάποιος από τη μια άκρη της Πάτρας στην άλλη, όταν με το Ι.Χ. απαιτείται μία ολόκληρη ώρα. «Αγαπήθηκε αμέσως από τον κόσμο», είπε στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της εταιρείας, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, και εξήγησε ότι το τρένο αποδείχθηκε η καλύτερη και φτηνότερη λύση για το κυκλοφοριακό της Πάτρας. Η μηναία κάρτα κοστίζει 20 ευρώ, 15 ευρώ για τους δικαιούχους μειωμένου εισιτηρίου. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η συμφωνία με το αστικό ΚΤΕΛ, χάρη στην οποία οι επιβάτες χρησιμοποιούν τρένο και λεωφορεία, φτάνοντας στον προορισμό τους με το ίδιο εισιτήριο.
Στα άμεσα σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η αξιοποίηση του υπάρχοντος δικτύου προς την πλευρά του Πύργου. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια, προωθείται η επέκταση της γραμμής σε άλλα 25 χλμ. ώς την Κάτω Αχαγιά, με προοπτική να εξυπηρετήσει την Ανδραβίδα και την Κυλλήνη. Θα χρειαστούν περίπου 3 εκατ. ευρώ για να κατασκευαστούν ανισόπεδες διαβάσεις. Με την ίδια «συνταγή» μπορεί να εξυπηρετηθεί και το Λουτράκι, όπου αρκούν μόνον 2 χλμ. γραμμής που θα συνδέει τον νέο σταθμό του προαστιακού με την εγκαταλειμμένη γραμμή του τρένου.
•Σε απεργιακές κινητοποιήσεις βρίσκονται από χθες οι εργαζόμενοι στα κυλικεία των αμαξοστοιχιών της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, που έχουν να πληρωθούν πέντε μήνες από την ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει την εκμετάλλευσή τους. Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία καθυστερεί τα δεδουλευμένα, ενώ υπάρχουν διαφορές στην καταβολή των εργοδοτικών εισφορών σε σχέση με τις αποδοχές τους. Στο πλευρό τους βρέθηκε χθες η αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δέσποινα Χαραλαμπίδου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας