Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.4° 18.4°
1 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
21.3° 18.6°
3 BF
67%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
18°C
21.0° 17.7°
2 BF
76%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.8° 19.8°
1 BF
71%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
2 BF
62%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
20.2° 19.4°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
58%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
60%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
72%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.6° 20.6°
2 BF
61%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.4°
3 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.3° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
53%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
3 BF
68%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
61%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά θέματα είναι εκείνα που κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στα αιτήματα που κατατίθενται στην «Καθημερινότητα» | ΕUROKINISSI / ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Οταν το Δημόσιο ακούει τον πολίτη

Πάνω από 8.000 υποθέσεις έχουν καταχωριστεί στην πλατφόρμα της ιστοσελίδας kathimerinotita.gov.gr, τον ηλεκτρονικό κόμβο της δομής της «Καθημερινότητας», που έκλεισε πρόσφατα έναν χρόνο λειτουργίας. Ιδρύθηκε από την κυβέρνηση για να δίνει σε κάθε πολίτη τη δυνατότητα να καταθέτει αναλυτικά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει καθημερινά στις σχέσεις του με τους δημόσιους φορείς, ενώ επιφορτισμένος πολιτικά με τη λειτουργία της είναι ο υπουργός Επικρατείας, Αλέκος Φλαμπουράρης.

Από τις 8.000 υποθέσεις:

● Το 72,1% έχει ήδη περαιωθεί σε συνεργασία με τα άλλα αρμόδια υπουργεία (ο πολίτης πήρε απάντηση για το θέμα που έστειλε στην Ομάδα της Καθημερινότητας εντός ολίγων ημερών, ανεξαρτήτως θετικής ή αρνητικής έκβασης του αιτήματος).

● Το 18,8% βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας.

● Το 9% έχει απορριφθεί.

Το ποσοστό των περαιωμένων υποθέσεων είναι εντυπωσιακό, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα ποιοτικά στοιχεία των περαιωμένων υποθέσεων. Συγκεκριμένα:

● Το 40,8% είχε θετική έκβαση για τον ενδιαφερόμενο σε προσωπικό επίπεδο (π.χ. επαναφορά ασφαλιστικής κάλυψης σε σύζυγο εργαζόμενου της ΔΕΗ που εκ παραδρομής είχε τεθεί εκτός συστήματος).

● Το 21,1% γενικεύτηκε και εξυπηρέτησε το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο (π.χ. επίσπευση πληρωμής ανεξόφλητων ποσών για τη μεταφορά μαθητών).

● Το 18,8% οδήγησε σε πρόταση ή υπόδειξη ορθότερης λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών.

● Το 13,9% είχε αρνητική έκβαση.

● Για το 5,4% υπήρξε σχετική νομοθετική πρωτοβουλία (π.χ. διαγραφή βεβαιωμένων χρεών από τις ΔΟΥ σε ανασφάλιστους ασθενείς για νοσηλεία σε δημόσια νοσοκομεία).

Το υπουργείο που αναδεικνύεται «πρωταθλητής» στα ζητήματα της «Καθημερινότητας» είναι το υπουργείο Εργασίας. Η κατάταξη έχει ως εξής (σε παρένθεση ο αριθμός των υποθέσεων):

■ Εργασίας (2.828)

■ Οικονομικών (1.097)

■ Υγείας (556)

■ Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων (517)

■ Περιβάλλοντος και Ενέργειας (414)

■ Υποδομών και Μεταφορών (370)

■ Εσωτερικών (340)

■ Οικονομίας και Ανάπτυξης (203)

■ Διοικητικής Ανασυγκρότησης (175)

■ Προστασίας του Πολίτη (163)

Τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά θέματα είναι εκείνα που κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στα αιτήματα που κατατίθενται στην «Καθημερινότητα». Πιο αναλυτικά, τα πιο συνηθισμένα θέματα είναι:

● υπολογισμός του εφάπαξ

● εύρεση δυνατοτήτων ρύθμισης οφειλών προς τους ασφαλιστικούς φορείς

● τρόπος παροχής του κοινωνικού μερίσματος

● αστυνόμευση και ασφάλεια συγκεκριμένων περιοχών, κυρίως εντός Αττικής

● διακίνηση ναρκωτικών ουσιών στις Αχαρνές

● καθυστέρηση στη χορήγηση ιθαγένειας

● εξόφληση χρεών του Δημοσίου προς τους επαγγελματίες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων

● δικαιούχοι του Κοινωνικού Επιδόματος Αλληλεγγύης

●καθυστέρηση στις εκκαθαρίσεις παροχών υγείας, όπως η οξυγονοθεραπεία και η λογοθεραπεία

●ενημέρωση για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ

Πέντε χαρακτηριστικές περιπτώσεις προβλημάτων που επιλύθηκαν, σύμφωνα με τους συντονιστές της δομής, ήταν οι εξής:

■ Νεαρός άνεργος νεφροπαθής τελικού σταδίου δεν είχε τα χρήματα για να μπορέσει να φύγει από το νησί όπου διαμένει και να προβεί σε αιμοκάθαρση στο κοντινό νοσοκομείο. Επί αρκετούς μήνες δεν είχε λάβει το επίδομα μετακίνησης νεφροπαθών και εξέταζε πλέον το ενδεχόμενο να σταματήσει αναγκαστικά τις υποχρεωτικές αιμοκαθάρσεις. Εν τέλει η λύση βρέθηκε και ο πολίτης αυτός διεξάγει κανονικά τις αιμοκαθάρσεις του.

■ Πολίτης από την περιοχή του Αιγίου είχε υποβάλει αίτηση στο Ταμείο Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) της Πάτρας τον Ιανουάριο του 2016, ώστε να του χορηγηθεί το προβλεπόμενο σεισμοδάνειο. Μέχρι και τις αρχές Οκτωβρίου του 2017 δεν είχε κανένα νέο. Ο πολίτης ανέφερε το περιστατικό στην «Καθημερινότητα» και μετά από παρέμβαση της δομής, κλιμάκιο μετέβη στο σπίτι του, πραγματοποίησε αυτοψία, συντάχθηκε το απαραίτητο πόρισμα και προχώρησε άμεσα η χορήγηση του σχετικού δανείου για την επισκευή της οικίας.

■ Καταστηματάρχης στη Μήλο διαμαρτυρήθηκε ότι ζήτησε να ενταχθεί στη ρύθμιση των 36 δόσεων της ΔΕΗ και η απάντηση που πήρε από το τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πελατών (1170) είναι πως θα πρέπει να μεταβεί ο ίδιος σε κάποιο υποκατάστημα της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού Α.Ε. Το πλησιέστερο, όμως, βρίσκεται στη Σύρο. Εν τέλει το συγκεκριμένο υποκατάστημα υποχρεώθηκε να εξυπηρετήσει τον επιχειρηματία τηλεφωνικά, κάτι που ισχύει πλέον για οποιονδήποτε άλλο πολίτη δεν έχει τη δυνατότητα να μεταβεί για ειδικούς λόγους σε κάποιο υποκατάστημα.

■ Ανασφάλιστη μητέρα κινδύνευσε να χάσει την ευνοϊκή ρύθμιση οφειλών προς το Δημόσιο, καθώς εν αγνοία της ο συνδικαιούχος στον τραπεζικό λογαριασμό από τον οποίο πληρώνονταν οι δόσεις πραγματοποίησε ανάληψη και έτσι δεν υπήρχε το απαραίτητο ποσό για τη μηνιαία αποπληρωμή του χρέους. Οι υπάλληλοι της «Καθημερινότητας» επικοινώνησαν με τη Γενική Διεύθυνση Εισφορών και Ελέγχων του υπουργείου Εργασίας, που γνωμοδότησε θετικά, ώστε η μητέρα να συνεχίσει να πληρώνει απρόσκοπτα τις οκτώ εναπομείνασες δόσεις.

■ Πολίτης κινδύνευσε να χάσει το εφάπαξ του θανόντος συζύγου της. Είχε πεθάνει το 2014, αλλά δεν είχε λάβει καμία ειδοποίηση από το αρμόδιο Ταμείο. Απευθυνόμενη στην πλατφόρμα kathimerinotita.gov.gr, οι υπάλληλοι διαπίστωσαν ότι το ΕΤΕΑΕΠ είχε εκδώσει το εφάπαξ, αλλά το σχετικό χαρτί είχε «παραπέσει». Μετά τις απαραίτητες συνεννοήσεις, το ποσό καταβλήθηκε στη δικαιούχο.

Ομάδα είκοσι εργαζομένων

Είκοσι εργαζόμενοι που αποσπάστηκαν από άλλους φορείς της δημόσιας διοίκησης απαρτίζουν την ομάδα της «Καθημερινότητας». Κάθε υπάλληλος έχει αναλάβει έναν συγκεκριμένο τομέα θεμάτων, ενώ η ομάδα επικοινωνεί με τον ενδιαφερόμενο πολίτη κυρίως μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υποβολή των αιτημάτων μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας της ιστοσελίδας της «Καθημερινότητας» (kathimerinotita.gov.gr), μέσω τηλεομοιοτυπίας (φαξ) στο 210 3385109 ή με αποστολή μηνύματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση (email) [email protected].

Οι ενδιαφερόμενοι, για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, οφείλουν να δηλώνουν τα στοιχεία τους και τα στοιχεία επικοινωνίας μαζί τους προκειμένου να ενημερώνονται απρόσκοπτα από την υπηρεσία.

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Οταν το Δημόσιο ακούει τον πολίτη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας